Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Anklagad sv soc

Jag skulle vilja slå ett slag för alla trevliga, varma, hjälpsamma fina BVC-sköterskor där ute i landet. Jag har bara träffat sådana under min tid som småbarnsförälder och har aldrig hört från ngn jag känner eller någon som känner ngn som känner ngn att man träffat de BVC-sköterskorna från helvetet som ständigt omnämns här på FL. "Som man ropar i skogen får man svar" är ett gammalt talessätt som man kan fundera kring när man upplever att man ständigt blir missförstådd. På MVC, BVC, SOC, BB, VC etc etc etc etc etc....................................................

• Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 07:25:26 följande:
    Vad fint att du ger beröm! Men här betyder ropa och svar inre riktigt det du menar. Den här kvinnan har inte lätt att uttrycka sig. Det har du och jag , då kan vi tänka på hur vi får det och låta. Här handlar det om lite mer än att bara klaga. Ja. , det är lärt att bli missförstådd om man inte har lätt för att uttrycka det man vill och känner. Stötta henne istället, det vore fint här.
    Så du menar att man inte får komma med synpunkter och funderingar utan denna tråd ska endast innehålla uppmuntrande tillrop till TS? Är TS fullständigt hjälplös och utelämnad och helt ur stånd att ta till sig andra tankar än sina egna? Den som ser på TS på det viset gör väl ner henne totalt? Jag föreställer mig att hon kan tänka själv.
  • Anonym (mor)
    metervara skrev 2015-01-19 08:00:16 följande:

Gör ett sånt där blodprov som andra nämner här i tråden.

Ett? Och vad ska TS göra med det provet? Gå till SOC och visa upp det och säga -"Titta här, detta datum då detta prov togs var jag spik nykter"?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 08:14:20 följande:
    Ts kan tänka själv. En annan sak är att skriva ner det hon menar. Du kanske inte har läst hela tråden.

Konstruktiva råd är också bra varvat med uppmuntran. Hade vi varit i den situationen, hade vi också behövt lite fingertoppskänsla och omtanke.
    Ja men du står ju för uppmuntran så det räcker så då väljer jag att försöka med "konstruktiva" råd! T ex så är det inte lönt att TS kommer travande med ett blodprov utan hon måste insistera på att regelbundet få ta blodprov för att påvisa sin nykterhet. Detta måste göras under en längre period för att ha ngn som helst betydelse. Inte alls säkert att SOC är ett dugg intresserade av att följa upp henne.
  • Anonym (mor)
    Frallan124 skrev 2015-01-18 13:22:21 följande:
    Det finns inga socialsekreterare som är 20 år gamla. Det krävs högskoleutbildning på 3,5-4 år för att arbeta som det. Socialtjänsten anklagar inte folk till höger och vänster på måfå....de utreder ansökningar om stöd och hjälp eller orosanmälningar angående barn. Jag antar att det i ditt fall handlar om någon form av anmälan som de antagligen delgivit dig innehållet i? Om du inte har några problem eller något att dölja så har du heller ingenting att oroa dig för då detta kommer att visa sig i deras (läs er utredning) Du är högst delaktig i den och kan i allra högsta grad påverka utfallet i utredningen genom ditt eget deltagande. Försök fokusera på barnen istället för agg mot dem så kommer det att gå bra. Lycka till!
  • Anonym (mor)
    Dr Mupp skrev 2015-01-18 12:44:08 följande:

Din text är osammanhängande.

Har du nån diagnos? Din tolkning av skriven tex får mig att fundera på autism eller utvecklingsstörning,  Även det faktum att du skriver väldigt osammanhängade får mig att fundera på just utvecklingsstörning. 

Har någon anmält till socialen att du dricker? 

Hur ofta dricker du och hur mycket? 

Hur gamla är dina barn och var är de när du dricker? 

Var finns pappan? 

Är du på behandlignshem eftersom du skriver om personal som dricker vin till lunchen på behandlignshemmet. Varför är du på behandlignshem? 

• Anonym (mor)

Förutom min eloge till alla underbara hårt arbetande BVC-sköterskor där ute vill jag också ge en dito till alla SOC-sekreterare runt om i landet! Så mkt skit som denna yrkesgrupp får ta.

