• Froststar

Sd-släktingar

Jag lyssnar gärna på människors åsikter så länge de är desamma som mina.

Det är ungefär kontentan av den här tråden och kontentan av vad alla "toleranta" och "högintelektuella" samt "välutbildade" skribenter ger uttryck för.

Lysande. Självinsikt någon?

Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • Froststar
    Gott&blandat55 skrev 2015-01-19 12:33:21 följande:

Nu var du lite smart där va och försöker få oss att tro att SD är precis som vilket parti som helst. De flesta har nog inga problem med att umgås med en person som röstar på moderaterna eller sossarna. Ingen av de andra partierna värderar människor utifrån etnicitet !!!

Men det är väl lite typiskt att de flesta som röstar på SD är lågutbildade och även lite white-trash!! Att rösta på SD har äääntligen fått dem att känna att de är lite bättre än andra... För ingen annan har brytt sig om dem hittills !

Jag vet inte om det verkligen är flest lågutbildade oh wt inom SDs väljarkår. Däremot vet jag att de som är utbildade och någotsånär intelligenta kan bemöta avvikande åsikter med välgrundade fakta som stödjer deras egen sak samt så kande argumentera för sin sak. Det är enbart personer som är icke så vältaliga och rätt så dumma som avfärdar andra med olika epitet för att slippa bemöta kritik. Det är ju inte så konstigt egentligen, det ligger ju i den mänskliga naturen att bete sig på det viset.

SD är som vilket parti som helst, ja. De har ett partiprogram, de har en hel drös med väljare, de har vissa vettiga förslag och andra ganska så korkade och de har faktiskt rätt många fler väljare än andra partier. Då är det väl inte så konstigt att det finns både civiliserade och andra, mindre civiliserade personer bland dem. Ungefär som hon sosseAnna som är rasist och kallade vakterna för nedsättande rasistiska ord och pucklade på dem med knytnävarna. Menar du att därmed är sossarna rasister? Och misshandlar invandrare? Eftersom SSUordföranden är tydligen rasist och misshandlar invandrare?

Så hur menar du att SD inte skulle vara som vilket annat parti som helst? Dessutom har jag inte lyckats hitta något rasistiskt i deras partiprogram. Och hittills har ingen kunnat påvisa det heller för mig.
  • Froststar
    Gott&blandat55 skrev 2015-01-20 00:37:35 följande:
    Jag citerar några viktiga punkter ifrån en skribent:

? Bli svensk, enligt våra bestämmelser, eller dra. Om du, som invandrare, planerar att bevara någorlunda av din kulturella identitet är du inte svensk.

?Ju mer en invandrares ursprungliga identitet och kultur skiljer sig ifrån den svenska nationens och ju större gruppen av invandrare är, desto svårare blir assimileringsprocessen. Detta är en av de primära orsakerna till att Sverigedemokraterna förespråkar en långsiktigt ansvarstagande och begränsad invandring, i synnerhet ifrån länder där kulturen och värdegrunden starkt avviker ifrån den svenska.

Om vi definierar rasism som att en behandlar vissa människogrupper annorlunda så har vi ju här en klockren rasistisk ideologi." Vi begränsar invandringen extra mycket från de länderna där människorna är mest olika oss, men vi är inte rasister."

Jag repeterar, SD är inte som vilket parti som helst. Jag har tyvärr ingen som helt respekt för deras partiprogram!
    Vet inte vilken skribent du refererar till. Men jag vill gärna att du visar referenser från partiets egen officiella hållning att det skulle vara rasistiskt.

Och nej, du har inte en "klockren rasistisk ideologi". I så fall vet du inte vad rasism är.

Du har inte heller visat att SD inte skulle vara "som vilket parti som helst". I så fall vet du inte vad som definierar ett politiskt parti. Inget parti är det andra likt (det skulle i så fall vara S och M nuförtiden) men det är ju liksom poängen. Hur tycker du att man skulle få opposition och en debatt om alla haft samma åsikter om allt? Fast vi har ju ingen debatt för de andra har valt att inte ta debatten.

Men oberoende av allt det där är det fortfarande ett faktum att intelligenta och utbildade personer bemöter kritik med sakliga argument. Istället för att frysa ut, mörda, mobba, o.s.v. Därmed kan man dra vissa slutsatser om de personer som inte kan bemöta kritik och avvikande åsikter.
  • Froststar
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-20 06:28:29 följande:
    Så du menar att så länge det inte står rent ut i partiprogramet att dom är rasistiskta så gör det inget om dom kommer med rasistiska motioner om register, har en vicetalman som utalar sig om vilka som är svenskar eller inte, eller om högt uppdsatta i partiet sprungit omkring med järnrör eller adnra som burit nazistarmbindlar, flera politker som blir avslöjade med att uttala sig rasitiskt anonymt på nätet och även kalla sina väljare dumma, politiker med kopplingar till hatsiter som Avpixlat etc etc etc etc etc etc etc - allt det här är alltså ok och inte rasitiskt enligt dig då det inte står i SD's officiella partiprogram att man är rasister.

