Anonym (glader) skrev 2015-01-27 14:03:58 följande:
Det är synd om barn som har en förälder som för ett krig mot den andra föräldern med barnen som vapen.
Visst kan barn vara glada över att ha 2 datorer under rätt förutsättningar. men under den förutsättningen att de inte får ta med sin egna (om de har en egen laptop) och inte får ta med sig sina egna saker utan måste ha dubbel uppsättning av det för att föräldrarna inte klarar av att fokusera på barnet och sätta sin egna konflikt åt sidan.. det är tragiskt anser jag.
jag anser att ett barn behöver ha minst en förälder som klarar av att se det ur barnets synvinkel.
När båda gör det.. då är det synd om barnet. Barndomen blir präglad av ständiga konflikter.
Återigen. man kan inteckompensera för föräldern som gör allt för att försvåra. Det spelar ingen roll vad du lär barnet för föräldern kommer ändå att förstöra för barnet. Ju mer du tvingar barnet att ta ansvar för förälderns tillkortakommanden (vilket är PRECIS) det som föreslås som lösning desto sämre kommer barnet må.
Om iallafall EN förälder tar ansvar för att barnet skall må bra oavsett hur idiotiskt den andra föräldern beter sig, att barnet inte skall påverkas - eller iallafall påverkas så lite som möjligt - så är det det bästa som kan göras.
Här i tråden så ges glra lag till mig själv och BioBonus att BARNET skall klä skott för förälderns oförmåga att samarbeta. BARNET skall ta konsekvenserna. Det är inte ok och inte en chans att jag låter min bonus lida i onödan för att hennes mamma är självisk och egocentrisk och vägrar allt vad samarbete heter så länge det inte är på hennes villkor.
snacka om att inte se barnperspektivet..