Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Sd-släktingar

Anonym (frälst och god) skrev 2015-01-20 11:00:49 följande:
    Hur gammal? ja jag är 59 år! Det är inte så kul att vara så gammal men det jag lärt mig av livet är att om inte jag "står på mig" så gör ngn annan det. Lycka till!!!
    Du är nästan 60 år och så bitter?

Vem "står" på dig menar du?
  • Anonym (...)
    Froststar skrev 2015-01-20 11:53:32 följande:
    Vet inte vilken skribent du refererar till. Men jag vill gärna att du visar referenser från partiets egen officiella hållning att det skulle vara rasistiskt.

Och nej, du har inte en "klockren rasistisk ideologi". I så fall vet du inte vad rasism är.

Du har inte heller visat att SD inte skulle vara "som vilket parti som helst". I så fall vet du inte vad som definierar ett politiskt parti. Inget parti är det andra likt (det skulle i så fall vara S och M nuförtiden) men det är ju liksom poängen. Hur tycker du att man skulle få opposition och en debatt om alla haft samma åsikter om allt? Fast vi har ju ingen debatt för de andra har valt att inte ta debatten.

Men oberoende av allt det där är det fortfarande ett faktum att intelligenta och utbildade personer bemöter kritik med sakliga argument. Istället för att frysa ut, mörda, mobba, o.s.v. Därmed kan man dra vissa slutsatser om de personer som inte kan bemöta kritik och avvikande åsikter.
    Det sista du skrev fick mig oavkortat att tänka på järnrörs skandaler etc...
    Hur får du ihop det med att man ska kunna ta SD som ett seriöst politiskt parti?
  • Anonym (...)
    Froststar skrev 2015-01-20 13:47:22 följande:
    Jag tänker inte sänka mig till den nivån som du vill föra diskussionen på. Ha det bra.
    Vilken nivå diskuterar jag på menar du?
    En nivå där du inte kan ge svar på en ärlig undran utifrån dubbelmoralen i inlägget du skrev? 

Jag undrar, på riktigt, hur du får ihop allt det du tyckte i inlägget jag citerade.
    Vill/kan du inte ge ett svar på det, så låt bli att svara mig alls.
  • Anonym (...)
    Froststar skrev 2015-01-20 14:18:12 följande:
    Det är inte mitt inlägg som innehåller dubbelmoral. Och det var inte ens vad du svarade på. Järnrör har inte med saken att göra. Om inte du kan visa några bevis på att någon ur SD pucklade på någon pga avvikande åsikter presenterade av den personen.
    Du skrev detta sist i ditt inlägg: "Men oberoende av allt det där är det fortfarande ett faktum att intelligenta och utbildade personer bemöter kritik med sakliga argument. Istället för att frysa ut, mörda, mobba, o.s.v. Därmed kan man dra vissa slutsatser om de personer som inte kan bemöta kritik och avvikande åsikter"

Du vet uppenbarligen inte vad det innebär att "bemöta kritik med sakliga argument".

• Anonym (...)
    Anonym (kapa bort dem) skrev 2015-01-20 14:19:11 följande:
    H*n kör nog med "bättre fly än illa fäkta" strategin.. SD-vurmare brukar rätt lätt måla in sig i ett hörn de inte kan ta sig ut från. En enkel fråga som vad en person anser vara rasism går att ge hur många exempel som helst på där just SD gjort dessa saker.. så att undvika att definiera den saken förstår jag att de duckar för.
  • Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2015-01-20 14:26:53 följande:
    Och jag förmodar att DU kommer att fortsätta att vägra att skilja på "sak" och "person"? Och fortsätta att komma med dina "anekdoter"

Men skall man följa din logik så kan vi ju säga att;
    Socialdemokraterna inte är ett seriöst parti. 
    De har ju parti medlemmar som inte kan skilja på "mina" och "dina" pengar utan använder staten kontokort för att betala räkningar som hör till privat lovet. Man kan ju inte ta socialdemokraternas politik på allvar då de har medlemmar som skäl från staten. Vem minns inte Toblerone-affären? Det går ju knappast att ta socialdemokraterna partipolitik seriöst tack var det..

För att använda din logik igen:
    Man kan ju inte heller ta vänsterpartiets politik seriöst heller.
    Det går ju inte.. Gudrun Shyman när hon var vänsterpartiets politiker fick ju sitta kvar fast hon pissade offentligt på ett bord på en krog. Så vänsterpartiet är ju inte heller en parti som alla andra. 

