EnAnonumius skrev 2015-01-26 23:12:44 följande:
Aj fan undra om SFI tar emot Svenskar som är född och uppvuxen i Sverige, gått i vanliga svenska kommunal skolor så man kan lära sig att skriva på extrem lätt svenska?
Fast kan nog plugga på hur 8sidor är skrivet så man kan förenkla sin svenska ytterligare.
Tack för stödet förresten, det var välkommet.. Jag försöker alltid att se saker ut från någon annans perspektiv, det stärker mig själv och mina övertygelser, (ibland kan det ändras men sällan) samtidigt som det hjälper mig att öka förståelsen för en annan människas synsätt.
Kan ju säga så här. Att dessa "antirasister," jag anser att det får vara fnuttar kring ordet, då de till och med dra ned de seriösa antirasisterna i smutsen med deras sätt att bemöta och svara i denna tråden och även på andra forum också.
De svenska antirasisterna behöver ju knappast ha rasismen eller SD, som huvudsaklig fiende med deras svans av "antirasister" (observera fnuttarna) som finns
b.la här på FL, men även en del på Flashback också och andra ställen.
Fast jag tror nog SD'are sitter och gnuggar händerna och ler förnöjt, då det kan ju bli en form av draghjälp för dem att få mer röster.

(Även om de aldrig får min.)
Väl talat! Att låtsas om att kunna tala lätt svenska, innehållandes stavfel och såna saker, hör till liksom. Det är sanningen bakom de egentliga orden som man väljer som avgör om det går hem eller inte. Inte vilket ordval man väljer.
Jag tror starkt på att vissa bakåtsträvare gnuggar händerna, låtsas om att vara lagom mycket alfa-hanne i pressade lägen men samtidigt låtsas vara ödmjuka nog att förstå sig på andra...

"That´s how we roll, man"