Inlägg från: Ogenomtänkt |Visa alla inlägg
  • Ogenomtänkt

Sd-släktingar

@ EnAnonumious + Froststar

En reflektion; jag har svårt att tro att någon verkligen "ursäktar" vandalism och annat kriminellt beteende.

Däremot finns det olika perspektiv man kan ha på problemet. Man kan till exempel se det som ett "invandrarproblem", och säga att det beror på massinvandring, eller dålig integration, eller liknande. Lösningen blir då mindre invandring.

Man kan istället se det som ett "socialt problem". Att människor i samhällets botten är överrepresenterade vad gäller brott; så har det alltid varit, oavsett invandring. Det är inte att "ursäkta". Det är inte att säga att förövare inte ska straffas. Det är en alternativ förklaringsmodell. Väljer man denna, blir också lösningen en annan; mer jämlikhet. Och tänk! Jämlika samhällen har färre brott!

Det säger sig självt att ens politiska övertygelser, och ens människosyn påverkar vilken förklaringsmodell som man anser vara rimlig. Jag tolkar det som att Dorians inlägg som att han har denna senare inställning, men jag kan ha fel. Det är hur som helst en vanlig inställning hos vänstern.

• Ogenomtänkt

@ EnAnonumious

Som sagt, det var en liten reflektion. Jag anklagar varken dig ellr någon annan för något särskilt. Reflektioner är alltid subjektiva, och det är naturligtvis fullt möjligt att min tolkning av konversationen inte alls stämmer med din.

Och jag säger verkligen inte "ifrån" angående någons vägnar. Det var dumt att nämna Dorian om det misstolkades på det viset.

Jag pratade från min egen ståndpunkt. Det är inte " integration" vi ska satsa på, utan utjämning av klasskillnader. Tycker jag. Jag tolkar dina ( och Froststars) inlägg som att ni inte tycker så.

• Ogenomtänkt
    EnAnonumius skrev 2015-01-21 22:53:31 följande:
    Suck.. Nu är du där igen.

Det jag sa att dina reflektioner inte stämmer med vad jag och Frostar har skrivit.

Och nej att försöka släta över det med "tolkning" är bara befängt.
    Dina reflektioner har ju inget samröre med vad jag och Froststar skriver.
    Var är jag igen?

jag vet att du skrev det. Så de stämde inte enligt dig. Det har du redan skrivit en gång. Vart vill du komma?

Släta över vad? Har jag gjort något brottsligt? Hädat? Kränkt dig?
    Läs vad som står inget annat. (eh nej jag syftar inte på medlemmen som har det nicket)  Då kanske du slipper att göra tolkningar som är helt upp åt väggarna.
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-21 20:33:04 följande:
    Och jag säger verkligen inte "ifrån" angående någons vägnar. Det var dumt att nämna Dorian om det misstolkades på det viset.
    Jag pratade från min egen ståndpunkt. Det är inte " integration" vi ska satsa på, utan utjämning av klasskillnader. Tycker jag. Jag tolkar dina ( och Froststars) inlägg som att ni inte tycker så.
    Ja det var överhuvudtaget dumt av dig att påpeka för mig och Frostar, vilket jag skrev med, att upplysa om att Du och Dorian diskutera i en annan vinkel.
    Så du tycker det var dumt av mig. Ja, det har du påpekat redan en gång. men skriv det gärna så många gånger det behövs för att det ska kännas bra.
    Jaha men då tycker jag att du skall lära dig den fulla innebörden av vad integration egentligen betyder.
    Kan ju börja med att säga att det inte är samma sak som assimilation..

Om du nu anser att man skall utjämna klassamhällerna, så behövde det, vänta lite här kommer trumvirveln... *badaradam baradim baradish*.... INTEGRATION..

Integration är en mycket viktig del i processen för att kunna b.la  om man som marixsterna är övertygad om att klassamhällen finns, att just använda integration som en del i arbetet.
    Du menar att integration är nödvändigt även för att utjämna klasskillnader.... (eller får jag en drapa nu för att jag återigen gjort mig skyldig till det fruktansvärd brott det är att feltolka dig?)

Nja, utjämnar klasskillnader gör man genom omfördelning av resurser. men du har kanske en annan tolkning av ordet.
    EU (som sossarna lade in ansökan om medlemskapet) sysslar med just integration av EU staterna.  Integration är en viktig del för att kunna skapa en hållbar stabil EU-union.

vad har detta med saken att göra? Skrev du det här till just mig av någon särskild anledning? Använder du en vid definition av ordet integration som täcker det mesta, inklusive att anpassa marknader till varandra och liknande? ja, man sysslar med att integrera marknader. Så att...ja?