En liten undran.. vad krävs då för att vara rasistisk enligt dig/er då?
    Det skulle vara intressanta att se era defintationer på rasism.
    Tycker du att sossarna är ett rasistparti då, allt enligt samma logik?

Vem är "er?" Jag har inte flera personligheter / alter egon, vänligen projicera inte dina problem på mig.
  • Froststar
    Anonym (...) skrev 2015-01-20 12:04:31 följande:
    Det sista du skrev fick mig oavkortat att tänka på järnrörs skandaler etc...
    Hur får du ihop det med att man ska kunna ta SD som ett seriöst politiskt parti?
    Jag tänker inte sänka mig till den nivån som du vill föra diskussionen på. Ha det bra.
  • Froststar
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-20 13:53:46 följande:
    Det är väldigt noterbart att du inte svarar på vad du anser vara rasism.

Men självklart är det din rätt att inte göra det om du inte vill, men det hade varit lättare att förstå varför du inte ser SD som ett rasistiskt parti om du hade gett din syn på rasism.
    Att undika att svara ger lätt sken av att dölja sin åsikt och du har inte slagit mig som en person som inte kan uttrycka sin åsikt eller stå för den så jag förstår inte riktigt varför du väljer att ducka för den enkla  frågan, jag frågade helt enkelt vad din defniation av rasism är, vad du anser rasism vara. Det finns ju inget fel svar på det bara ditt svar på vad du anser rasism vara.
    Mitt inlägg sedan första början handlade om inkonsekvensen gällande "allas lika värde", "allas åsiktsfrihet" samt invändning mot hur vissa, enligt egen utsago, välutbildade och toleranta individer bemöter oliktänkande.

Jag har också bett om bevis från partiets officiella program som stödjer det faktum att det är ett rasistparti.

Har också påstått att enligt samma logik som hittills använts som grund för att påstå att SD är rasistiskt skulle lika gärna kunna användas till att sossarna är rasister.

Så nej, det handlar inte om min definition av rasism eller tolerans. Det handlar om andras dubbelmoral.
  • Froststar
    Anonym (...) skrev 2015-01-20 14:07:30 följande:
    Vilken nivå diskuterar jag på menar du?
    En nivå där du inte kan ge svar på en ärlig undran utifrån dubbelmoralen i inlägget du skrev? 

Jag undrar, på riktigt, hur du får ihop allt det du tyckte i inlägget jag citerade.
    Vill/kan du inte ge ett svar på det, så låt bli att svara mig alls.
    Det är inte mitt inlägg som innehåller dubbelmoral. Och det var inte ens vad du svarade på. Järnrör har inte med saken att göra. Om inte du kan visa några bevis på att någon ur SD pucklade på någon pga avvikande åsikter presenterade av den personen.
  • Froststar
    Anonym (kapa bort dem) skrev 2015-01-20 14:19:11 följande:
    H*n kör nog med "bättre fly än illa fäkta" strategin.. SD-vurmare brukar rätt lätt måla in sig i ett hörn de inte kan ta sig ut från. En enkel fråga som vad en person anser vara rasism går att ge hur många exempel som helst på där just SD gjort dessa saker.. så att undvika att definiera den saken förstår jag att de duckar för.
    Allt det jag markerat har du inget belägg för. Jag har ingen aning om varför du måste sänka dig så lågt om du nu kan bemöta det jag tidigare skrivit på ett mer intelligent sätt än det ditt inlägg och det markerade visar.

Och varför kallar du mig för "SD-vurmare". Vilka är "de" som du menar jag tillhör?

Lika låg nivå som det inlägget jag tidigare kommenterat på. Förstår att du inte vill stå för det du skriver.
  • Froststar
    EnAnonumius skrev 2015-01-20 14:31:54 följande:
    Så bara för att man inte delar åsikt om detta med SD så är man per se en "vurmare".

Alltså jag vet inte vilka som är värst de rasistiska SD-anhängarna själva, som försöker tvinga på folk att bli rasister, eller dessa s.k "antirasister" som kommer i tid och otid och anklagar folk för att vurma för SD  och att man är rasist bara för att de inte får medhåll i sina åsikter om SD.
    Äntligen någon som kan skriva intelligenta, välformulerade och objektiva inlägg utan (icke speciellt) subtila påhopp.

Gillar.
  • Froststar
    Anonym (...) skrev 2015-01-20 14:44:14 följande:
    Du skrev detta sist i ditt inlägg: "Men oberoende av allt det där är det fortfarande ett faktum att intelligenta och utbildade personer bemöter kritik med sakliga argument. Istället för att frysa ut, mörda, mobba, o.s.v. Därmed kan man dra vissa slutsatser om de personer som inte kan bemöta kritik och avvikande åsikter"

Du vet uppenbarligen inte vad det innebär att "bemöta kritik med sakliga argument".
    Vad snackar du om? 
Svar på tråden Sd-släktingar