Går det att anmäla läkaren som skriver fortsätter skriva ut narkotikaklassat?
Jag sökte hjälp och försökte få min mamma tvångsomhändertagen då hon missbrukar stora mängder Imovane.
Läkaren kom på hembesök och mamma var väldigt påverkad. Han såg detta också samt räknade tabletter och gjorde sina undersökningar.
Han kom fram till att hon behövde hjälp men inte tvångsomhändertas.
Han "svartlistade" henne från att kunna få narkotikaklassade/beroendeframkallande preparat ch berättade att varje gång hon försökte få ut något liknande så kom en varning upp i journalen.
Härefter följde samtal för mig med psykiatrin och deras läkare som sa samma sak (jag pratade med psykiatrin för min mammas räkning)
I helgen såg jag att allt inte stod rätt till, hon sluddrade, kunde knappt gå, hallucinerade, var dagvill, hade ingen koll på någonting. Började misstänka missbruk igen men förstod inte vart hon fått tag på tabletter och hittade ingenting hemma hos henne.
Min pappa har fullmakt för att hämta ut medicin åt henne och bad honom därför gå in på Apoteket och kolla.
Ja men visst, två dagar innan hade hon hämtat ut Imovane. 30 tabletter som hon satt i sig på två dagar alt 1 dag.
Utskrivet av SAMMA läkare som jag pratat med, som sett henne missbrukat och som jag kontaktat för tvångsomhändertagning.
Frågar man henne förnekar hon allt, ljuger och slingrar sig. Blir arg på MIG för att jag misstänker.
Hur gör man nu? Ska jag gå ner på psyk och prata med läkaren IGEN eller ska jag bara anmäla denne? Går det? Vart vänder man sig och vad anmäler man honom för?
Blir bara så ledsen.. Sjukvården/psykvården är ett stort skämt. Hon hade, enligt min pappa, försökt hämta ut medicin (han visste inte vad) på torsdagen men apoteket hade sagt att allt var uttaget. Då hade hon ringt till läkaren och bett denne skriva ut mer. Och han gjorde det! Trots vetskapen om hennes missbruk! Vem gör så? Hon skulle ju vara svartlistad..