• Mithi

Vilka namn är dina allra finaste namn?

Vilka namn är dina allra finaste namn?
    Motivera gärna varför du gillar namnen, om det går

• Svar på tråden Vilka namn är dina allra finaste namn?
  • Mithi
    Mina favoritnamn för tillfället är följande:

Pojknamn: Felix, Oliver och Cesar.
    Flicknamn: Agnes, Elin, Olivia och Amanda.

Jag tycker om namn som är enkla och klassiska. Jag gillar också namn som är gulliga, men de får inte vara för söta och barnsliga. Jag tycker att ett namn ska ge ett seriöst intryck (utan att för den del låta tråkigt) Jag tycker t.ex. att Alvin är gulligt, men det låter för sött för att jag skulle kunna ge det till ett framtida barn. 

• Duckan

Märta, Ingrid, Ebba, Oscar, Arvid, Elis och Levi - Jag gillar gamla tanter och gubbar

• fluu

Ja, vi kör väl på hela favvolistan då...

Allan, Algot, Alvar, Botvid, Egil, Einar, Enok, Esbjörn, Evald, Frej, Henning, Hilmer, Ivar, Knut, Linnar, Leander, Nils, Povel, Tuve, Tage, Toste, Tore, Unne, Valdemar, Åke.

Amalia, Asta, Astrid, Altea, Ada, Alfhild, Altea, Alfreda, Beda, Dagmar, Edda, Edvina, Edith, Elsy, Elsa, Greta, Hilla, Hulda, Hilma, Henny, Iris, Kersti, Karla, Maj, Ottilia,Ragnhild,  Svea, Tora, Torild, Tekla, Verna, Vanja.

Tja, jag gillar väl lite riviga och rejäla namn.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • AllaOlikaAllaLika
    fluu skrev 2015-01-16 13:30:04 följande:

Ja, vi kör väl på hela favvolistan då...

Allan, Algot, Alvar, Botvid, Egil, Einar, Enok, Esbjörn, Evald, Frej, Henning, Hilmer, Ivar, Knut, Linnar, Leander, Nils, Povel, Tuve, Tage, Toste, Tore, Unne, Valdemar, Åke.

Amalia, Asta, Astrid, Altea, Ada, Alfhild, Altea, Alfreda, Beda, Dagmar, Edda, Edvina, Edith, Elsy, Elsa, Greta, Hilla, Hulda, Hilma, Henny, Iris, Kersti, Karla, Maj, Ottilia,Ragnhild,  Svea, Tora, Torild, Tekla, Verna, Vanja.

Tja, jag gillar väl lite riviga och rejäla namn.

Märklig förälder som inte väljer något av favoritnamnen till sitt eget barn.
    Men, som mitt nick.
  • Duckan

Jag har inte valt mitt favoritnamn till mitt barn för när hon föddes var vi två om saken och då blev det en Siri. Vilket jag iofs också tycker är jättefint såklart, men skulle jag få ett till barn så blev det något av ovan nämnda namn.

• AllaOlikaAllaLika
    Duckan skrev 2015-01-16 13:50:18 följande:

Jag har inte valt mitt favoritnamn till mitt barn för när hon föddes var vi två om saken och då blev det en Siri. Vilket jag iofs också tycker är jättefint såklart, men skulle jag få ett till barn så blev det något av ovan nämnda namn.

Smart. Siri i Vasastan, 7 år. Clever att lägga ut all info.
  • fluu
    AllaOlikaAllaLika skrev 2015-01-16 13:43:07 följande:
    Märklig förälder som inte väljer något av favoritnamnen till sitt eget barn.
    Men, som mitt nick.
    Det är liksom redan taget, därför finns det inte med på namnlistan.
  • fluu
    AllaOlikaAllaLika skrev 2015-01-16 13:55:57 följande:
    Smart. Siri i Vasastan, 7 år. Clever att lägga ut all info.
    Ja, hon lär ju verkligen vara ensam om det namnet där...
  • Abbe83

Har en lista med favoritnamn, gillar gamla namn, klassiska namn och släktnamn.
    Namn på min favoritlista:
    Axel
    Ebbe
    Elias
    Erik
    Gunnar
    Hilding
    Isak
    Joel
    Johannes
    Jonatan
    Karl
    Lukas
    Nils
    Olof
    Tor( fick hunden heta)
    Viktor
    Vincent

Amanda
    Cecilia
    Ebba
    Edda
    Elin
    Ellen
    Elvira
    Felicia
    Freja
    Hanna
    Hilda
    Julia
    Karin
    Linnea
    Liv
    Matilda
    Saga
    Sofia
    Vendela
    Viola

• AllaOlikaAllaLika
    fluu skrev 2015-01-16 14:06:28 följande:

Det är liksom redan taget, därför finns det inte med på namnlistan.

Dock inte ditt favoritnamn. Det låg ju lååååååååååååångt ner på listan, inte sant?
Svar på tråden Vilka namn är dina allra finaste namn?