• Knappisen

Max eller Balder?

Max eller Balder? Vad tycker ni? Förslag på liknande namn eller andra fina?

• Svar på tråden Max eller Balder?
  • Knappisen
    KakanSmakan skrev 2015-01-16 20:10:18 följande:

Balder i min värld är

1) ett efternamn

2) en åkattraktion på Liseberg

Men det är väl okej som namn ändå, eller? Vad tycker du om Max då? Eller Maxi kanske är bättre, lär bli det tillslut ändå
  • MallaL

Och smeknamnet på Balder lär bli...? (Balle)

Annars är det ett fint namn.

• Knappisen
    MallaL skrev 2015-01-16 20:25:07 följande:

Och smeknamnet på Balder lär bli...? (Balle)

Annars är det ett fint namn.

Haha! Det hade jag inte tänkt på men det gör inget om han skulle bli kallad balle tror ja :)
  • Milleman
    Knappisen skrev 2015-01-16 20:33:12 följande:
    Haha! Det hade jag inte tänkt på men det gör inget om han skulle bli kallad balle tror ja :)
    Var bor du? I Göteborg är Balder ett väldigt inarbetat namn på en åkattraktion samt företag. Hade nog blivit jobbigt att heta det här.

Och balle betyder olika beroende på var man bor också :P men det vore ju inte det bästa smeknamnet ;)
  • Knappisen
    Milleman skrev 2015-01-16 20:46:13 följande:

Var bor du? I Göteborg är Balder ett väldigt inarbetat namn på en åkattraktion samt företag. Hade nog blivit jobbigt att heta det här.

Och balle betyder olika beroende på var man bor också :P men det vore ju inte det bästa smeknamnet ;)

Bor i Stockholm :) haha jag tycker ändå att balle är gulligt som smeknamn, även fast det betyder snopp haha :) någon som har tips på andra namn då? Smeknamn går åxå bra :)
  • Knappisen

Lite andra namn jag kan tänka mig: Ajax(är det ett killnamn?), Ludde eller Atlas. Vad heter era?

• Abbe83

Vår hund heter THOR Ober, ober är hans namn i stamtavlan. Hans bror heter Orion och pappan Bailey. Av Max och Balder gillar jag Max bäst, har varit dagmatte åt en mops som heter Max. 
    Andra förslag:
    Ajak
    Buster
    Dexter
    Hugo
    Jack
    Loke
    Lotus
    Moltas
    Odin
    Rex
    Sigge