Inlägg från: Anonym (30 år man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (30 år man)

Sd-släktingar

Anonym (ledsamt) skrev 2015-01-18 17:47:05 följande:

Alla som röstar på sd är inte rasister bara väldigt iq befriade människor som inte kan lägga ihop 1+1. Min sambos ena sida är dock rasister och jag klarar inte av att umgås med dom. Vi bor i en liiten stad så vi träffas ofta. Jag är uppväxt ned min pappa och hans fru som är från gambia så jag tar väldigt illa vid mig när dom pratar om ""negrer". Blir så jävla ledsen för dom är trevliga människor annars som ställer upp och hade kunnat ha väldigt roligt me dom. Men jag äcklas över hur dom tycker att ""vissa" är mindre värda:(

Hur fel tänkte du här tror du?

Dina första mening och din sista, talar inte till din fördel att ha högt i direkt.

Ot. Hur man kan vara så korkad att kalla folk som röstar sd för rasister, säger en del om er själva också vet ni va?!

Ni dömer folk exakt likadant som sd - väljare kan göra.

Vore som jag skulle döma alla som röstar vänsterpartiet, för arbetslösa emos.

Allt är inte svart och vitt här i världen.
  • Anonym (30 år man)

Sd är det enda parti jag känner man kan rösta på, då problemet med massinvandringe har blivit stort nu!

Inget annat parti vågar ta upp problemet som faktiskt blivit ett problem. Därför röstar JAG på SD.

Rasist för det? Lägg ner sig jag isåfall. Svårt att vara rasist för man ser problemet.

Ser man ett barn beter sig illa, betyder inte det att jag tror alla barn gör det.

Men ser man inte problemen i förorterna så är man på tok för naiv. Och er har jag däremot svårt att inte se ner på, när man stoppar huvudet i sanden istället för att göra det mer obekväma men rätta och ta tag i problemet.

Detta är familjeliv, stoppar ni huvudet i sanden när era barn gör fel också?

När man läser om polis, brandkår, ambulans blir stenkastade, fråga ställer jag till er naiva nu.

Tror ni det främst är invandrare eller svenskar? Går att svara anonym om ni inte vågar med erat huvudnamn.

Det är däremot inte invadrarungdomarna i sig som är grundproblemet, utan föräldrarna och deras kultur och uppfostran.

Låter man sitt barn vara ute på natten när man är max 12 år så är det dags att komma i svenska samhället.

Källa? Vad sägs om att googla och välja vilken tidningsartikel du känner för.

Även pratat med polis som inte åker in i invandrarområden utan backup, då risken för påhoppen är för stor.

I min värld av dom exemplen ovan, så har det blivit ett problem för svenska samhället när man importerar in problemen!

Är man en riktig flykting i min värld och kommer till nytt land med öppna armar så skulle jag vara otroligt tacksam.

Men överdrivet många som kommer är tydligen inte det. Är man då verkligen äkta flykting från missär?

Isåfall tar man väl ändå inte med skit en man flytt ifrån och starta upp likadant här med stenkastning,bränder m.m.

• Anonym (30 år man)
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-20 08:00:31 följande:

Det är ju snällt att du låter folk svara anonymt med tanke på att vi alla är anonyma här ipå forumet och såna som du och jag lite extra då ingen av oss skriver under våra medlemsnamn.

Sen källor, visst är google bra men man hittar även länkar till att Elvis lever, och söker man tex bara fakta på Avpixlat och liknande får man ju ett helt annat mer vinklat resultat.

Ingen förälder som låter sina 12-åringar vara ute på nätterna är särskillt bra föräldrar, dåligt föräldraskap är doch något som finns inom alla kulturer etc Vi har tillräckligt många dåliga svenska föräldrar för att inte slå oss för bröstet där så vad sägs om at thelt enkelt döma ut ett beteende och inte ett ursprung.

Sen är nog de flesta tacksamma för att få hjälp men det betyder inte att man ska buga och bocka och vara underdåniga och inte kräva respekt eller att bli behandlad som en människa, eller ställer du samma krav på all utslagna som får hjälp av samhället att dom ska vara oändligt tacksamma för att dom får hjälp? kanske även kyssa oss svneska på handen som vi vore deras frälsare?

Alla brott begås inte av invandrare, jag följde ditt råd och googlade tex fram det här

www.aftonbladet.se/kultur/article20042384.ab

"Sverigedemokrater mer kriminella än invandrare"

Bli arg och upprörd på de som beter sig dåligt, det blir jag också men jag blir arg på det felaktiga handlandet,  annars skulle jag får tilbringa all min tid att hata män som grupp och så fördomsfull är jag inte.

Men vad bra, din källa med Aftonbladet är lika trovärdig som avlat. Hur tänkte du där, om du nu gjorde det?

