• maribel

5 månaders vaknar 1 gång i timman

Om din son sedan födseln sovit bra är det bara att säga Grattis! Att han under ett tag vaknar oftare på nätterna kan ha med tillväxtfas eller bara en orolig period att göra. Kan han vara hungrig om han sover oroligare och vaknar mer? Oavsett låter det fel att vänja av en sådan liten bebis med sugbehov av med nappen redan nu.
    Mitt råd är att först tänka över om han är mätt? Sedan avvakta en period för att se om det är en utvecklingsfas och förhoppningsvis vänder det igen.

Min pojke på 7 mån sov hyfsat dem senaste månaderna och vaknade 2 ggr per natt men nu sen 1 mån tillbaka har han börjat vara mer orolig och vaknar 0100 0300 0400 0500 0600 puh! Nu senaste 2 nätterna har han "bara" vaknat 2ggr igen.

• maribel

Ja, då verkar det ju inte som han är hungrig. Ja, det är sååå jobbigt när dem vaknar ofta. Vår lilla kille ammades varje timme hela natten dem två första månaderna Rynkar på näsan så nu är det iallafall bättre men trött blir man. Hoppas det vänder snart för er också.
    Detta är vårt tredje barn och har "lärt" mig att det vänder hela tiden under det första året och att det är så svårt att få in rutiner men sen blir det betydligt lättare igen.

Svar på tråden 5 månaders vaknar 1 gång i timman