Inlägg från: Kasperina |Visa alla inlägg
  • Kasperina

Anledningen till att jag röstade på SD

1. Du vet ingenting om tiggaren utanför kommunhuset, men du kan vara ganska säker på att hon inte är flykting. troligtvis är hon EU-migrant.
    2. Flyktingarna vägrade lämna bussen eftersom de inte visste var de var någonstans eller varför, och det fanns ingen som svarade på deras frågor. De klev ombord på en buss och fick veta "om 40min är ni framme, då är er flykt över". 18 timmar senare var bussen deras ända trygghet, och de ville inte lämna den förrän de fick veta var de var och varför. Om bussen till ditt jobb en morgon fortsatte köra i 18 timmar långt ut i ödemarken, och sedan - mitt i natten så att du inte ser var du är - stannar vid ett hus och säger "kliv av nu" så tror jag att du också skulle stanna i bussen tills du fick lite mer information.
    3. Flyktingar får inte mer bidrag än svenskar, det är en myt. det är exakt samma regler som gäller men kraven är anpassade. Som flykting behöver du inte stå till arbetsmarknadens förfogande för att få bidrag, eftersom du inte FÅR stå till arbetsmarknadens förfogande. Som exempel.
    4. Att ge mer hjälp på plats låter jättefint, men det ska fungera också. Alla kan inte stanna där de är.
    5. SD var väldigt tydliga med hur de ser på demokrati med sitt uttalande att de kommer att sänka alla regeringar som inte har egen majoritet. Hade detta uttalande inte gjorts så hade Decemberöverenskommelsen inte behövts. Nu bestämde sig de demokratiska partierna i riksdagen för att göra en överenskommelse som hindrade SD från att hota demokratin fler gånger, och då blev SD ledsna i ögat. De anser nämligen att demokrati är att de får slå ner folk de ogillar med aluminiumrör, störta regeringar de ogillar för skojs skull och genom att hålla demokratin som gisslan få sin vilja igenom trots att de bara representerar 13% av befolkningen..

• Kasperina
    Anonym (Också irriterad) skrev 2015-01-21 10:16:29 följande:
    När flyktingarna kommit fram gnällde dom över att dom ville till en storstad och att dom minsann skulle lägga sig framför bussen för att hindra den att åka. Känns ju som väldigt civiliserat beteende. Att fly från krig och sen gnälla över var man blir placerad med mat och tak över huvudet är inte ok. Att försöka hålla kvar nån annans egendom är inte heller ok. 

Flyktingarna vägrade lämna bussen eftersom de inte visste var de var någonstans eller varför, och det fanns ingen som svarade på deras frågor. De klev ombord på en buss och fick veta "om 40min är ni framme, då är er flykt över". 18 timmar senare var bussen deras ända trygghet, och de ville inte lämna den förrän de fick veta var de var och varför.
    Om bussen till ditt jobb en morgon fortsatte köra i 18 timmar långt ut i ödemarken, och sedan - mitt i natten så att du inte ser var du är - stannar vid ett hus och säger "kliv av nu" så tror jag att du också skulle stanna i bussen tills du fick lite mer information.
  • Kasperina
    Letitia skrev 2015-01-21 11:20:33 följande:
    Som att vi går ur EU. Vi borde aldrig ha gått in. Vi blev lurade av ja-sidan - särskilt unga människor såg framför sig hur de skulle få glammiga jobb i London och Paris. Medan verkligheten blev den som vi ser nu...
    Lurade? JA-sidan redovisade för och nackdelar enligt sitt eget synsätt och NEJ-sidan redovisade sina. Att folk var så jävla puckade att de inte brydde sig om att ta reda på konsekvenserna innan de röstade JA betyder inte att de blev lurade.

Precis som att 13% av befolkningen inte blivit "lurade" att rösta på SD, utan bara är för puckade för att förstå konsekvenserna av det.
    En konsekvens som vi redan sett är den något udda Decemberöverenskommelsen, som inte hade behövts om inte SD deklarerat sin avsikt att slösa med skattepengar så länge vi inte får någon majoritetsregering.
    För att säga "vi kommer att fälla varje regering om vi kan så länge vi inte får som vi vill" är INTE att utöva demokrati, det är att utnyttja demokratins svagheter för egen vinnings skull.
  • Kasperina
    Anonym (truthseeker) skrev 2015-01-21 12:02:06 följande:
    Det där är en efterkonstruktion. De klev på i Landskrona och hamnade i Östersund. Då sa de "åk tillbaka, vi vill till Malmö!"
    Nej det är inte en efterkonstruktion. det är vad den enda journalist som brydde sig om att fråga dem vad de egentligen ville fick för svar.
Svar på tråden Anledningen till att jag röstade på SD