• Ebbagr

rädda din hund före ett barn

i mitt andra forum var det en som fråga " Om du skulle vara i en liv och död situation och var tvungen att välja mellan att rädda din hund eller ett ofrämmande barn vad hade du gjort?

Det skapade lite argumentationer så tänkte jag skulle göra ett eget forum för det då mitt forum inte ska bli fullt med argumentationer.

Om du inte har en hund så kanske du inte vet hur man som hundägare känner för sin hund. Men jag i alla fall ser min hund som min familjemedlem, som mitt barn som har jag ansvar över! Jag vill inte värdera min hund som mindre värd bara för att det är en hund, jag hade mått skit för barnet och barnets familj men jag kommer alltid sätta min familj först!

Jag undrar vad ni hade gjort, och snälla inga sura miner utan alla har rätt till att tycka och tänka vad de vill så acceptera det!

• Svar på tråden rädda din hund före ett barn
  • nozpa

Har ingen hund nej. (Har haft), men har 2 katter. Och dom är mina kära familjemedlemmar. Men ett barn går före ändå. Så är det. Alla människor hade gått före, kanske något enstaka undantag.

• Ebbagr
    nozpa skrev 2015-01-19 16:04:41 följande:

Har ingen hund nej. (Har haft), men har 2 katter. Och dom är mina kära familjemedlemmar. Men ett barn går före ändå. Så är det. Alla människor hade gått före, kanske något enstaka undantag.

okej :)
  • BeanBag

Har ingen hund längre men stod valet mellan Mina djur och ett barn hade jag all gånger valt barnet före min hund eller katt.

• puss

Jag skulle gladeligen sparka ihjäl hur många hundar som helst för att rädda ett barn.

• Hetlena

Menar du ett främmande barn? Det står nämligen "ofrämmande" i frågan.
    Hur som helst så skulle jag självklart rädda en människa före min hund. Hur mycket jag än älskar min hund! Att välja hunden anser jag vara väldigt själviskt eftersom det bara är du som drabbas av hens bortgång. Hundar varken oroar sig för, eller är rädd för, döden. De känner inte till konceptet. 
    Nu har jag inga barn men skulle någon rädda sin hund för någon jag känner (barn eller vuxen) skulle jag bli rejält förbannad och förvånad! Och aldrig att jag hade förlåtit något sådant!

• Ebbagr
    puss skrev 2015-01-19 17:28:06 följande:

Jag skulle gladeligen sparka ihjäl hur många hundar som helst för att rädda ett barn.

Gladeligen sparka ihjäl?
  • Lindsey Egot the only one
    puss skrev 2015-01-19 17:28:06 följande:

Tummen upp puss!

Jag hade också räddat barnet före min egna hund då jag vet hur det är att förlora ett barn. Det önskar jag inte ens min värsta fiende. Så jag hade räddat deras barn också
  • puss
    Ebbagr skrev 2015-01-19 17:47:55 följande:
    Gladeligen sparka ihjäl?
    Jag kan nöja mig med att säga "tveklöst", då.
  • Ebbagr
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-01-19 17:54:19 följande:
    Tummen upp puss!

Jag hade också räddat barnet före min egna hund då jag vet hur det är att förlora ett barn. Det önskar jag inte ens min värsta fiende. Så jag hade räddat deras barn också
    Jag anser min hund som mitt barn :p
  • nozpa
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-01-19 17:54:19 följande:
    Tummen upp puss!

Din värsta fiende då? Hade du räddat den? För att gå lite OT.
Svar på tråden rädda din hund före ett barn