• vinter11

    Några fler som ska göra FET nu i jan/feb

    Hej, får man vara med här?:) jag ska snart göra min första frysåterföring på linnekliniken i Uppsala, i ostimulerad cykel. Börjar med ägglossningstest på onsdag. Detta är syskonförsök då vi gjorde ett lyckat ivf 2012, som även gav två försök till frysen. Nån mer som går på linnekliniken? Ska bli mycket spännande det här!

  • vinter11
    Juli-a skrev 2015-01-20 10:03:29 följande:

    Kärriärskvinna: Tack, det gick bra med FET i onsdags. Blastisen klarade tack och lov upptining och jag är nu på RD6.
    Förstår att det måste känts tungt när din första inte klarade upptining, men GRATTIS till ruvarstatus! Glad

    Längtar14: Härligt att höra! Lycka till med frysåterföring på torsdag! {#emotions_dlg.flower}Fråga angående att ruva:
    Bör man verkligen "leva som vanligt"? Alla säger så olika.
    Att hålla igång ska tydligen vara bra för blodcirkulationen i livmodern, men hur är det med pulshöjande aktiviteter. Är det OK eller dumt att tex spinna, göra sit-ups, eller jogga? Hur tänker ni göra?
    (ställer denna fråga igen då jag ofta funderar kring det här) Obestämd


    Grattis till er som ruvar! Håller tummarna!

    Julia: det är lätt att man tror att man själv kan påverka om det fäster eller inte.. Jag vet jag har själv varit där! Har testat det mesta när jag var ofrivilligt barnlös i tre år, fattas nog bara indiansk schamanism;) Är mycket lugnare nu och det förstås eftersom jag redan har ett barn. Jag tror att lagom är bäst; träna men kanske inte springa en mara eller så. Enligt kinesisk medicin (som jag provat) ska man när man är gravid: vila, inte äta stark mat och inte hårdträna. Cykla är ok. Det kan man ju följa om man vill..
  • vinter11
    Sandyyy skrev 2015-01-27 13:03:00 följande:

    Jag fick ett väldigt oväntat besked i helgen. Skulle haft mens i torsdag men i lördags hade den fortfarande inte kommit. Vi skulle då iväg på middag och eftersom det skulle serveras vin ville jag vara på den säkra sidan. Förstå min chock när testet visade plus! För första gången på två år. Och enda gången jag var övertygad om att jag inte var gravid. Har inte känt några symptom. Måste varit hormonerna som bidragit till detta :) Nu är vi väldigt glada men oroliga oxå. Hoppas så att det går vägen!


    stort grattis till dig!!:)

    Här känns det mer deppigt då jag testar och testar men det ger inget utslag att ÄL skulle vara på väg. Ringde kliniken idag och de sa att det är normalt för alla kvinnor att någon gång ibland har man inte ÄL utan får mens sen ändå. Och jag vet ju att jag haft ÄL regelbundet, jag märker det tydligt på kroppen. Men denna månad..ingenting..grrr så irriterande. Ska prova två dagar till annars är det bara att vänta en månad till, suck!
  • vinter11
    Juli-a skrev 2015-01-27 15:12:19 följande:
    Vinter11: Det där känner jag igen. Jag hade dock svårt att hålla mig från att både kissa och dricka timmarna innan testet, vilket kanske var anledningen till att stickorna inte gav utslag. Men du kanske kan hålla dig timmarna innan?
    Jag testar på morgonen så jag har inte kissat på hela natten. Nä, det är inte det som är problemet tyvärr..
  • vinter11
    längtar14 skrev 2015-02-03 19:29:23 följande:

    Pratade med kliniken idag och vi bestämde att göra en ny FET redan den här ägglossningen, så jag ska börja med stickor på dag 10 (10 feb). Känns bra smile1.gif


    Vad bra:) Här så har vi gett upp denna cykel, väntar på mens och sen är det bara att börja testa för ÄL igen. Trist men bara att acceptera:(
  • vinter11
    Love is everything skrev 2015-02-09 14:05:36 följande:

    FET imon och så har man legat magsjuk i helgen... Tror ni det riskerar något?


