adhd?
Tycker ni ska be om att få gå cope föräldrautbildning. Hört att den ska vara bra o vi ska snart gå den.
Har ni stått i kö så länge så tycker jag ni ska ringa och trycka på. Är basutredningen via skolan gjord??
Tycker ni ska be om att få gå cope föräldrautbildning. Hört att den ska vara bra o vi ska snart gå den.
Har ni stått i kö så länge så tycker jag ni ska ringa och trycka på. Är basutredningen via skolan gjord??
Ok ja de låter drygt. Vi gjorde några tester när sonen var 5.5 men han stack inte ut tillräckligt då. Minnes testerna hade han svårt att klara.Nu vill dom ha en basutredning med eftersom det var 2 år sedan sist. Men jag hoppas de händer något i vår nu. Börjar ju märka att grabben lider själv av detta nu
Vad har dina barn uppvisat hemma och i skolmiljö
Ok min pojk har svårt att sitta still.,koncentrera sig, hålla fokus, svårt med sociala koder, får utbrott, dåligt korttidsvistelse, men minns saker som hänt för 3 år sen, svårt med rutiner. Han går i 2an
Min grabb har inte svårt att läsa och skriva utan det är koncentrationen och fokus som förstör för honom och att han har svårt att sitta still. nu är den pedagogiska kartläggningen klar och nu är det väntetid till skolpsykologen som väntar.förhoppningsvis får vi tid efter påsk.
han har iallafall en resurs i klassen som är toppen o hjälper honom mycket
Men har han inte svårigheter i skolan med mena du?? Då borde dem ju ta kontakt med speciaspecialpedagogen
Känns som att det funkar olika från kommun till kommun. Här gäller det att problematiken märks både hemma och i skolan och skolan gör den första utredningen.
Jo men jag tog kontakt när min grabb va 5.5 men det hjälps inte dom vill ändå ha en första utredning från skolan
Han har med gjort en sån första utredning när han var 5.5 men dom tyckte att det va för gammalt för att kunna gå efter
Ok nä då när han var 5.5 så sa dom att det inte fanns tillräckligt som pekade på något för att starta en utredning. Nu tycker dom testerna är för gamla. Men det är väl bäst att göra det den vägen dom vill.antar att dom vet bättre än en annan gör.
Ok nä då när han var 5.5 så sa dom att det inte fanns tillräckligt som pekade på något för att starta en utredning. Nu tycker dom testerna är för gamla. Men det är väl bäst att göra det den vägen dom vill.antar att dom vet bättre än en annan gör.
Ok vad var det för typ av saker som ni kom fram till i dagboken som du inte hade tänkt på ??
Min son har haft från o till, ett tag harklade han sig hela tiden, ett tag drog han in med näsan hela tiden, måste han vara stilla i klasklassrummet så har han ljud för sig
har era barn mycket aggressioner? För min del går det i perioder. Det har blivit mycket bättre sen jag började förstå hans svårigheter och insåg att han behöver mer hjälp och stöd än en 8 åring behöver vanligtvis. Detta gör att jag nu känner mig lite osäker på om det är adhd.
Jo jag vet också andra som har adhd barn som har oergoerhörda aggressioner, min pojk får också rejäla utbrott men inte dagligen.