Sen är det så drygt att diskutera med sådana som dig, som alltid ska komma med motfrågor istället för att besvara frågorna som ställdes innan.

Men hade jag också gjort om jag inte hade svar på varför jag tänker som jag gör.
  • Anonym (30 år man)
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-20 14:31:41 följande:

Nu var ju inte källan Aftonbladet egentligen, det hade du sett om du tagit dig tid att läsa istället bara

Du är helt enkelt sur för att jag bemötte ditt inlägg på ett sätt som du inte gillade, självklart vill du inte diskutera med mig, det är ju en vanligt där att inte vilja bemöta utan bara komma med en massa falska påståenden.

Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-20 14:31:41 följande:

Nu var ju inte källan Aftonbladet egentligen, det hade du sett om du tagit dig tid att läsa istället bara för avfärda allt som inte är Avpxilat.

Men du kanske inte heller anser BRÅ vara lika trovärdiga som Avpixlat..

Du är helt enkelt sur för att jag bemötte ditt inlägg på ett sätt som du inte gillade, självklart vill du inte diskutera med mig, det är ju en vanligt där att inte vilja bemöta utan bara komma med en massa falska påståenden.

I början på ditt inlägg kommer du själv med falska anklagelser mot mig att ha Avpixlat som trovärdig källa.

Så du blir ingen bra förebild direkt.

Och nej, tror inte på denna undersökning från BRÅ då verkligheten säger en annan! Är inte så pass naiv tyvärr.

Hur gick den till och hur löd frågorna och svarsalternativen?

Ska tala om för dig och er andra sd-hatare vad jag står och har för syn på saker.

Kommer spräcka dina fördomar om sd - röstare dock.

Driver firma och anställt invandrare före svenskar flera gånger.

Privat är jag gift med en invandrare och har en dotter tillsammans.

Min bästa och närmaste vän är en invandrarkille.

Läser sällan på flashback då sidan har för många otrevlig liga och riktiga rasister.

Har själv svårt för ordet negrer då det är ett nedlåtande ord.

Och läser inte avpixlat och allt vad dom heter. Sidor som är partiska intresserar mig inte. Precis som Aftonbladet fungerar.

Ordspråket "alla är lika värda" tycker jag är naivt och meningslöst dravel.

Varför? För att det stämmer inte. Och det är extrem få som verkligen lever upp till det.

Jag räddar hellre min egen familj för någon annan vid en ev. olycka eller naturkatastrof. För att i mitt liv är min familj värd mer än någon okänd person. Och det skulle dom allra flesta också göra likadant.

Är då alla lika mycket värda då?
  • Anonym (30 år man)
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-21 01:46:05 följande:

Så... du röstar på SD... varför??

Fascinerande, en SD-fantast som inte tycker att alla har lika värde. Och som, i sedvanlig ordning, sedan kommer med helt ovidkommande exempel. Allas lika värde har inget att göra med DIN syn på individers värde, utan på hur LAG och MYNDIGHETER ska bedöma folk. Det är närmast tragiskt att se SD-fansen göra samma banala miss om och om och om igen!

Varför står klart och tydligt i tidigare inlägg. Du har haft tid att skriva fler inlägg på en natt än vad flera gjort i hela tråden. Då borde du läst också innan du spyr galler andra som inte tycker som du.

Du tycker sd är rasister, så mycket har vi förstått. Varför? Svara nu inte med att döma hela sd för vad flera politiker har gjort , den sidan av myntet är redan uttjatat.

Jag dömer inte en hel folksamling vad enstaka personer gjort. Gör nu inte du det heller i ditt svar Tack.

Röstar sd för invandringspolitiken är katastrof! Har det kunnat undgå dig verkligen?

Och din kommentar att svenskar gör bus och kallas då bus. Lägg ner och slutar göra dig så liten.

Nämn ETT svenskt område där man sätter bilar i brand och kastar stenar mot polis, brandkår och ambulanser efter man lockat dit dom för just detta. Nämn EN du som gör allt för att försvara invandringsproblemen.

Felet du och flera andra gör, är att ni har siktet inställt på att försöka ha förklaringar på allt som rör sd så det ska låta som sd gör bara fel och är rasister.

Och med sd menar jag även dom som röstar på dom, inte bara politikerna. För även jag är sd eftersom jag röstar på dom. Och att som du försöker, anklaga sd för rasister blir bara ointelligent!

Vad gör din rätt att döma alla sd när du inte ens träffat 10% av dom som röstat på dom?

Alla lika inför lagen är en sak. Men då säger man också det. Inte bara Allas lika värde som det pratat så mycket om.

För då menar man något helt annat.
Svar på tråden Sd-släktingar