    Det är nog ingen fara om du är frisk idag:)

    Jag fick just veta att linnekliniken vill kolla äggblåsor med UL och sätta igång med ÄLspruta denna cykel för att säkerställa att vi kan göra FET denna månad, det känns bra:)
  • vinter11
    Cillat skrev 2015-02-12 20:34:03 följande:

    Hoppar också in här om det går bra?! Är nu på ruvardag 9 med en 2-dagars. Det är ett syskonförsök. Dottern blev till på fjärde försöket. Det här är sista embryot. Blir det inget så är vi glada ändå för vår underbara dotter men det skulle vara så kul om hon fick ett syskon. Jag tjuvtestade negativt idag. Har egentligen TD om en vecka så det är väl inte kört ännu.


    Välkommen:) vi är också inne i syskonförsök. Vi lyckades med vårt första ivf och fick två till frysen. Så två syskonchanser! Blir det så blir det men jag kommer vara glad och tacksam ändå om det stannar vid ett barn. Nu väntar jag på mens så jag kan boka tid för UL. All denna väntan!
  • vinter11

    hallå, beklagar er som fått mens idag, trist:/

    vi är igång igen efter att försöket förra månaden blev inställt då jag ej fick utslag på äggtesten. Idag visade det till slut positivt! men Linnekliniken ville att jag för säkerhets skull skulle ta en ägglossningsspruta också. Är det några här som använt Ovitrelle? Det hände en sak som kanske var mindre bra när jag tog den..

    När jag satte in sprutan satte jag i den så jag såg inte displayen (den hamnade nedåt). Jag tryckte av och sen räknade jag ner sekunderna och tog ut sprutan. Då såg jag att den inte räknat ner till 0! Jag satte i sprutan igen och tryckte av det sista. Man ska inte använda sprutan två gånger stod det, men jag fick panik. Är det någon som har en aning om det här kan påverka negativt på något sätt??

  • vinter11

    Em86 - vad spännande!! har inte mensen kommit har du nog god chans...

    Pratade med kliniken idag och det var ok, puh! Så på onsdag är det dags för vårt första FET. Försöker att inte hoppas för mycket.. 

    Kram till er alla kämpare där ute oavsett var i processen ni befinner er!

  • vinter11
    längtar14 skrev 2015-03-05 19:32:25 följande:
    Ska göra en ny fet den här cykeln, ska börja med stickor den 11 mars, har troligtvis ägglossning runt den 16:e. Vi har två blastocyster i frysen, så hoppas att nån av dom vill stanna kvar hos oss...
    Ok, jag håller tummarna! Vi har en blastocyst kvar om inte detta FET funkar. Det blir sista försöket i så fall. Vi har ett barn via IVF så får vi syskon är det bara en bonus:)
  • vinter11
    Lisa 236 skrev 2015-03-07 11:44:12 följande:

    Hej på er tänkte bara berätta uppföljning av mitt förra inlägg gör alltså min 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp på Rd 6



    Får bara hoppas denna håller i sig denna gång..... Så glad smile1.gif
    Grattis:) får du någon särskild behandling för att minska missfallsrisk? Jag fick tre missfall innan sonen kom, och tar därför extra progesteron nu efter FET, det gjorde jag när jag väntade honom med. Visst är återföringsdagen samma som ruvardag 1? Isåfall är jag på RD 4 idag. Har varit lätt illamående sen igår, särskilt när jag inte ätit på ett tag. Blev illamående tidigt med sonen med.. Men vågar inte hoppas..!
  • vinter11

    Deppig dag idag. Ruvardag 5. Var illamående RD 2-3 men igår och idag - ingenting! Nada, niente inga känningar alls. Börjar tro att det var biverkan av progesteron som gjorde mig illamående. :( när började ni känna symtom på att det fäst sig??

Svar på tråden Några fler som ska göra FET nu i jan/feb