• Villblimamma90

Kan jag ha fått missfall såhär tidigt?

Hej! Jag skulle bli så himla glad om någon hade velat hjälpa mig. Jag har PCOS och vi kämpar för att få barn. Min sista mens var mellan 15dec-19dec (då mes hjälp av Primolur Nor). Jag valde att sluta med Primolut Nor efter den mensen för att jag ville vila då jag mår väldigt dåligt av dom tabletterna.

Nu idag nästan 5 veckor senare fick jag blödning imorse med extrem mensliknande smärtor. Jag grät och låg i fosterställning och bara vaggade fram och tillbaka. Blödningen var väldigt klumpig, lite genomskinligt slem, blod, större ljusrosa/röda klumpar.

Såhär har min mens aldrig börjat och sett ut första dagen. Inte ens dom få gångerna jag fått mens av mig själv utan Primolut Nor. Jag undrar därför om detta kan vara ett mycket tidigt missfall? Jag har en väldigt dålig läkare som för det mesta idiotförklarar en när man kommer med frågor och funderingar. Därför vänder jag mig till er som varit med om detta och förhoppningvis hade velat dela med er till mig :(

Är väldigt ledsen och orolig då vi kämpat med barn i 2,5 år :(

Är så himla leden och orolig.

• Svar på tråden Kan jag ha fått missfall såhär tidigt?
  • Villblimamma90

Tack för du tog dig tid och svarade. Jag är också orolig för det :( kan man på något sätt ta reda på om det varit ett missfall? Ska kontakta gyn på måndag.

Tines skrev 2015-01-17 16:28:32 följande:

Ja, det låter som ett tidigt missfall..... beklagar!

• Långbenopluto
    Villblimamma90 skrev 2015-01-17 16:34:57 följande:

Tack för du tog dig tid och svarade. Jag är också orolig för det :( kan man på något sätt ta reda på om det varit ett missfall? Ska kontakta gyn på måndag.

Du kan ta ett g-test och se om det visa pos. 

tror inte du behöver kontakta gyn, när det är missfall så tidigt så brukar kroppen fixa det själv.
  • Lillajagmedpco

Mensen tycker jag är olika från månad till månad. Ibland är den riktigt klumpig och långt slem. Och ibland är det bara klart blod. Ibland är den bara ett par dagar, ibland längre.

Finns inget att göra om det ev var ett tidigt missfall i v 5. Utan bara att gå vidare. Fick själv missfall i vecka 7 i höstas.

• Villblimamma90

Min mens har alltid varit ganska jämn och lik varje gång. Aldrig såhär. Men kan man inte få ett konstaterade att man har fått missfall? Eller det kan man inte såhär tidigt? :( för på ett sätt hade det känts bra att veta då vi kämpat i 2,5 år utan något alls. Hur gick det för dig efter mf, har du fått lyckan att få ett barn?

Lillajagmedpco skrev 2015-01-17 18:08:11 följande:

Mensen tycker jag är olika från månad till månad. Ibland är den riktigt klumpig och långt slem. Och ibland är det bara klart blod. Ibland är den bara ett par dagar, ibland längre.

Finns inget att göra om det ev var ett tidigt missfall i v 5. Utan bara att gå vidare. Fick själv missfall i vecka 7 i höstas.

• Lillajagmedpco
    Villblimamma90 skrev 2015-01-17 18:17:44 följande:

Min mens har alltid varit ganska jämn och lik varje gång. Aldrig såhär. Men kan man inte få ett konstaterade att man har fått missfall? Eller det kan man inte såhär tidigt? :( för på ett sätt hade det känts bra att veta då vi kämpat i 2,5 år utan något alls. Hur gick det för dig efter mf, har du fått lyckan att få ett barn?

Tror knappt man konstatera det. I vecka v 5, kan man ju knappt säga att man varit gravid. Det är ju i den veckan mensen ska komma.

Nej inte blivit gravid sedan dess. Är inne på 10:e försöket ( 2med pergotime & 8 med Puregon). Har försökt i 2 års tid...
  • Lili

Hej

Läste ditt inlägg och bara måste beklaga, låter nämligen precis vad jag var med om på juldagen, då 6veckor gravid. (Har Pco, tog pergotime) jag åkte inte till sjukhuset nästa morgon för var tvungen att få det bekräftat. Visste sen en vecka att jag var gravid och kunde inte släppa det bara sådär. Men väl framme visade ultraljudet på en tom livmoder och graviditetstestet var negativt!!! Så snabbt, hormoner- allt bara helt borta! Sjukt jobbigt.

Därmed vill jag också tyvärr våga påstå att du nog inte kan se om du varit gravid så tidigt, men önskar dig all lycka till att det ska gå igen för er! ????

• Millis89

Jag är i v 5 och började blöda igår, skulle vart slutet på mens om jag inte var gravid, blöder ännu och är rätt blodigt,

Förra gången jag var gravid så blödde jag också och i olika omgångar, men valde att göra abort för 2år sedan men då var det fortfarande action efter blödningarna som nästan var som mens..

Är orolig att det är missfall nu

Svar på tråden Kan jag ha fått missfall såhär tidigt?