Inlägg från: Anonym (Också trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Också trött)

Sd-släktingar

Förstår dig till 100%. Min sambos familj och släkt är också SD-väljare. Hemskt. Men som tur är vet jag att min sambo absolut inte är det utan mår också dåligt av deras inställning. Jag hade inte kunnat vara tillsammans med en person som har sådana värderingar.

Vi väntar nu barn och jag oroar mig lite att dem ska uttala sig rasistiskt framför våra barn. För skulle det hända, då håller jag inte käften. Då struntar jag i om vi blir ovänner eller inte umgås mer.

Jag har vart väldigt tydlig från början. Jag vet också att min sambo har bett dem inte uttrycka sig rasistiskt när jag är i närheten.

Men det är svårt, jag är ofta kluven. Ibland tänker jag: skitsamma, vi kan umgås undvika ämnet osv.

Men ibland så blir man så jäkla irriterad. De är en svårt situation. Det enda jag tycker du ska göra är att va öppen mot din sambo. Det viktigaste för mig är iaf att jag vet att vi står enade och har samma värderingar. Och att jag kan uttrycka mina känslor kring hans familjs åsikter utan att han försvarar det.

Lycka till iaf.

Btw.. Underbart att det finns fler på familjeliv som inte röstar på SD. Känns annars som de är de där 13% som hänger här... Haha! Kram på er!

• Anonym (Också trött)
    Meei skrev 2015-01-18 14:23:52 följande:
    Media har verkligen lyckats här. Är ni verkligen så rädda för folk som röstar på SD att ni bryter med släkten? Tror inte dom kommer bränna ditt barn och dansa runt hans kropp direkt.

Nästa gång jag hör någon i släkten gå emot mina värderingar inom närodlat åker dom ut med huvudet före. Dom där jäkla ickenärodladetyperna!
    Rasism och närodlat är ju verkligen samma sak...
Svar på tråden Sd-släktingar