• Äldre 23 Jan 06:49
    39844 visningar
    109 svar
    109
    39844

    Mina fem barn har autism (efter vaccination?)

    Madmoiselle skrev 2015-01-23 01:07:51 följande:
    Man omprogranerar inte immunförsvaret med vaccin. Vacciner sprutar in en del av viruset som kroppen bekämpar, det är inte tillräckligt för att man ska bli sjuk men tillräckligt för att kroppen ska känna igen det. Det fungerar alltså exakt som om man skulle ha fått sjukdomen.

    GMO är inte farligt för människor alls däremot är det skadligt för miljön då det tränger ut de naturliga grödorna.
    Vill bara tillägga att de "naturliga grödorna" också är framtagna med selektiv avel och mutationer.

    Finns inget som visar att GMO är hälsoskadligt eller för den delen generellt skadlig för miljön. Istället är den en mycket bra och precis metod för att uppnå många önskvärda resultat.
  • Äldre 23 Jan 14:31
    #68
    ulanta skrev 2015-01-23 14:10:49 följande:

    Det finns studier som visar på att vacciner ger autism och orsakar cancer. Mina barn kommer inte få ett enda vaccin. Känner föräldrar som helt vägrat vaccin o deras barn har inte varit sjuka en ända dag i förskolan. Vacciner hör till en avbefolknings plan. Till endast för att skada människan.


    Goola polio. Smittkoppor. Stelkramp. Rabies.

    Om man tycker att autism är något att frukta så är det pga att vaccinerna har förvandlat sjukdomar som är mycket, mycket värre till något vi inte ens oroar oss för idag.

    Det finns inga studier som visar det du påstår. Hitta inte på en massa. Att inte vaccinera är lite som att leka rysk roulette med sitt barn liv. Stelkramp och rabies överlever man inte utan vaccin. Polio vad både dödligt och skapade livslånga handikap. Smittkoppor är tack vare vaccinering utrotat.


  • Äldre 23 Jan 16:54
    #77
    fiskarnaihavet skrev 2015-01-23 15:10:56 följande:

    kurera.se/fore-detta-cancerforskare-om-vaccinet-gardasil-vi-experimenterar-med-en-hel-generation/

    "?Aluminium kan orsaka latent kronisk inflammation?

    I Gardasil och många andra vacciner ingår aluminium i det som kallas för adjuvansen. Adjuvansen gör vaccinet effektivt genom att trigga en stark respons från immunförsvaret.

    ? Aluminium finns i vaccin för att det har en inflammatorisk effekt. Men ämnet är svårt att få ut ur kroppen och kan orsaka en latent kronisk inflammation. Det kan orsaka både autoimmuna sjukdomar, inlärningssvårigheter och autism, säger Ann-Charlotte Stewart."


    Du vet om att aluminuim finns i maten också va?
  • Äldre 23 Jan 19:45
    #82
    fiskarnaihavet skrev 2015-01-23 19:35:15 följande:

    Klart att vaccin kan ge biverkningar... finns många exempel... Är man foliehatt bara för att man inte tror att vaccin är all natural? Blir ibland mörkrädd över hur naiva människor vill/kan vara. Jag äter ekologiskt och tänker på att inte få i mig en massa onödiga gifter, är jag kanske foliehatt då med?

    Forskaren i fråga som jag länkade till... är väl ingen "foliehatt" hon heller? Hon kan nog mer om vaccin än vad du kan, som vill kalla andra för foliehattar... Dra upp din egen hatt istället och sluta sätta foliehattar på andra ;).


    Alla växter tar t.ex. upp aluminium. Det är ett vanligt ämne i jord. Även de ekologiska. Ekologiska grödor innehåller också olika rester av gifter, de är inte giftfria som många tycks tro. Då vi vaccinerar oss sällan finns det inte en chans att få is sig större mängder av aluminium via vaccin än via födan.

    Vad har forskaren gjort för undersökningar som visar att det hon säger stämmer? Aluminuim är farlig, liksom många andra tungmetaller. Men sen "missar" man att nämna att vi får i oss betydligt högre halter från andra källor.

    Hur skulle du tänka om ditt barn får t.ex. tuberkulos? Att det är lugnt för att det är naturligt? Om barnet dör har det åtminstone levt ett naturligt liv?

    Tror du att vacciner är värre än de sjukdomar vi vaccinerar mot?
  • Äldre 23 Jan 21:14
    #87
    fiskarnaihavet skrev 2015-01-23 20:33:20 följande:
    Svininfluensan är väl ett gott exempel. Det är stor skillnad på att äta ekologiskt... I rest my case jag med, tror inte att du vill ta in verkligheten. ;)
    Så du tycker att vaccinet mot svininfluensan är representativt för alla vaccin? Att det var samma sak som t.ex. vaccin mot polio?

    Vet mycket om ekologigiskt och hur det går till, är utbildad inom lantbruk. Det är inte giftfritt.
  • Äldre 23 Jan 21:16
    #89
    fiskarnaihavet skrev 2015-01-23 20:37:19 följande:

    "Två frukter som är riktigt hårt besprutade. På bananodlingar används extremt miljöfarliga bekämpningsmedel som kan ge arbetarna och deras barn nervskador. Och vindruvor, med sina tunna skal, kan innehålla rester av flera kemiska bekämpningsmedel. I ett EU-stickprov på ett paket vindruvor hittades till exempel rester av 26 olika bekämpningsmedel. Om du inte hittar ekologiska bananer, vindruvor, russin eller vin kan det alltså vara en idé att välja något annat."

    m.naturskyddsforeningen.se/nyheter/5-viktiga-varor-att-byta-till-eko

    Tja ;)


    Och du lever på bananer och russin? Det är bättre att äta ekologiskt, men det är inte samma sak som att man inte får i sig bekämpningsmedel.
  • Äldre 23 Jan 21:19
    #90
    lärare2 skrev 2015-01-23 21:14:49 följande:
    Så du tycker att vaccinet mot svininfluensan är representativt för alla vaccin? Att det var samma sak som t.ex. vaccin mot polio?

    Vet mycket om ekologigiskt och hur det går till, är utbildad inom lantbruk. Det är inte giftfritt.
    Dessutom kan jag förstå att man skyndade på vaccinet för svininfluensan. Influensor är potentiellt enormt dödliga. Spanska sjukan dödade ungefär 50-100 miljoner människor under 2 års tid.
  • Äldre 23 Jan 21:29
    #91
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 21:14:56 följande:
    Det är möjligt, men man får tänka på att kritik av det slaget är i allmänhetens intresse att tysta ner.
    Man vill att alla andra skall vaccinera sig men kanske inte inte just en själv krasst uttryckt.
    I Sverige dog ett barn av kikhosta förra året. I USA hade man fler fall av kikhosta förra året, till och med epidemier, än på 50 år. Detta pga antivaccinationskampanjer. Det ligger i både allmänheten och individens intresse att vaccinera. Det är förj-t rent utsagt när föräldrar skiter i en gratis livförsäkrning för sina barn för att EN forskare som ljög om sina resultat och är avstängd från forskning på livstid påstod något.

    Googla smittkoppor. Titta på bilderna. Säg sen: Tack för att vi har vaccinering, så vi aldrig mer behöver drabbas av detta.
Svar på tråden Mina fem barn har autism (efter vaccination?)