Vilka namn är dina allra finaste namn?
Motivera gärna varför du gillar namnen, om det går
Motivera gärna varför du gillar namnen, om det går
Jag tycker om namn som är enkla och klassiska. Jag gillar också namn som är gulliga, men de får inte vara för söta och barnsliga. Jag tycker att ett namn ska ge ett seriöst intryck (utan att för den del låta tråkigt) Jag tycker t.ex. att Alvin är gulligt, men det låter för sött för att jag skulle kunna ge det till ett framtida barn.
Märta, Ingrid, Ebba, Oscar, Arvid, Elis och Levi - Jag gillar gamla tanter och gubbar
Ja, vi kör väl på hela favvolistan då...
Allan, Algot, Alvar, Botvid, Egil, Einar, Enok, Esbjörn, Evald, Frej, Henning, Hilmer, Ivar, Knut, Linnar, Leander, Nils, Povel, Tuve, Tage, Toste, Tore, Unne, Valdemar, Åke.
Amalia, Asta, Astrid, Altea, Ada, Alfhild, Altea, Alfreda, Beda, Dagmar, Edda, Edvina, Edith, Elsy, Elsa, Greta, Hilla, Hulda, Hilma, Henny, Iris, Kersti, Karla, Maj, Ottilia,Ragnhild, Svea, Tora, Torild, Tekla, Verna, Vanja.
Tja, jag gillar väl lite riviga och rejäla namn.
Ja, vi kör väl på hela favvolistan då...
Allan, Algot, Alvar, Botvid, Egil, Einar, Enok, Esbjörn, Evald, Frej, Henning, Hilmer, Ivar, Knut, Linnar, Leander, Nils, Povel, Tuve, Tage, Toste, Tore, Unne, Valdemar, Åke.
Amalia, Asta, Astrid, Altea, Ada, Alfhild, Altea, Alfreda, Beda, Dagmar, Edda, Edvina, Edith, Elsy, Elsa, Greta, Hilla, Hulda, Hilma, Henny, Iris, Kersti, Karla, Maj, Ottilia,Ragnhild, Svea, Tora, Torild, Tekla, Verna, Vanja.
Tja, jag gillar väl lite riviga och rejäla namn.
Jag har inte valt mitt favoritnamn till mitt barn för när hon föddes var vi två om saken och då blev det en Siri. Vilket jag iofs också tycker är jättefint såklart, men skulle jag få ett till barn så blev det något av ovan nämnda namn.
Jag har inte valt mitt favoritnamn till mitt barn för när hon föddes var vi två om saken och då blev det en Siri. Vilket jag iofs också tycker är jättefint såklart, men skulle jag få ett till barn så blev det något av ovan nämnda namn.
Har en lista med favoritnamn, gillar gamla namn, klassiska namn och släktnamn.
Namn på min favoritlista:
Axel
Ebbe
Elias
Erik
Gunnar
Hilding
Isak
Joel
Johannes
Jonatan
Karl
Lukas
Nils
Olof
Tor( fick hunden heta)
Viktor
Vincent
Amanda
Cecilia
Ebba
Edda
Elin
Ellen
Elvira
Felicia
Freja
Hanna
Hilda
Julia
Karin
Linnea
Liv
Matilda
Saga
Sofia
Vendela
Viola
Det är liksom redan taget, därför finns det inte med på namnlistan.