• Anonym (mor)
    metervara skrev 2015-01-19 10:21:12 följande:
    Ja. Har du nåt råd själv att komma med eller är du här inne och bara är allmänt otrevlig som vanligt?
    "Allmänt otrevlig"? Ja det får stå för dig. Jag berömmer all BVC-personal och all personal på SOC-kontor runt om i landet för när man läser här på FL så kan man få för sig att det bara är elaka idioter som innehar dessa tjänster OCH det tycker jag är trist eftersom det ju kan vara blivande mammor (t ex) som läser här och det är riktigt tråkigt om de ska komma till BVC med ett bagage av dåliga förutfattade meningar ETY då kan det bli "som man ropar i skogen får man svar"!!! (på ett dåligt sätt)
  • Anonym (mor)
    Sandblomman skrev 2015-01-19 10:24:12 följande:

De måste följa upp och göra en utredning när de fått in en anmälan

Sen kan man ju inte anmäla personer hej vilt men om du inte har nått att oroa dig för så låt de göra sin *utredning* som ändå inte kommer leda nånstans...

Men det är väl toppen om det blir en "utredning"! TS rentvådd, och så uppdaterar hon här på FL om några månader och berättar den lyckliga utgången?
  • Anonym (mor)
    Anonym (usch) skrev 2015-01-20 05:57:12 följande:

Usch vilken tråkigt trolltråd där man utnyttjar utsatta människors situation för att roa sig på deras bekostnad.

Äntligen ett klokt inlägg. Var i vårt land hittar man socialsekreterare som anklagar oskyldiga människor för att supa och "dränka sina sorger"? Hoppas ingen svag och rädd människa som behöver hjälp och stöd skräms bort av dessa imbecilla trådar.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Päronsplitt) skrev 2015-01-20 08:32:48 följande:
    Ja, släpp - inte för att hon inte är på riktigt utan för att det blir som en evighetscykel att försöka tala vett med henne. Hon uppvisar alltid mer eller mindre paranoida drag, samt skriver osammanhängande, svarar på fel sak i andras svar, alternativt argumenterar emot sina egna inlägg (ingen koll på att det var hon själv som skrev?). Sedan vilka eventuella missbruk hon har (alkohol eller droger) vet jag inget om. Det kan ju vara så att dessa trådar dyker upp med jämna mellanrum eftersom hon slutat ta sin medicin.

(Som sagt - hennes sätt att skriva känns igen. I inlägget jag nämnde syns en sak som hon konsekvent gör i sina inlägg, vilket tyder på att det är hon.)
    WHAT???? På riktigt? Evighetscykel? Paranoid? Vad är det här? FL eller ngn UFO-spalt?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-20 08:42:39 följande:
    Ja, det är nog mer rätt att se det så. Jag har också märkt att ts är mycket instabil. Har försökt att ge henne tips om hur hon ska se på det med råd , hon får här. Ibland förstår hon och andra gånger är hon borta i sitt. Hon behöver snarare hjälp än att bli kallad troll.
    Men över 170 inlägg och rejält klirr i kassan för FL som säljer reklam. Du kan var helt lugn. TS har allt under kontroll så slösa inte känslokapital.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-20 08:56:34 följande:
    Det är inte orden du nämnt som är avgörande här. Du måste se det som följer. ., för att kunna se HELA sammanhanget i texten. Då förstår du innebörden i texten.
    Men hörru "päronsplitt" är det så glasklart?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-20 09:18:06 följande:
    Hon har i alla fall satt ett märke här låter det som den där kvinna 34 eller päronsplitt ni pratar om , hennes namn nämns ofta ...(-:
    Hur mår du?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-20 09:23:13 följande:
    Om Jag ska se till dina inlägg så verkar det som att du är en ganska kall person. Vill du uppfattas så? Du behöver inte svara på det. Det räcker att du svarar till dig själv. Ja, jag är en mycket empatisk person. Jag slösar aldrig (på ditt sk uttryck om känslokapital), jag GER frivilligt av min empati till andra som jag tror mig kan behöva det.

