Anledningen till att jag röstade på SD
1. Du vet ingenting om tiggaren utanför kommunhuset, men du kan vara ganska säker på att hon inte är flykting. troligtvis är hon EU-migrant.
2. Flyktingarna vägrade lämna bussen eftersom de inte visste var de var någonstans eller varför, och det fanns ingen som svarade på deras frågor. De klev ombord på en buss och fick veta "om 40min är ni framme, då är er flykt över". 18 timmar senare var bussen deras ända trygghet, och de ville inte lämna den förrän de fick veta var de var och varför. Om bussen till ditt jobb en morgon fortsatte köra i 18 timmar långt ut i ödemarken, och sedan - mitt i natten så att du inte ser var du är - stannar vid ett hus och säger "kliv av nu" så tror jag att du också skulle stanna i bussen tills du fick lite mer information.
3. Flyktingar får inte mer bidrag än svenskar, det är en myt. det är exakt samma regler som gäller men kraven är anpassade. Som flykting behöver du inte stå till arbetsmarknadens förfogande för att få bidrag, eftersom du inte FÅR stå till arbetsmarknadens förfogande. Som exempel.
4. Att ge mer hjälp på plats låter jättefint, men det ska fungera också. Alla kan inte stanna där de är.
5. SD var väldigt tydliga med hur de ser på demokrati med sitt uttalande att de kommer att sänka alla regeringar som inte har egen majoritet. Hade detta uttalande inte gjorts så hade Decemberöverenskommelsen inte behövts. Nu bestämde sig de demokratiska partierna i riksdagen för att göra en överenskommelse som hindrade SD från att hota demokratin fler gånger, och då blev SD ledsna i ögat. De anser nämligen att demokrati är att de får slå ner folk de ogillar med aluminiumrör, störta regeringar de ogillar för skojs skull och genom att hålla demokratin som gisslan få sin vilja igenom trots att de bara representerar 13% av befolkningen..