Med din logik och ditt resonemang, så kan man ju aldrig ta vänstern eller socialdemokraterna heller för att ha seriös parti politik.
    Jag har iofs inga förhoppningar att du skall förstå att det är skillnad mellan individer som agera korkat och ett partipolitiskt program.

Så vad har "järnrörsskandalen "med SD partipolitiska plattform att göra"?  Inte ett skit.
    Om du har läst SD politiska plattform så ser du att de inte finns utrymme för att man skall springa runt och puckla på invandra med järnrör.
    Nu är ju inte ett parti en sak utan en grupp representanter (människor). Och om flera av dessa representanter gör olämpliga uttalanden eller agerar olämpligt så kommer det oavkortat att ge det dom representerar dåligt rykte.

Men det är klart, enligt dig rör det sig nog om sammanträffanden att det är så mkt rasism i uttalanden mm kring SD sympatisörer och representanter?
    vääääääldigt många sammanträffanden... 
    Där SD alltid är överrepresenterade....?

Järnrörsskandalen var ett ypperligt exempel att ta upp ang sista stycket personen jag citerade skrev. 
  • Anonym (...)
    Froststar skrev 2015-01-20 14:41:10 följande:
    Äntligen någon som kan skriva intelligenta, välformulerade och objektiva inlägg utan (icke speciellt) subtila påhopp.

Gillar.
    Och vilket sammanträffande att den enda som är välformulerad enligt dig i tråden var någon som tyckte precis som du...

Hel tosigt ju!

Ni kanske kan göra en egen tråd där ni bara dunkar varandra i ryggen och håller med den andra? För alla som inte tycker som du har ju "så låg nivå"?
  • Anonym (...)
    Froststar skrev 2015-01-20 16:45:30 följande:
    Vad snackar du om? 
    har du inte förstått vad jag menade efter att jag försökt förklara frågan i olika nyanser (utan något svar hittills) i flera inlägg, så kommer du nog inte kunna förstå det alls. Så jag ger faktiskt upp nu.
    Froststar skrev 2015-01-20 16:50:13 följande:
    Alla som formulerar sig på ett visst sätt håller låg nivå. Alla som utesluter andra istället för att bemöta åsikter med sakliga argument är lågutbildade och/eller inte speciellt intelligenta. Alla som ägnar sig åt personliga påhopp och utpekande utan egentliga bevis mer än sin egen dumhet är inte speciellt objektiva eller värda att ägna många minuter åt.

Därför tyckte jag att den skribentens inlägg var en frisk fläkt och visade prov på mer öppet sinne och logiskt tänkande än majoriteten av dem som skriver här. Oberoende av åsikten bakom. 
    Vem har hoppat på dig personligen?
    och vem har uteslutit dig?
    Jag vill påminna dig om att jag skrev en väldigt enkel fråga till dig utifrån det du hade skrivit i ett inlägg. Du svarade mig att du inte kommer bemöta den nivån jag håller... (?) Du gillar VERKLIGEN inte att bli ifrågasatt du. 

Istället för att ge ett konkret svar, på en mycket enkel fråga, så börjar du försöka dumförklara alla som inte resonerar som du och tar på dig själv den klassiska offerkoftan med SD loggan på som är välanvänd av många innan dig med för att avleda jobbiga frågor. 

Nu kommer jag inte svara dig mera.
    En fråga började det med, och nu har jag nog skrivit iaf 4-5 inlägg till dig utan resultat som sagt, det blir liksom inte bättre än så här.
  • Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2015-01-20 16:25:56 följande:
    Nej..  Nu sitter du och skiter i det blå skåpet.  Dessutom så kommer du med ett falskt påstående, över det inlägget. Hon gav mig beröm för ETT inlägg inte mer.  

Mitt inlägg, som jag fick beröm för, gav faktiskt en känga till både antirasisterna och rasistiska SD-anhängare.  Då jag inte vet vilka som är värst. Dessa "s.k antirasister" eller "rasistiska SD-anhängare". 

Här har du mer fakta.
    Jag har fått beröm av Frostar flertalet gånger också från h*n i trådar där vi inte delar varandras åsikter alls. Sug på den bittra karamellen en stund.
    Trots att jag kräks lite utav din härskarteknik du kör när du diskuterar ska jag ge dig ett sista svar!

Ska du leka ordpolis ska du göra det rätt, annars slår det liksom tillbaka och blir pinsamt för dig. Jag har ingenstans skrivit om inlägg i plural.
    så här skrev jag:
    "Och vilket sammanträffande att den enda som är välformulerad enligt dig i tråden var någon som tyckte precis som du"
    (Och för övrigt tycker jag inte grammatik har med ämnet att göra.)

