adhd?
Min son fick diagnosen i somras. Haft problem sedan dagis. Problem i lek med andra barn. Inte kunnat vara still mm mm. När skolan började blev problemen ännu tydligare. I ettan eskalerade det. I tvåan fick han en psykologutredning via skolan och psykologen skickade remiss till bup. Redan på dagis var vi i kontakt med BVC psykolog som intw tyckte att något var direkt "fel". Första mötet på bup med överläkare o sjuksköterska fick vi diagnosen. Sköterskan gick iväg med sonen och gjorde något test. Detta test tillsammans med psykologutredningen visade då på adhd. De sa att de normalt sett gör fler tester men i hans "fall" behövdes det inte. Nu medicineras han, trots att jag var mot det från början, och oj ville. Skillnad det är i skolan. Nu kan han va still, koncentrera sig och få ut all sin kunskap. Han är grymt smart lillkillen (9 år efter sommaren:)
Vissa dagar kan fortfarande vara lite stökiga i skolan och fritids men inte ens i närheten av hur de var förut. Han får även en "eftermiddags pilla" som verkar i 4 timmar för att fritids också ska funka.
Föe mig som förälder var det en oerhörd lättnad att få diagnosen. Så många bitar som föll på plats. Han kan själv söga ibland "synd vi intw fick veta att jag har adhd när jag gick på dagis för jag fick ju så myclet skäll då" när han säger så brister hjärtat lite. Så mycket onödigt skäll och lidande den killen fått :( men nu ser vi framåt och gör det bästa av situationen.