Inlägg från: MrFahrenheit |Visa alla inlägg
  • MrFahrenheit

Sd-släktingar

Anonym (Hipp Hipp Hippiti Hopp) skrev 2015-01-26 17:29:22 följande:
    Enkelt att avgöra. Här har du ett exempel (lägg märke till att det är fiktivt, jag brukar varken slänga stenar eller skjuta)

Först slänger vi en tegelsten på dig från 500 meters håll och sedan skjuter vi dig från 500 meters håll. Sedan kan du återkomma och berätta vad du tyckte om verkan. Eller i alla fall så kan du återkomma efter tegelstensattacken för stenen kommer inte ens hela vägen fram till dig. Värre är det med kulor.
    Det är dumt att kasta sten. Det borde alla ha lärt sig vid det här laget.

Det är bättre att plocka blommor och sedan låte stenarna ligga kvar...
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2015-01-26 17:33:35 följande:

SD-fobin är total i Sverige. Media har lyckats bra att skrämma upp befolkningen. 

SD gör heller inga försök att förändra den bilden...
  • MrFahrenheit
    Rataxes skrev 2015-01-26 18:32:41 följande:
    Genomsnittsåldern var 25 år innan kapitalismen slog igenom.
    Kanske har du ett ekonomiskt system att tacka - varje dag.
    Allting fungerar mer eller mindre bra tills det blir för mycket av det goda. Kapitalism i sig eftersträvar inte balans, den eftersträvar enbart tillväxt. När vissa saker växer sig för stort så motverkas de goda egenskaperna som kapitalismen var tänkt att råda bot på ifrån början.

Regleringar är viktiga för att upprätthålla balansen, och inte ett sätt att motverka friheten. För kapitalism har sina fördelar och nackdelar, precis som allt annat. Det är dock viktigare att upprätthålla balansen än tillväxten, och tvärt om, i avseende för samhällets bästa.
  • MrFahrenheit
    KillBill skrev 2015-01-26 22:05:03 följande:
    Suck, ännu en som påstår att den inte röstar på SD men som ägnar tid åt att försvara SD.
    Det har blivit en ny trend, uppenbarligen...

Det betyder enbart att de börjar tappa tron på sig själva.
  • MrFahrenheit
    EnAnonumius skrev 2015-01-26 22:14:42 följande:
    Jaha var det det bästa du kunde komma med. Sitta och läsa andras inlägg så som fan själv läser bibeln för att sedan kunna komma med påståenden som inte stämmer med verkligheten?

Bara för att man skriver på ett visst sätt om inte stämmer överens med din fiktiva bild om hur det skall skrivas, så behöver det knappast betyda att man försvara något för den saken skull. Bara för att man KAN se utanför sitt egna perspektiv och sätta sig in i en annans människas perspektiv också, så behöver det heller inte betyda att man försvara någon heller för den saken skull.

Svårt att fatta detta lilla enkla?
    Varför inte enbart säga som det är istället?
  • MrFahrenheit
    EnAnonumius skrev 2015-01-26 23:12:44 följande:
    Aj fan undra om SFI tar emot Svenskar som är född och uppvuxen i Sverige, gått i vanliga svenska kommunal skolor så man kan lära sig att skriva på extrem lätt svenska? Flört

Fast kan nog plugga på hur 8sidor är skrivet så man kan förenkla sin svenska ytterligare. 

Tack för stödet förresten, det var välkommet..  Jag försöker alltid att se saker ut från någon annans perspektiv, det stärker mig själv och mina övertygelser, (ibland kan det ändras men sällan) samtidigt som det hjälper mig att öka förståelsen för en annan människas synsätt.

Kan ju säga så här. Att dessa "antirasister," jag anser att det får vara fnuttar kring ordet, då de till och med dra ned de seriösa antirasisterna i smutsen med deras sätt att bemöta och svara i denna tråden och även på andra forum också.
    De svenska antirasisterna behöver ju knappast ha rasismen eller SD, som huvudsaklig fiende med deras svans av "antirasister" (observera fnuttarna) som finns b.la här på FL, men även en del på Flashback också och andra ställen. 
    Fast jag tror nog SD'are sitter och gnuggar händerna och ler förnöjt, då det kan ju bli en form av draghjälp för dem att få mer röster. Flört
    (Även om de aldrig får min.)
    Väl talat! Att låtsas om att kunna tala lätt svenska, innehållandes stavfel och såna saker, hör till liksom. Det är sanningen bakom de egentliga orden som man väljer som avgör om det går hem eller inte. Inte vilket ordval man väljer.