Det är en fin egenskap som ska respekteras och inte förlöjligas eller förminskas. Tyvärr finns det människor som blir hårt drabbade av empatilösa idioter. Empati respekterar man...inte som du gör.

Ditt låga sätt biter inte på mig. Jag vet vad ordet värde betyder för mig. Du kanske också borde reflektera över det, kanske kommer du fram till att du är en otrevlig person. Förhoppningsvis får du också lite insikt och kan bli lite snällare. Jag är stolt över att ha den förmågan att se människor UTAN förutfattade meningar. Dina dåliga sidor serverar du själv varje gång du kommenterar. Kanske något du ska börja tänka på....
    Lilla hjärtat...har du barn?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-20 09:29:21 följande:
    Lilla hjärtat är jag inte för dig. Och vad har barn med detta att göra. Om du läst mina inlägg kanske du kunde lista ut det.;)
    Är du TS? Är det inte hen som är viktigast här? Jag har fått pekpinnar och blivit raderad flera gånger då jag inte varit OT! och då ska man väl inte sväva ut? eller hur tänker du?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-20 09:57:11 följande:
    Nej jag är inte ts. Men du har tilltalat mig på ett negativt sätt mer än en gång om min empati som jag visat ts. Du förstår att jag menar väl , ändå har du en dålig attityd mot mig. Du känner inte mig , då kanske du behöver tänka på hur får det till att låta när du tex skriver. Det är jätte svårt att skriva till okända människor om man samtidigt VILL visa respekt för den man skriver till. Klart att enklast är att köra på utan att tänka på några konsekvenser för den som läser. Jag har här i tråden skrivit lite längre just för att vara tydlig av den orsaken. Inte raderats vad jag vet . Oj , har inte kollat. ..och barn ?

Varför fråga om jag har barn? Tycker att alla som skriver ska tänka lite innan dom skickar. Jag försöker också så klart....
    ??? jaha??
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-20 10:41:44 följande:
    Ok. Jag förstår. Du kanske tycker att det är ett påhopp , att du ska behöva visa att du inte dricker. Fast istället kan du se det som en tillgång. Du får se det som en chans att visa att du druckit lite genom åren , när du lämnar provet. Är du rädd för något annat eftersom det känns jobbigt med provet?

Du får prata med soc om det när dom kommer , och om vad dom tycker att du borde göra för att ordna upp situationen för dig.

Om du lyssnar på dom, så kommer dom att lyssna på dig. Ligg bara lite lågt, visa lite ödmjukhet och tänk att du vill att detta ska bli bra. Dom måste göra denna utredningen, dom är ofta villiga att hjälpa till om man själv visar att man vill samarbeta med dom.
    Ja så hemskt bittert, "Soc" som tror att man super och så är man helnykterist. Förekommer säkert på alla "soc-kontor" runt om i landet,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,eller inte??
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-20 10:41:44 följande:
    Ok. Jag förstår. Du kanske tycker att det är ett påhopp , att du ska behöva visa att du inte dricker. Fast istället kan du se det som en tillgång. Du får se det som en chans att visa att du druckit lite genom åren , när du lämnar provet. Är du rädd för något annat eftersom det känns jobbigt med provet?

Du får prata med soc om det när dom kommer , och om vad dom tycker att du borde göra för att ordna upp situationen för dig.

Om du lyssnar på dom, så kommer dom att lyssna på dig. Ligg bara lite lågt, visa lite ödmjukhet och tänk att du vill att detta ska bli bra. Dom måste göra denna utredningen, dom är ofta villiga att hjälpa till om man själv visar att man vill samarbeta med dom.
    Ja så hemskt bittert, "Soc" som tror att man super och så är man helnykterist. Förekommer säkert på alla "soc-kontor" runt om i landet,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,eller inte??
  • Anonym (mor)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-20 11:14:29 följande:
    Att jag inte såg det på det viset lillan har druckit för lite , känns som det .(-:
    Eeeeee ja så är det nog......."lillan har druckit för lite"...............Lugn och fin.....allt blir bra.........................
Svar på tråden Anklagad sv soc