villsågärna38 skrev 2015-06-16 20:04:18 följande:
Jobbigt att du mår så dåligt. Inte kul alls. Jag tycker också det är sådär kul men mår inte jättedåligt. Vet att det ju är temporärt och så värt det ändå. Vi trodde aldrig vi skulle få två barn så tar valkarna med jämnmod. De lär vara borta om några månader hoppas jag
Lovisa är ju 8 månader och jag ammar fortfarande. Ser inte det som ett problem då jag lätt höll vikten då jag helammade och har gått upp sista månaden då jag bara delammar. Lovisa äter ju mest vanlig mat sen hon var 6 män ca. så ammar mest numera för mys och gos
Och jag tycker också det är himla mysigt så hon får gärna göra det ett tag till. Inget som hindrar längre ang diet eller träning. Jag har flubbat till mig för att jag rört mig för lite och ätit helt fel. Man bränner ju ca 500 kcal extra per dygn då man helammar så jag var van att äta rätt mkt godis, makor och fika osv. Funkar inte alls numera så jag får börja leva som vanligt igen helt enkelt
Tufft om du tycker amningen är jobbig men viktigt att du gör det som känns rätt för dig.
Kram
Jag är lite kluven för jag tycker också att det är så väldigt mysigt att amma men ibland kommer känslan över mig att det är jobbigt. Har en svärmor som är så fruktansvärt negativ och som har synpunkter på precis allt och allt är alltid bara fel, kanske är hon som påverkat mig alldeles för mycket. Går inte att vara alla till lags känner jag.
Jag är också givetvis lycklig över Douglas för det var verkligen inte självklart att vi skulle få honom och han är mer än älskad över allt annat. Jag har inte mycket att gå ner, ca 4 kg men de sitter runt magen och baksidan på ryggen och jag mår verkligen inte bra när jag ser mig i spegeln. Var på stranden med barnen i fredags och lördags och kände mig inte alls bekväm med det så istället för att må dåligt och begränsa mig så vill jag försöka göra nåt åt det.
Tycker det är skönt att skriva av mig här i forumet för i den närmsta kretsen förstår inte alltid de och tycker att det är lyxproblem.