Sd-släktingar
Men det är väl lite typiskt att de flesta som röstar på SD är lågutbildade och även lite white-trash!! Att rösta på SD har äääntligen fått dem att känna att de är lite bättre än andra... För ingen annan har brytt sig om dem hittills !
Jag är dubbel. Läser du Sverigedemokraternas partiprogram och liknande officiella dokument om deras politik så hittar du nog ingen rasism i klassisk mening.
Det vill säga. Sverigedemokraterna av idag är inget rasistiskt parti. Att hävda att de är det är faktiskt fördomsfullt och trångsint om man inte har mer bevis än en "känsla".
Däremot har de ett rasistiskt förflutet och många rasister bland sina sympatisörer. Men är det verkligen rationellt att straffa folk för att de röstar på samma parti som "rasister" gör om partiet inte är rasistiskt i sig själv?
Ungefär som att beskylla alla som röstar på vänsterpartiet för att vara stalinister.
Vet att liknelsen haltar något och jag vet även att svenska folket inte riktigt har förstått att Stalin slaktade mångdubbelt fler än Hitler.
Nu är nästa steg att beskylla mig för att vara Sverigedemokrat. Varsågod. Men ni har fel. Jag är ingen Sverigedemokrat. Långt ifrån.
Att skilja sig eller ta avstånd från nära släktingar på grund av att de röstat på SD är tamejfan barockt. Det i sig är inget bevis för nån "rasism".
Vad är förresten rasism? Känns som det begreppet har fått en rätt kraftig omvärdering senaste 20-30 åren. Förr betydde det någon som gick med rakat huvud, heilade och slog ner "svartskallar" på stan. Nu blir varenda jävel stämplad som rasist bara man drar ett halvt olyckligt och halvt genialiskt skämt om Kodjo Akolor. ("Nu blir det färgfilm" - underförstått liknelsen mellan hans namn och Kodak Color samt att han är färgad.)