• MrsNG

Klämde sonens finger :(

Hej! Kan någon hjälpa mig? Förlåt om inlägget är lite svamligt.

Igår kväll klämde jag av en olycka (såklart) sonens finger i dörren på ett sidoskåp. Han är snart ett år. Det var fingertoppen som han hade fått in mellan springan och den som klämdes. Jag fattar inte att fingertoppen sitter kvar. Dörren gick igen helt och det är bara 2 mm utrymme då (vi mätte efteråt). Det såg så sjukt ut när jag såg att han var fast, han sa liksom inget. Han grät i tio min efteråt men han använde handen direkt och man ser ingenting. Jag är inte troende men just när jag insåg vad jag hade gjort måste jag erkänna att jag slängde iväg böner till alla välkända religioner och de verkar som att någon svarade.

Hursomhelst, trots att jag vet att det var en olycka och att nästan alla föräldrar råkar göra något nån gång så kommer jag inte över det. Igår hamnade jag i chock efter sonen hade lagt sig. Idag kan jag inte sluta se det framför mig. Det känns som att jag måste älta det för att: 1) om jag inte ältar det kommer jag glömma det och därmed bli oförsiktig och göra något annat hemskt, och 2) jag förtjänar att må dåligt.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Klämde sonens finger :(
  • Annie D

Olyckor händer. Min kusins dotter fick en fingerfraktur när vinddraget smällde en dörr över hennes hand

• Annie D
    MrsNG skrev 2015-01-16 21:21:33 följande:

Hej! Kan någon hjälpa mig? Förlåt om inlägget är lite svamligt.

Igår kväll klämde jag av en olycka (såklart) sonens finger i dörren på ett sidoskåp. Han är snart ett år. Det var fingertoppen som han hade fått in mellan springan och den som klämdes. Jag fattar inte att fingertoppen sitter kvar. Dörren gick igen helt och det är bara 2 mm utrymme då (vi mätte efteråt). Det såg så sjukt ut när jag såg att han var fast, han sa liksom inget. Han grät i tio min efteråt men han använde handen direkt och man ser ingenting. Jag är inte troende men just när jag insåg vad jag hade gjort måste jag erkänna att jag slängde iväg böner till alla välkända religioner och de verkar som att någon svarade.

Hursomhelst, trots att jag vet att det var en olycka och att nästan alla föräldrar råkar göra något nån gång så kommer jag inte över det. Igår hamnade jag i chock efter sonen hade lagt sig. Idag kan jag inte sluta se det framför mig. Det känns som att jag måste älta det för att: 1) om jag inte ältar det kommer jag glömma det och därmed bli oförsiktig och göra något annat hemskt, och 2) jag förtjänar att må dåligt.

Vad ska jag göra?

Det är nog sånt som händer, han klarar sig o du med ????
  • 1Carro82

Ta det lugnt! Att klämma ett barns finger är nog väldigt vanligt, de har ju en förmåga att ha sina små fingrar överallt. Allt har ju gått bra, var glad för det och tänk inte mer på detta! Glad

• Annie D
    1Carro82 skrev 2015-01-16 21:38:02 följande:

Ta det lugnt! Att klämma ett barns finger är nog väldigt vanligt, de har ju en förmåga att ha sina små fingrar överallt. Allt har ju gått bra, var glad för det och tänk inte mer på detta! Glad

Håller med!
  • stellie

Å vad jag förstår dig. Min dotter då 2,5 år välte ut en pressokanna med kaffe över sin arm när hon skulle "hjälpa" mig att pressa ner mittpinnen. Jag hade låtit henne göra det ett par gånger under min vägledning och nu trodde hon att det var ok att göra. Taxi till akuten, omslag ett par veckor. Jag grät hela tiden när hon inte såg. Helt förstörd. Som du skriver - man ser det framför sig om och om igen. Min man klandrade mig också i början men släppte det helt när han såg hur dåligt jag mådde över vad jag gjort. Till slut läkte både hon och jag. Men när ens barn gör sig illa och man på något sätt är ansvarig så känns det ända in i benmärgen. Du är en bra mamma. Det är därför du känner så här.

• ytn

När min dotter var ca 8 månader så skulle jag klippa hennes naglar..då kom sonen springande mot mig och jag råkade klippa henne i fingret litegrann och hon grät och jag grät kände mig jättehämsk i flera dar och jag vägrade klippa barnens naglar på ett bra tag efter den gången.olyckor händer ibland...men det gick bra med fingret blev plåster i någon dag :)

• gahadas

Var väl inte så farligt? Bättre att dom skadar sig lite än att leva i en plastbubbla

Svar på tråden Klämde sonens finger :(