Klämde sonens finger :(
Hej! Kan någon hjälpa mig? Förlåt om inlägget är lite svamligt.
Igår kväll klämde jag av en olycka (såklart) sonens finger i dörren på ett sidoskåp. Han är snart ett år. Det var fingertoppen som han hade fått in mellan springan och den som klämdes. Jag fattar inte att fingertoppen sitter kvar. Dörren gick igen helt och det är bara 2 mm utrymme då (vi mätte efteråt). Det såg så sjukt ut när jag såg att han var fast, han sa liksom inget. Han grät i tio min efteråt men han använde handen direkt och man ser ingenting. Jag är inte troende men just när jag insåg vad jag hade gjort måste jag erkänna att jag slängde iväg böner till alla välkända religioner och de verkar som att någon svarade.
Hursomhelst, trots att jag vet att det var en olycka och att nästan alla föräldrar råkar göra något nån gång så kommer jag inte över det. Igår hamnade jag i chock efter sonen hade lagt sig. Idag kan jag inte sluta se det framför mig. Det känns som att jag måste älta det för att: 1) om jag inte ältar det kommer jag glömma det och därmed bli oförsiktig och göra något annat hemskt, och 2) jag förtjänar att må dåligt.
Vad ska jag göra?