• Ebbagr

Bra att beställa till hund?

Hej hej! Jag köper hund till sommaren! 85% säker på att det blir en Papillon men planer kan ju ändras! Jag har endel saker redan men jag vill ändå beställa saker. Jag har redan 2 burar ( 1 till mammas bil och 1 till pappas), klo tång, valpkoppel,borstar och såna där små saker men jag hade velat beställa tex anti-skäll halsband, någon/några fina bäddar, och sånt som är bra och ha. Är det någon som vet en bra och billig hemsida. Och är det någon som vill ge mig lite tips på roliga prylar som jag kan behöva :)

somsagt så har jag redan dem mest nödvändigaste sakerna, men jag kommer behöva dubbletter då jag har 2 hem :)

• Svar på tråden Bra att beställa till hund?
  • Natishas
    Ebbagr skrev 2015-01-18 21:09:42 följande:

Hej hej! Jag köper hund till sommaren! 85% säker på att det blir en Papillon men planer kan ju ändras! Jag har endel saker redan men jag vill ändå beställa saker. Jag har redan 2 burar ( 1 till mammas bil och 1 till pappas), klo tång, valpkoppel,borstar och såna där små saker men jag hade velat beställa tex anti-skäll halsband, någon/några fina bäddar, och sånt som är bra och ha. Är det någon som vet en bra och billig hemsida. Och är det någon som vill ge mig lite tips på roliga prylar som jag kan behöva :)

somsagt så har jag redan dem mest nödvändigaste sakerna, men jag kommer behöva dubbletter då jag har 2 hem :)

Du behöver inte anti skäll om du tränar den att inte skälla ? Bara söka på internet så hittar du några snygga.. Men bästa är att köpa på plats så du vet vad du får :) kvalitet och allt :)
  • Ebbagr
    Natishas skrev 2015-01-18 21:23:59 följande:
    Du behöver inte anti skäll om du tränar den att inte skälla ? Bara söka på internet så hittar du några snygga.. Men bästa är att köpa på plats så du vet vad du får :) kvalitet och allt :)
    Nej jag vet, men utifall hen kommer skälla så behöver jag ett sånt, så hen ej skäller när man lämnar hen ensam! :D
  • Breastfeeding

Är antiskäll ett sånt där halsband som ger stötar om hunden skäller?

Eller, nä, det vart väl förbjudna?

• Axo
    Ebbagr skrev 2015-01-18 21:32:57 följande:

Nej jag vet, men utifall hen kommer skälla så behöver jag ett sånt, så hen ej skäller när man lämnar hen ensam! :D

Då köper du ett antiskall om det behövs. De är ju ganska dyra så det är verkligen helt onödigt att köpa innan du ens vet om det behövs.

Tror knappt du behöver köpa några bäddar, bättre att se vad hunden vill ligga innan. Om du nu vill handla så kan du ju köpa koppel, leksaker, matskålar och bajspåsar.
  • Ebbagr
    Breastfeeding skrev 2015-01-18 21:34:52 följande:

Är antiskäll ett sånt där halsband som ger stötar om hunden skäller?

Eller, nä, det vart väl förbjudna?

Skulle aldrig köpa ett som ger stötar. finns 3 alternativ som jag vet och det är att det vibrerar, sänder ut ett ultraljud som bara hunden hör och en som sprutar antingen en luktfri doft eller en typ citron doft. Sen fanns det också ett man kunde spela in när man prata när man säger tex NEJ så det är de altrenativen jag kikat på :)
  • Ebbagr
    Axo skrev 2015-01-18 21:37:35 följande:
    Då köper du ett antiskall om det behövs. De är ju ganska dyra så det är verkligen helt onödigt att köpa innan du ens vet om det behövs.

Tror knappt du behöver köpa några bäddar, bättre att se vad hunden vill ligga innan. Om du nu vill handla så kan du ju köpa koppel, leksaker, matskålar och bajspåsar.
    Knappt några bäddar? Är du galen. Hunden ska ju inte behöva ligga på kalla golvet.
  • Fanny b

Häromi har ett stort utbud och rätt billiga. När det gäller hundbäddar kan jag rekommendera Ö&B och andra lågprisvaruhus. Hööks kan också ha hundbäddar.
    Själv skulle jag inte beställa hundbäddar via internhet utan jag vill se dem på plats för att avgöra hur stor bädd jag vill ha.  Det är inte alla hundar som vill ligga i bädd så av den anledningen skulle jag inte heller köpa någon dyr sådan innan jag vet om valpen tycker om att ligga i en sådan.

Vad jag skulle köpa till en valp utöver det du har köpt är:
    Läderkopper
    Leksaker
    Fällar, att ha både i burarna och hemma
    Mat/vattenskålar i metall

• Breastfeeding
    Ebbagr skrev 2015-01-18 21:38:31 följande:

Skulle aldrig köpa ett som ger stötar. finns 3 alternativ som jag vet och det är att det vibrerar, sänder ut ett ultraljud som bara hunden hör och en som sprutar antingen en luktfri doft eller en typ citron doft. Sen fanns det också ett man kunde spela in när man prata när man säger tex NEJ så det är de altrenativen jag kikat på :)

Aha, kände inte till att det fanns så många olika varianter.

Skönt att läsa att du inte tänkte dig ett med stötar iaf! :)

Det där med inspelning lät coolt. Fast man undrar ju vad hunden ska tänka? ;P

Det kanske slutar med att den trotsar "ditt" nej i halsbandet, och fortsätter att trotsa _ditt_ nej när du väl är på plats? :/
  • Axo
    Ebbagr skrev 2015-01-18 21:39:57 följande:

Knappt några bäddar? Är du galen. Hunden ska ju inte behöva ligga på kalla golvet.

Men snälla! Det är en hund, inte en bebis! Hunden har päls och kommer knappast frysa av att ligga på golvet. Sen är det klart att den själv väljer var den vill ligga. Min schäfer lägger sig alltid på en matta eller någon av sina sängar, men inte för att han fryser. Min förra schäfer hatade att ligga på något mjukt utan låg alltid på golvet.

Du behöver inte köpa massa grejer innan du vet vad som behövs, bara att slänga pengarna i sjön.
  • Ebbagr
    Fanny b skrev 2015-01-18 21:42:59 följande:

Häromi har ett stort utbud och rätt billiga. När det gäller hundbäddar kan jag rekommendera Ö&B och andra lågprisvaruhus. Hööks kan också ha hundbäddar.
    Själv skulle jag inte beställa hundbäddar via internhet utan jag vill se dem på plats för att avgöra hur stor bädd jag vill ha.  Det är inte alla hundar som vill ligga i bädd så av den anledningen skulle jag inte heller köpa någon dyr sådan innan jag vet om valpen tycker om att ligga i en sådan.

Vad jag skulle köpa till en valp utöver det du har köpt är:
    Läderkopper
    Leksaker
    Fällar, att ha både i burarna och hemma
    Mat/vattenskålar i metall

joo har tänkt åka söderut snart så då ska jag passa på att gå på öob. HAHAHA bor så mycket norrut så här har vi knappt affärer :ppp så jag måste nästan beställa, men öob ska jag kolla på faktist :D

Har ett valpkoppel med det är i tyg, är det bättre att ha i läder? :)
    Tack :D
Svar på tråden Bra att beställa till hund?