Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Sd-släktingar

Solidaritet skrev 2015-01-21 14:26:05 följande:
    Att vänstergrupper skulle vara ett hot mot samhället är en åsikt. 
    Jag har läst om hur våldsam extremhögern är. Hur de attackerat vänsteranhängare. 

Jag läser inte Avpixlat. 
    Åsikt???
    Det finns ju många fall där vissa vänstergrupper attackerat oliktänkande även folkpartister och Centerpartister. Du blundar ju för sanningen precis som nassarna blundar för förintelsen!
  • Anonym (Man)
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-23 16:29:35 följande:
    Sådant förekommer lite överallt, på olika sätt.

Det är lustigt hur media anses vara opålitligt när de skriver om SDs fadäser, men tas som absolut sanning när de skriver negativt om invandrare och invandring.

Det händer en hel del i småstäder som inte skrivs om, just eftersom de är småstäder. Det är i småstäder där grannar är så fientliga att det leder till handgemäng. Det var i en småstad som en familjefar i pur panik sköt mot svenska ungdomar som terroriserade hans familj, vilket ledde till dödsfall.

Och det är fascinerande hur ni anser att sten på fordon är värre än sten på människor.
    Vet inte hur du värderar saker som kommer tillbaka till stenkastning hela tiden!
    Dessa ungdomar bränner ner andras saker samt skjuter på oskyldiga, tycker du det är mildare än att någon skulle kasta sten? Var har du fått det ifrån förresten? Har aldrig hört om stenkastning....
  • Anonym (Man)
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-23 16:45:36 följande:
    Och SD-toppar angrep komiker, ung kvinna och en alkis. Ska du blunda för sanningen precis som nassarna blundar för förintelsen?
    Jag försvarar INTE SD eftersom jag är liberal! Men jag tycker ändå att om man inte respekterar demokratin som dessa vänstergrupper inte gör så är det ytterst allvarligt!

Och ang. säpo så är västern ett värre hot mot landet även om nassarna lyckats döda någon i sin kamp. Men dom ger sej inte på oss andra dödliga.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frågvis) skrev 2015-01-26 10:13:21 följande:
    Tolkar jag dig rätt när jag uppfattar det som att du menar att nazistiskt våld inte drabbar andra än invandrare, judar, homosexuella och vänsterextremister medan vi som inte tillhör  någon av dess grupper kan vara lugna?

Däremot slår det västerextremistiska våldet blint och dödar fler än dess nazistiska motsvarighet?

Kan du ge exempel, jag är inte så insatt?
    Kolla uppdrag granskning från hösten där RF granskas, det säger allt!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frågvis) skrev 2015-01-26 10:27:28 följande:
    Ok. Ska göra det.

Där menar de alltså att vi som inte är homosexuella, judar, invandrare eller vänsterextremister inte behöver oroa oss för annat är vänsterextremistiskt våld.

Du har säkert rätt, åtminstone att nazisterna inte slår urskiljningslöst, nu senast i helgen i Perstorp var det väl romer de gav sig på.

Men hur är det med folk som förvarar invandrare eller homosexuella verbalt, är de säkra från nazistiskt våld eller hot om våld - eller räknar du det som att dessa tillhör gruppen vänsterextremister och därför inte tillhör oss vanliga dödliga?
    Jag pratar inte om rasism utan om folk som är emot demokratin!
    Folk som ger sej pedofiler, homosexuella och andra sexuellt olika är knappas från någon speciellt politisk sida. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frågvis) skrev 2015-01-26 12:22:07 följande:
    Kan det inte vara så att man liksom definierar sig som tillhörande en "politisk sida" om man jämställer pedofiler med homosexuella?
    Om du läser vad jag skriver så säger jag olika grupper som inte tillhör den normala heterosexuella och som utsätts för våld. Var i mitt inlägg skriver jag att dessa är jämställda med varann?????
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frågvis) skrev 2015-01-26 14:45:21 följande:
    Så uppfattade inte jag det du skrev. Jag tror att man genom att bara nämna pedofiler och homosexuella samtidigt har gjort ett slags ställningstagande.
    Anonym (Man) skrev 2015-01-26 11:46:20 följande:
    Folk som ger sej pedofiler, homosexuella och andra sexuellt olika är knappas från någon speciellt politisk sida. 
    Dessutom så gissar jag att du har fel. Folk som ger sig på homosexuella kan mycket  ofta definieras politiskt - och det är knappast dom autonoma som står för detta våld - vilket på intet sätt ursäktar de autonomas våldshandlingar.
    Anledningen var att dessa grupper åker på mycket stryk, sa aldrig att dom har något gemensamt förutom att dom inte tillhör heterosexuella.
  • Anonym (Man)
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-26 15:49:29 följande:
    Det är lika illa oavsett om vi talar om extremvänster, extremhöger eller extremliberaler som skiter i demokratin.

SÄPO har en... intressant agenda måste man väl säga. Och du har fel, extremhögern har inte dödat "någon", utan sjutton personer i en tioårsperiod. Och tror du att de bara ger sig på "rätt" personer (vilka det nu skulle vara enligt dig) har du fel, de ger sig gärna på civila, politiker och andra.
    Då kanske du kan komma med lite fakta då dessa 2 grupper gett sej på andraoliktänkande som inte tillhör den extrema falangen?
  • Anonym (Man)
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-26 15:59:31 följande:
    Få se nu, vilken ideologi har utrotat, mördat och slaktat sig igenom fyra, nästan fem kontinenter? Hmmmm...
    Kommunismen! Det är de som dödat överlägset flest egna invånare....
  • Anonym (Man)
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-26 20:40:47 följande:
    Du svarade inte på frågan.

Nej, jag förväxlar inte dessa.

kapitalism "fördelar" inte rikedom. Den ackumulerar den hos några få.Trickle-down effekten är en myt. Därför måste den regleras ordentligt.

I de kommunistiska länderna var det fattigt. Men inte lika fattigt som innan revolutionerna så din lilla "slogan" är inte precis klockren. rättare vore: "planekonomi ger sämre tillväxt än marknadsekonomi".
    Vi får väl se hur det kommer att gå i Grekland med ett parti med dina åsikter....
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frågvis) skrev 2015-01-27 10:43:47 följande:
    Några punkter. Ryssen Stalin var inte ryss utan georgier som någon vän av ordning redan påpekat.

Ryssland är inte ett kommunistiskt land, som jag och flera andra påpekat gång på gångSkrattande
    Nej. men Sovjet som Stalin ledde var det! V stödde dem ända fram till 80-talet.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frågvis) skrev 2015-01-27 17:35:54 följande:
    Det har vänts många, många blad i historieböckerna sen Ryssland var en delrepublik i Sovjetunionen - men som jag skrev tidigare i tråden har jag sett flera inlägg här på FL där deltagare påstått att Ryssland är kommunistiskt och Putin är kommunist.

Ärligt talat så trodde jag inte det var möjligt att vara så okunnig.
    Detta är ju ganska relevant eftersom frågan gällde vilka som dödat flest genom åren. Detta sker ju inte idag av Putin så vitt jag vet. 
Svar på tråden Sd-släktingar