villsågärna38 skrev 2015-11-04 13:06:13 följande:
Det låter som en bra plan

Kan ju även rek att åka på hotell med äldsta barnet men då behöver man ju sluta amma först.
Håller helt med dig om välling! Det är ju inte nåt sorts undermedel vi talar om men man kan ju tro det i vissa kretsar. Äldsta dottern tog ju aldrig flaska och henne ammade jag till hon var 16 månader. Himmel vilka kommentarer man kunde få då

Tänker inte ge välling dygnet runt (inte gröt heller om hon hade gillat det) men till kvällen funkar för oss och Ottos är en bra produkt. Bara naturliga råvaror. Kan få hemlevererat också
Hur mår du annars?
Kram
Ja, vi kanske skulle ta och göra det till sommaren. Storasyster och jag.
Just nu mår jag helt ok tycker jag. I början av förra veckan var det riktigt jobbigt och jag satt bara och grät och googlade om vartannat. Det blev mycket bättre i slutet av veckan. Nu känner jag mest att jag vill komma ur det. Det ligger ju som ett lock över den glädjen jag känner samtidigt. Men jag har ringt förlossningen och frågade om det fanns möjlighet att få träffa barnmorskan som var med så hon som svarade skulle lämna ett meddelande att hon skulle ta kontakt med mig. Den bm jobbar bara natt så jag tror tyvärr inte att jag kan få träffa henne (jag kör gärna in en kväll men det finns nog inte plats för det i hennes schema iom att hon inte jobbar på mottagning) men ett telefonsamtal är bättre än inget och jag tror jag behöver prata med henne också för att kunna släppa det. Och så fixade vår bvc-sköterska en läkartid så att jag kan bli remitterad till kbt-terapeuten så det känns som att det går åt rätt håll. Men det kommer ju komma dagar när jag tänker och funderar och gråter, det är jag helt beredd på. Det var ju allvarligt, annars hade det inte blivit urakut snitt och det är många extra risker med att söva en gravid och speciellt vid preeklampsi så de hade ju inte gjort det utan anledning...