• Linnea1994

Sd-släktingar

Skulle tycka det var 10 ggr värre om dom tillhörde ett parti långt ut på vänsterkanten! Det respekterar ju inte demokratin och hyllar våld mot oliktänkande. Är själv liberal och föraktar bägge sidor men vänstern är ju så mycket värre som jag beskrev!

• Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-01-19 12:47:00 följande:
    Det verkar dock inte vara henne det är fel på. 

För det första, den ultranationalistiska, rasistiska, fascistiska ideologin går inte att jämföra med feminism eller vänsterideologier. 

SD handlar om att en majoritet hatar och förtrycker en minoritet för att skaffa sig själva ännu flera fördelar i samhället. 

Feminism och vänsterideologier handlar om att skapa jämlikhet och utjämna orättvisor. 

Jag gissar att problemet här är att du inte vill att orättvisorna ska utjämnas, för du är fullt upptagen med att förtrycka minoriteter för att skapa dig själv flera fördelar i samhället. 

Men jag gissar att det inte är värt bråket att hålla på och säga emot och förklara varför du har fel. 
    Nu använder ju det du tar till försvar till våld mot oliktänkande, det gör så vitt jag vet inte SD.....
  • Linnea1994
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-21 01:20:43 följande:
    Bortsett då från att det är SDs bundisar som står för det mesta av mördandet vad gäller politiskt våld. Enligt SÄPOs egna siffror är det 0 för extremvänstern, 0 för islamisterna men 17 för extremhögern under en tioårsperiod. Och det är i Sverige - i Norge har Breivik jobbat hårt för att göra det svårt för ens de mest idoga islamister/vänsterextremister att komma i kapp.

Så, är man mot våld och hat och hot, så, ja, då är det SD man INTE ska rösta på, helt korrekt.
    Vad har du fått dessa siffror från??? Säpo säger ju att hotet kommer framför allt
    från vänstern. Är det bara hittepå det RF mfl gör vid sina hembesök samt misshandel på oliktänkande???
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-01-21 09:16:18 följande:
    Var har du fått den informationen ifrån?
    Det gick att läsa i dagspressen före jul.
    Tvivlar du även på våldet mot oliktänkande från bla FR sida
  • Linnea1994
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-21 10:54:19 följande:
    Inte alls. Jag vet att när någon i förorten kastar sten på en buss så är det "invandringsproblem" (även om personen som kastar är ursvensk). När barn och unga kastar sten på invandrare i småstäder så är det "busstreck".
    Skillnaden är kanske att dessa ungdomar i förorten bedriver krig med vapen där även oskyldiga blir drabbade av förlupna kulor....
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-01-21 11:46:27 följande:
    Du får gärna förtydliga vad du menar. 
    nu ett bevis på hur dåligt påläst du är!
    Vi andra följer nyheter och under hösten pratades mycket om våldet från vänstergrupper som Säpo såg som ett stort hot mot samhället. 
  • Linnea1994
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-23 16:06:59 följande:
    Du menar att när unga kastar sten på invandrare i småorter så är det INTE oskyldiga som blir drabbade?

Då vet vi det.
    Kanske lite värre att skjuta med vapen som dom gör i Gbg:s förorter.....
  • Linnea1994
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-26 16:50:10 följande:
    Är det viktigt att ha en diskussion om vilket av det här som är värst? Är det straffskalan du tycker är intressant? Eller varför är detta relevant?

Det handlar snarare om huruvida man menar att kriminalitet i förorterna är invandringens fel (SD), enskilda individer fråntagna all kontext (liberaler), eller ojämlikhet och sociala problem (vänster).

Vad är din åsikt?
    Nej men jag tycker att ett dödsfall är aningen värre en ett i värsta fall blåmärke som en träffad sten gör.....
  • Linnea1994
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-26 17:55:16 följande:
    fel. Kapitalismen.
    Jaså på vilket sätt då? Menar du att Pol Pot tex eller Stalin körde med kapitalism för att döda så många miljoner? Kan du länka fakta på ditt påstående?
Svar på tråden Sd-släktingar