• Millis89

Mens fast man är gravid?

Hej! I söndag kväll började jag blöda lite granna, dagen därpå var det som mens och Har fortsatt så till idag "onsdag" fast börjat trappa ner lite känns det som sedan inatt, "precis som min mens gör" har gjort 5 stycken grav test 3 innan som visade 2 streck = gravid och 2 imorse som också visar gravid.... Har någon annan vart med om detta eller är det ett missfall? Har inte haft ont, snarare lite mensvärk, men har hört att man kan ha det om det växer där inne också... Någon som kan svara?

• Svar på tråden Mens fast man är gravid?
  • Knappklara
    Millis89 skrev 2015-01-21 13:05:55 följande:

Hej! I söndag kväll började jag blöda lite granna, dagen därpå var det som mens och Har fortsatt så till idag "onsdag" fast börjat trappa ner lite känns det som sedan inatt, "precis som min mens gör" har gjort 5 stycken grav test 3 innan som visade 2 streck = gravid och 2 imorse som också visar gravid.... Har någon annan vart med om detta eller är det ett missfall? Har inte haft ont, snarare lite mensvärk, men har hört att man kan ha det om det växer där inne också... Någon som kan svara?

Hej! Jag förstår att du är orolig och jag vet faktiskt inte vad jag skall svara på ditt inlägg som kan få dig mindre orolig. Är det mens, som i rött blod, tycker jag garanterat att du skall kontakta din BM för en undersökning då du säger att du blödigt sedan i söndags. Gravidsymptom, någon skillnad där? I vilken vecka är du i? Gravidsymptomen kan ju sitta kvar i kroppen i över en månad och givetvis ger stickan dig fortfarande ett plus om du testat dig nyligen igen.

Jag fick bruna flytningar i v 6 och fick tid för VUL i v7 och allt såg bra ut. Så länge det är bruna flytningar är det ju gammalt blod och hör till vanligheterna, men rött och rikligare låter för mig oroväckande trots att det är vanligt att man blöder trots en frisk och fullgången graviditet.

Eftersom det inte framgår i vilken vecka du är i, är det också svårt för mig att säga om du borde få en tid för VUL eller avvakta. Min barnmorska sa att det tar ca 7-10 dagar (efter ett misstänkt missfall) innan det visar sig vara en avstannad graviditet på ett nytt test.

Ring och prata med en barnmorska, där lovar jag dig att du får det bästa svaret :)
Svar på tråden Mens fast man är gravid?