Ang den bittra karamellen du ville bjuda på.
    Min reaktion handlar inte om berömmet du fick, det handlar om att personen som sitter och berömmer dig slänger ur sig dumheter till både mig och andra gång på gång. Därför tyckte jag det var komiskt när den första som "håller nivå" enligt denne är en person med samma tankebanor. 
    EnAnonumius skrev 2015-01-20 17:15:27 följande:
    Mmmm..  Något som är skandal med är att man inte får belysa att invandra är överrepresenterade i grupp när det kommer till kriminalitet, utan att det skall genast hoppas på att man är "rasist". B.la med detta utlåtande; "det är så typiskt rasister" att diskutera så.

Eller denna underbara favorit påhopp:
    "Så du menar att svenskar inte är kriminella, utan bara invandrare?".
    En fråga som lyckas innehålla två argumentationsfel;
    *Komplex fråga.
    (D.v.s,  en fråga som innehåller en premiss i frågan, från frågeställaren)
    *Frånvaro av bevis är ett bevis.
    (D.v.s att bara för att man inte diskutera A så skall meddebattören använda det som ett "bevis" för att man inte kan eller är medveten om B)

Dessutom så använde jag ditt logiskt tänkande när jag svarte dig.
    Minns du inte att du själv skrev, jag citera ditt inlägg #232:
    "Det sista du skrev fick mig oavkortat att tänka på järnrörs skandaler etc...
    Hur får du ihop det med att man ska kunna ta SD som ett seriöst politiskt parti?"

Som sagt med din logik så kan man ju inte ta många partier seriöst om man skall basera det på vad enskilda medlemmar gör.
    Och jag får ju säga baserat på din logik att det mest oseriösa partiet i klassen är nog Vänstern som valde att behålla Gudrun som partiledare fast hon hade suttit och urinerat offentligt på ett bord på en pub och var så jäkla full att hon inte kunde gå utan stöd.

Jag skiter ärligt talat i antalet av medlemmar av partier som gör bort sig offentligt.
    Det som verkligen är av riktigt vikt är att totalt oseriösa partimedlemmar som gör bort sig officiell finns representerade i alla partier.
    Så jag säger så här. Innan man hoppar på ett annat parti över hur deras medlemmar gör bort, och använder det som en (korkat argument) för att säga att  "man inte kan ta det partiet seriös", så kanske du och alla andra skall ta och titta på hur det ser ut i de egna leden först i det egna partiet och ställa sig frågan; 
    "Har mitt parti jag röstar på rent i farstun?"  Du vet det berömda ordspråket "Städa i den egna farstun först innan du städar hos grannen". Det är faktiskt inte för mycket begärt att kolla sådant innan man gapar om att ett parti i sig är "oseriöst" baserat på enskilda medlemmar.

Sedan så kan ju jag tillägga att jag personligen aldrig skulle kunna rösta på SD, men det är för att jag har läst deras politiska plattform.
    Och det är inte mycket jag delar med dem om jag skall vara ärlig.

Fotnot:
    Notera att jag skrev "korkat argument" (sak)..
    Så förväxla nu inte "sak" med "person".
    Du borde nog ta en paus från att diskutera politik, det låter utifrån detta inlägget som det stiger dig åt huvudet?
    Du tar upp saker i ditt inlägg som inte har någonting med något jag skrivit öht att göra.Mitt intryck är att du behöver ventilera och få allt detta du sitter på ur ditt system, och för sådant finns det utbildade proffs. Det är inget du ska ta med mig.

Fotnot:
    Ett budskap når fram så mycket bättre om man framför det på ett ödmjukt sätt, för då vill människor lyssna på vad man har att säga. 

.
  • Anonym (...)
    Froststar skrev 2015-01-21 16:25:20 följande:

Har du något att säga mig ta det direkt. Annars blir det bara lite skvallerkärring och mobbning över det du skriver. Har inte slängt ur mig dumheter. Att du väljer att se dem som dumheter får stå för dig. 

För mig är det renodlade dumheter att skriva meningar som denna; "Alla som utesluter andra istället för att bemöta åsikter med sakliga argument är lågutbildade och/eller inte speciellt intelligenta".

Med tanke på att du inte ännu kunnat ge ett svar på frågan jag ställde, allt du fick fram var att jag (precis som flera andra som inte håller med dig) har en låg nivå att diskutera på...(?)

/den mobbande skvallerkärringen
Svar på tråden Sd-släktingar