Dock så kommer det aldrig att ske att få mig, att blunda för den fakta att olika kulturer kan skapa problem i sig, som inte kan och aldrig kommer kunna bortförklaras med "social utsatthet" som vänsterfolket försöker göra.

Vilken typ av problem då? Ingår de problem, med stenkastning och kriminalitet i förorter, bland dessa problem som skapas av olika kulturer?

• Ogenomtänkt
    Froststar skrev 2015-01-21 23:36:31 följande:

EnAnonumius, du har svarat så väl på inläggen och skrivit det jag tänkt (fast så mycket bättre än vad jag tänkt), att jag inte behöver slösa mer energi på väderkvarnar. Tack

Ja, jag dunkar EnAnonumius i ryggen igen. För att inläggen är genomtänkta och välformulerade. Det vill säga, INTE av anledningen att vi delar någon hemlig och obefintlig rasistgemenskap.

be att få låna hennes "Retorik 1" för gymnasieskolan, så kan du skriva lika "genomtänkta" inlägg, där du kan kopiera in definitioner på olika begrepp, och undvika något egentligt innehåll. Om du nu tycker att metaforer som "väderkvarnar" inte är tillräckligt slagfärdigt, menar jag.
  • Ogenomtänkt
    Froststar skrev 2015-01-22 15:04:56 följande:
    Lånar nog hellre EnAnonumius böcker än de du använder för att skriva inlägg som det ovan.

Jo, väderkvarnar fick fram just precis exakt det jag menade. Men tack för din omtanke.
    ja precis. vem vill vara en Don Quijote och skriva spaltmeter av ilskna inlägg mot inbillade oförrätter.
  • Ogenomtänkt
    EnAnonumius skrev 2015-01-22 16:02:37 följande:
    Vad påstod jag det? citera, med inläggs nummer. 
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-22 00:02:38 följande:
    Nja, utjämnar klasskillnader gör man genom omfördelning av resurser. men du har kanske en annan tolkning av ordet.

vad har detta med saken att göra? Skrev du det här till just mig av någon särskild anledning? Använder du en vid definition av ordet integration som täcker det mesta, inklusive att anpassa marknader till varandra och liknande? ja, man sysslar med att integrera marknader. Så att...ja?

Nej jag har inte en egen definition av "integration" .. 
    Eh...det var en fråga till dig, inte ett påstående. Därav frågetecknet. Förstår du inte skillnaden mellan frågor och påståenden?

Det skulle ju i så fall förklara varför du nästan aldrig svarar på frågor. Samt att du drar lans mot allt möjligt som ingen skrivit om dig.
  • Ogenomtänkt
    Anonym (Man) skrev 2015-01-22 12:46:50 följande:
    Åsikt???
    Det finns ju många fall där vissa vänstergrupper attackerat oliktänkande även folkpartister och Centerpartister. Du blundar ju för sanningen precis som nassarna blundar för förintelsen!
    Nja,

Att vissa extrema vänstergrupper utövar våld är fakta. Att detta utgör ett samhällshot är en åsikt.

Nu är det säpos åsikt så den väger ju rätt tungt. I alla fall om man tillhör dom som tror att säpo gör korrekta och objektiva bedömningar
  • Ogenomtänkt
    Froststar skrev 2015-01-22 15:04:56 följande:
    Lånar nog hellre EnAnonumius böcker än de du använder för att skriva inlägg som det ovan.

Jo, väderkvarnar fick fram just precis exakt det jag menade. Men tack för din omtanke.
    Det skulle vara väldigt intressant att höra dig förklara denna metafor. Vilka är väderkvarnarna här enligt dig? vem slåss mot dem och på vilket sätt?

• Ogenomtänkt

@ Froststar + EnAnonumious

Ni förstår inte metaforen att slåss mot väderkvarnar. Den betyder att man slåss mot påhittade/inbillade fiender eller oförätter, alltså fiender som inte existerar. Inte att man slåss mot "undermåliga" fiender.

Och därmed har Froststar helt rätt; EnAnonumious har hjälpt till att Slåss mot inbillade och påhittade oförätter.

• Ogenomtänkt
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-23 21:33:07 följande:
    Hon har sopat banan med dig och dina gelikar för längesedan i denna tråd!

Ni borde sluta skriva här ni skämmer ju bara ut er,fattar du verkligen inte det?
    Tycker du det? Hur då menar du? Vad har hon bevisat enligt dig? Du får gärna utveckla lite, för hennes poänger går lätt förlorade bland allt irrelevant svammel och hatiska svador.
Svar på tråden Sd-släktingar