• molly09

Upptining av fryst embryo/n

Någon som vet hur stora chanser är att göra en upptining av ett embryo som kommer att klara sig?

Är de någon som har lyckats återföra de frysta och blev gravida?

• Svar på tråden Upptining av fryst embryo/n
  • Jag är bara jag

Ca 85% överlever själva upptiningen och chansen att bli gravid är lite lägre än med ET så det beror på vilken chans man fick där. Lite större chans om man blev gravid av nåt ägg ur samma äggomgång. Blastocyster klarar lite oftare upptiningen. Lycka till!

• En PantherTant
    molly09 skrev 2015-01-16 17:36:17 följande:

Någon som vet hur stora chanser är att göra en upptining av ett embryo som kommer att klara sig?

Är de någon som har lyckats återföra de frysta och blev gravida?

Vet inte chansen rent procentuellt, lite lägre än vid vanlig ivf, men goda chanser hur som helst.

Jag själv har gjort 3 st FET år 2013 (äggen frysta sedan 2008)

På första försöket sattes två tinade ägg in, blev gravid, men fick missfall efter några veckor

Andra försöket: ett ägg, lyckad upptinining, men blev inte gravid.

Tredje försöket: ett ägg, lyckad graviditet som resulterade i en fin son
  • molly09

Det är så man gjorde ivf den 2013/11/18 då dom har odlat blastocyt i 5 dagar...
    Sen sattes de in. 
    Så ja då är de väl goda chanser om de skulle kunna klara sig med en upptining , undra om man måste genomgå en hormonbehandling då man ska sätta in de frysta eller hur dom nu går tillväga med!

• En PantherTant
    molly09 skrev 2015-01-17 10:08:27 följande:

Det är så man gjorde ivf den 2013/11/18 då dom har odlat blastocyt i 5 dagar...
    Sen sattes de in. 
    Så ja då är de väl goda chanser om de skulle kunna klara sig med en upptining , undra om man måste genomgå en hormonbehandling då man ska sätta in de frysta eller hur dom nu går tillväga med!

Hornonbehandlingen för min del bestod av Zumenontabletter från mensdag 1, Lugesteronvagitorier från dag 15.
  • Anonym (-)

Färsk är bättre än fryst.

Korttidsfryst är bättre än långtidsfryst.

• Jag är bara jag

Man kan göra helt ostimulerat FET eller massa mediciner innan. Fördelen med stimulerat är att man vet vilken dag FET blir. Annars går man ju enbart efter ens egna äl.

Svar på tråden Upptining av fryst embryo/n