EnAnonumius skrev 2015-01-21 22:53:31 följande:
Suck.. Nu är du där igen.
Det jag sa att dina reflektioner inte stämmer med vad jag och Frostar har skrivit.
Och nej att försöka släta över det med "tolkning" är bara befängt.
Dina reflektioner har ju inget samröre med vad jag och Froststar skriver.
Var är jag igen?
jag vet att du skrev det. Så de stämde inte enligt dig. Det har du redan skrivit en gång. Vart vill du komma?
Släta över vad? Har jag gjort något brottsligt? Hädat? Kränkt dig?
Läs vad som står inget annat. (eh nej jag syftar inte på medlemmen som har det nicket) Då kanske du slipper att göra tolkningar som är helt upp åt väggarna.
Ogenomtänkt skrev 2015-01-21 20:33:04 följande:
Och jag säger verkligen inte "ifrån" angående någons vägnar. Det var dumt att nämna Dorian om det misstolkades på det viset.
Jag pratade från min egen ståndpunkt. Det är inte " integration" vi ska satsa på, utan utjämning av klasskillnader. Tycker jag. Jag tolkar dina ( och Froststars) inlägg som att ni inte tycker så.
Ja det var överhuvudtaget dumt av dig att påpeka för mig och Frostar, vilket jag skrev med, att upplysa om att Du och Dorian diskutera i en annan vinkel.
Så du tycker det var dumt av mig. Ja, det har du påpekat redan en gång. men skriv det gärna så många gånger det behövs för att det ska kännas bra.
Jaha men då tycker jag att du skall lära dig den fulla innebörden av vad integration egentligen betyder.
Kan ju börja med att säga att det inte är samma sak som assimilation..
Om du nu anser att man skall utjämna klassamhällerna, så behövde det, vänta lite här kommer trumvirveln... *badaradam baradim baradish*.... INTEGRATION..
Integration är en mycket viktig del i processen för att kunna
b.la om man som marixsterna är övertygad om att klassamhällen finns, att just använda integration som en del i arbetet.
Du menar att integration är nödvändigt även för att utjämna klasskillnader.... (eller får jag en drapa nu för att jag återigen gjort mig skyldig till det fruktansvärd brott det är att feltolka dig?)
Nja, utjämnar klasskillnader gör man genom omfördelning av resurser. men du har kanske en annan tolkning av ordet.
EU (som sossarna lade in ansökan om medlemskapet) sysslar med just integration av EU staterna. Integration är en viktig del för att kunna skapa en hållbar stabil EU-union.
vad har detta med saken att göra? Skrev du det här till just mig av någon särskild anledning? Använder du en vid definition av ordet integration som täcker det mesta, inklusive att anpassa marknader till varandra och liknande? ja, man sysslar med att integrera marknader. Så att...ja?
Dock så kommer det aldrig att ske att få mig, att blunda för den fakta att olika kulturer kan skapa problem i sig, som inte kan och aldrig kommer kunna bortförklaras med "social utsatthet" som vänsterfolket försöker göra.
Vilken typ av problem då? Ingår de problem, med stenkastning och kriminalitet i förorter, bland dessa problem som skapas av olika kulturer?