• Mymlan82

SÅ ont i magen efter magsjuka :(

Alltså, är detta normalt? Jag håller på att svälta ihjäl. I början av förra helgen var familjen magsjuka, men själv var jag inte så sjuk att jag spydde. Dock har jag inte kunnat äta NÅGONTING sedan dess, bara typ en halv banan eller halv dl nyponsoppa, inte mycket mer om dagen, annars får jag så fruktansvärt ont i magen. Det går ok så länge det är i magsäcken, men efter ca 2 timmar när det gått vidare till tarmarna börjar det. Molande jätteont och diarré fast jag inte har något att göra mig av med. Jättetrött. Känns som jag aldrig mer kommer kunna äta.

Är det normalt? Gått ner 9 kg vilket visserligen inte gjorde något rent viktmässigt men det lär väl mest vara vatten och muskler ändå :(

• Svar på tråden SÅ ont i magen efter magsjuka :(
  • Långbenopluto

Du är säkert väldigt irriterad i slemhinnan i magsäcken.

Köp bifiform och/eller omeprazol på apoteket för att hjälpa magen att läka.

• Mymlan82

Tack för rådet, har aldrig hört talas om bifiform. Ska kolla imorgon! Kör på proviva så länge och hoppas det hjälper något. Konstigt att tarmslemhinnan kan må dåligt trots att man inte var så sjuk när det begav sig s a s.

• Anonym (Wildrat)

Din magsjuka kan ha blivit diarré. Min erfarenhet är att det tar mycket längre tid att bli av med den varianten. Fast för dig verkar det tagit väl lång tid. Mår du inte bra på måndag ska du nog söka hjälp.

Vill du stoppa diarrén så finns Loperamid (Dimor, Imodium osv) att ta. De brukar funka väldigt bra.

• Anonym (Meja)

En del blir mjölk/laktosintoleranta efter magsjuka. Det kan hålla på rätt länge men går ofta över. Uteslut alla mjölkprodukter och se om det blir bättre.

Svar på tråden SÅ ont i magen efter magsjuka :(