Jag tror starkt på att vissa bakåtsträvare gnuggar händerna, låtsas om att vara lagom mycket alfa-hanne i pressade lägen men samtidigt låtsas vara ödmjuka nog att förstå sig på andra...

"That´s how we roll, man"
  • MrFahrenheit
    EnAnonumius skrev 2015-01-27 00:27:21 följande:
    Familjelivs regelverk tillåter inte detta,
    Tro mig, jag har fått smaka på FL:s "regelverk". Kom igen nu, det är inte värre än att du blir som mig =)

Säg som det är istället
  • MrFahrenheit
    EnAnonumius skrev 2015-01-27 00:29:03 följande:
    Äh jag är bara så satans trött på att bli tillskriven åsikter och uttalanden jag aldrig sagt eller skrivit.
    Kanske kan vara "less" tillsammans, även om anledningarna är olika..  
    Ingen tycker om att trampa i gyttja, men vi kan alltid komma överens. Bara vi vill!
  • MrFahrenheit
    Rataxes skrev 2015-01-27 01:33:06 följande:
    Om man som du sätter likhetstecken mellan feodalism, kolonialism och kapitalism kan man givetvis hävda att oerhört många människor dött. Historia är inte särskilt vackert och visst kan man säga att många slitit ihjäl sig under det tidiga kapitalistiska systemet men därifrån till de politiska -ismernas utstuderade tortyr och avrättande av oliktänkande är steget himmelsvitt.
    Världen är perfekt idag. Jag håller med...

(även om du aldrig håller med mig)
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2015-01-28 18:28:37 följande:

Hela min släkt röstar på SD. Jag har inga problem med det. Glad

Det har inte Bob heller Glad...

• MrFahrenheit
    Icewolf skrev 2015-01-28 18:32:11 följande:

Jag röstar ej på SD, men jag tycker det är väldigt tröttsamt med all detta SD hat. Bara ifall vissa röstar på SD betyder inte att de är rasister.

Det är riktigt löjligt att bryta kontakten eller skilja sig bara för att den andra är SD'are.

Jag har inte brytit kontakten med mina släktingar enbart för att de har röstat på SD! De får tycka precis som de vill och jag tycker om dem lika mycket för det. 

De har enbart varit lite vilsna i allt kaos och det är helt naturligt. Men de är inte onda och de har samtidigt, en efter en, det senaste året vaknat upp. Jag fortsätter att säga att en framtid som byggs upp på misstro och tomma lögner, är en framtid utan hopp!
    Och det står jag för
  • MrFahrenheit
    Rataxes skrev 2015-01-28 18:26:55 följande:
    Till skillnad mot hur de som ville ha demokrati i Ungern 1956 behandlades. Diktatur är inte särskilt trevligt oavsett om den är röd eller brun. Möjligen om man är rövslickare.
    Diktatur betyder enbart att en eller ett fåtal personer får för stor makt. Företag som växer sig för stora kan jämföras på samma sätt fast utifrån helt andra grunder...
  • MrFahrenheit
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-27 14:24:58 följande:
    Du behöver inte be om ursäkt. Hen har tagit upp det. I inlägg 309.

hen har antingen mycket dåligt minne, dålig läsförmåga, eller försöker bara provocera.
    LOL! Ha! fniss och lite prassel bakom ryggen på magistern Cool...

- Läser du inte ALLA sidor i boken!? Skrek magistern ut rakt i ansiktet på Adolf. All avsky gentemot eleven kunde förmedlas rakt ut, utan att ett ord ens sades var det ingen i klassen som kunde säga emot. Blicken sade allt.

Adolf tänkte för ett ögonblick säga nej, men den arga blicken i magisterns ögon fick honom snabbt att tänka om och Adolf sade till slut med blek röst.

-Ja...

Ingen visste vid det här laget att Adolf några månader senare var ansvarig för att ha spetsat magisterns kaffe med laxermedel som ledde till våldsamma sammandragningar i prutten.
Svar på tråden Sd-släktingar