Inlägg från: Anonym (Fint men...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fint men...)

Anklagad sv soc

Anonym (mor) skrev 2015-01-19 06:08:35 följande:

Jag skulle vilja slå ett slag för alla trevliga, varma, hjälpsamma fina BVC-sköterskor där ute i landet. Jag har bara träffat sådana under min tid som småbarnsförälder och har aldrig hört från ngn jag känner eller någon som känner ngn som känner ngn att man träffat de BVC-sköterskorna från helvetet som ständigt omnämns här på FL. "Som man ropar i skogen får man svar" är ett gammalt talessätt som man kan fundera kring när man upplever att man ständigt blir missförstådd. På MVC, BVC, SOC, BB, VC etc etc etc etc etc....................................................

Vad fint att du ger beröm! Men här betyder ropa och svar inre riktigt det du menar. Den här kvinnan har inte lätt att uttrycka sig. Det har du och jag , då kan vi tänka på hur vi får det och låta. Här handlar det om lite mer än att bara klaga. Ja. , det är lärt att bli missförstådd om man inte har lätt för att uttrycka det man vill och känner. Stötta henne istället, det vore fint här.
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-18 09:09:19 följande:

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

Hej Ts. Du kanske kan ta lite hjälp av någon att skriva . Annars om du inte vill skriva här, prata med någon som du känner, som är snäll och vill hjälpa dig att förstå varför det blivit så med denna anklagelse.

Ni tillsammans kan ringa och prata med soc , så att du kan få svar på dina frågor kring detta.

Ta det där provet så kan du lämna det bakom dig .

Lycka till ! Kram på dig!
  • Anonym (Fint men...)

Oj, jag missade att du ska få hembesök av soc. Det är ännu bättre . Då kan du lättare få svar.

Provet är bra att du tar det direkt, så vet soc att du gjort det du kan för att samarbeta. Då blir du tagen på allvar. Du visar att du inte har något att dölja.

Så det är bra för dig själv. Gå och ta provet idag.

Soc är säkert mer villiga att hjälpa dig om du själv visar att det är viktigt för dig.

• Anonym (Fint men...)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-19 07:58:37 följande:

Så du menar att man inte får komma med synpunkter och funderingar utan denna tråd ska endast innehålla uppmuntrande tillrop till TS? Är TS fullständigt hjälplös och utelämnad och helt ur stånd att ta till sig andra tankar än sina egna? Den som ser på TS på det viset gör väl ner henne totalt? Jag föreställer mig att hon kan tänka själv.

Ts kan tänka själv. En annan sak är att skriva ner det hon menar. Du kanske inte har läst hela tråden.

Konstruktiva råd är också bra varvat med uppmuntran. Hade vi varit i den situationen, hade vi också behövt lite fingertoppskänsla och omtanke.
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-19 08:03:27 följande:

Ett? Och vad ska TS göra med det provet? Gå till SOC och visa upp det och säga -"Titta här, detta datum då detta prov togs var jag spik nykter"?

Det blev bra och grundligt förklarat för oss hur det provet fungerar, tidigare tråden.
  • Anonym (Fint men...)

Tack för det. Roligt att det syns. Visa omtanke för en annan människa är det bästa man kan göra för den. Det innebär att ge råd också. Man kan göra båda sakerna. ;)

Jag ger dom råden , jag tror är bra för ts också. Provet är bra att göra. Självklart är provet en del av deras hembesök. Dom ska väl dit för att reda ut saker och hjälpa ts. Du har ju skrivit och gett beröm till soc också, för just den välvilja det också visar. Ja, du vet kanske mer om provet än mig, men det är ändå så att ts visar att hon kan tänka själv , och gör det hon kan i nu läget för att visa att hon tar det här på allvar och vill lösa detta problem kring anklagelse om alkoholmissbruk.

Attityd till saker och ting kan ha en större betydelse än man tror.

Bra attityd kan ge större framgång i det man vill uppnå. Så ts visar att hon vill ordna detta om hon har en ödmjuk attityd till detta. Så funkar det med annat också ...

• Anonym (Fint men...)

Precis! Detta utgår jag ifrån också. Soc måste alltid följa upp anmälningar. Det gör dom på hembesöket, där dom lyssnar på vad ts har att säga om anklagelsen. Och hur det fungerar för henne med barnen. Dom kan inte förutsätta att det är hon som är skyldig. Det finns också dom som blir falskt anklagade. Barnets bästa är alltid i första rummet. Därför är en utredning nödvändig.

• Anonym (Fint men...)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-19 09:03:55 följande:

Förutom min eloge till alla underbara hårt arbetande BVC-sköterskor där ute vill jag också ge en dito till alla SOC-sekreterare runt om i landet! Så mkt skit som denna yrkesgrupp får ta.

Det är så med alla arbeten med mycket människor , och pga arbetets art. Svårt att alla blir nöjda. Det finns fantastiska människor som arbetar som socialsekreterare, och det finns dom som är mindre trevliga. Så är det överallt i alla yrken.

Min väninna är en" soc tant" fast ung , och hon är ödmjuk och en person folk gärna vänder sig till. Så man ska inte dra alla över en kam. Många uppskattar min väninna, och många andra soc arbetare är säkert också uppskattade .
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 09:31:25 följande:

Mer än oros anmälan om alkohol missbruk , fast resten ja det berör mig inte eftersom jag knappt druckit men ser inget fel i att ha roligt och trevligt då och då i vilket fall som helst .

Visst får man ha trevligt också , så länge det inte går ur över barnen. Det var nog så frågan var tänkt. Därför är det också intressant att veta hur gamla dina barn är. Och var pappa finns.

Du har ju startat denna tråd om anklagelsen mot dig. Så det blir naturligt att ställa såna frågor. Men man går ju inte förutsätta att du dricker. Då hade du väl inte startat tråden kanske.. ..
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Lugn) skrev 2015-01-19 11:40:46 följande:

Var 3:e mån i så fall. Men det känns meningslöst efteesom ETT sånt prov påvisar om det föreligger missbruk eller ej. Så nej, jag anser inte att mor har rätt. Om värdena skulle vara höga - ja Då måste ts lämna fler prov.

Om det är så det funkar så är det ju bara att gå och göra det provet ts. Då är det ur världen. Du dricker inte säger du , då har du inget att vara orolig över.

Skriver du själv nu eller har du haft hjälp att skriva dina senaste kommentarer?
Svar på tråden Anklagad sv soc