Sd-släktingar
Anonym (Suck) skrev 2015-01-18 13:40:56 följande:
Starkt gjort att lämna. Jag tycker du gjorde helt rätt.
Var det här något som ni diskuterat mycket innan eller kom det som en blixt från klar himmel att han tänkte rösta på sd? Är lite orolig för min sambo efter att ha sett en del av hans släktingar, heh.
Det som komplicerar saken i mitt fall är att min sambo inte sympatiserar med sd, men tydligen verkar han tycka det är rätt okej att andra gör det..
Alltså, det här problemet har vi ju allihop som har någon typ av åsikt. det finns alltid en släkting eller bekant som tycker tvärtom.
Det finns två sätt att hantera det: antingen startar man krig om saken och stänger ute folk, eller så accepterar man deras rätt till sin åsikt och låter saken vara - man kan ändå inte ändra på dem. Det handlar nog om hur mycket energi man själv är beredd att lägga på saken.
.
Själv har jag en lite yngre släkting som är öppen med att hon stödjer Feministiskt Initiativ och andra galna vänstersekter!!! Vad säger man? Hål i huvudet på 'na givetvis.
Men ska jag orka hålla på att rätta henne varenda gång vi ses och hon öppnar truten och yttrar sina åsikter?
Nä, jag har valt att ta ganska lätt på det hela. Det är inte värt bråket att hålla på och säga emot och förklara varför hon har fel.
.
Du får väl välja hur pass viktigt det är för dig att tjafsa om politik när ni ses.