• detta

Kan man amma för mycket?

Jag har en 2 v bebis som, vill amma i stort sett hela tiden. Annars blir det gråt. Kan man amma för mycket? Ofta ligger han där med bröstet i munnen utan att äta och jag fungerar som napp. Han verkar stormtrivas där han ligger och för mig är det helt ok. Men skulle han kunna äta för mycket?

• Svar på tråden Kan man amma för mycket?
  • anidue

nej vännen, det är omöjligt, då barn vet själva hur mycket mat de behöver. spädbarn alltså. så amma på och snutta på och njuuuuuut av varenda stund. kramar och stort grattis till bäbisen.

• Zuzanne

Ja du kan amma för mycket. Min ville ha tutten varje sekund, dygnet runt. Resulterade i att hon slutade öka i vikt för brösten aldrig hann återhämta sig och det blev bara små skvättar med mjölk. Bvc-tanten sa max 20 min per tutte åt gången, sedan 1 h vila. Sedan blev det bättre :)

• detta

Det går minst 1 timme mellan byte av tutte, så det borde inte vara något problem. Det händer dessutom att han släpper bröstet ibland och somnar.

• Batmamba

Grattis!

Min bebis har ammat för mycket ett par gånger, när hon hade lite magknip. Det enda som hände var att hon kräktes upp överskottet, vilket för en bebis ju är helt odramatiskt.

• anidue
    Zuzanne skrev 2015-01-15 20:21:43 följande:

Ja du kan amma för mycket. Min ville ha tutten varje sekund, dygnet runt. Resulterade i att hon slutade öka i vikt för brösten aldrig hann återhämta sig och det blev bara små skvättar med mjölk. Bvc-tanten sa max 20 min per tutte åt gången, sedan 1 h vila. Sedan blev det bättre :)

fast det är verkligen olika!
    ts säger att hennes bäbis är två månader, och att båda är nöjda. så längre båda är nöjda så är allt ok. som min bvc tant sa. "titta på ditt barn" du kommer att veta vad hen behööver.
  • Zuzanne
    anidue skrev 2015-01-15 22:23:37 följande:
    ts säger att hennes bäbis är två månader, och att båda är nöjda. så längre båda är nöjda så är allt ok. som min bvc tant sa. "titta på ditt barn" du kommer att veta vad hen behööver.
    Ja då är det bara att köra på :)
  • Zuzanne
    anidue skrev 2015-01-15 22:23:37 följande:
    Ja då är det bara att köra på :)
  • SexyMann

om någon vill amma en man  e det bara att höra av sig SexyMannFlört

• yodi

nej du kan inte amma för mycket
    såna småttingar brukar mest vilja ligga och snutta.

• fluu

Nej, det kan man inte. Skulle barnet få i sig "för mycket" så kräks det bara, inget farligt eller konstigt. Det kanske inte heller handlar om just maten utan också om närhet, sugbehov osv. Skulle du uppleva att barnet inte får i sig nog så kanske sugtekniken bör rättas till.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Kan man amma för mycket?