• Rakad Apa

Åldersgräns på barn på restauranger, är det okej?

Så vad tycker DU? Motivera gärna.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åldersgräns på barn på restauranger, är det okej?
  • Duckan

Ja, jag kan tycka att restauranger ska få sätta den gränsen om de vill. Jag har barn och skulle inte ta med henne på en finare restaurang för att avnjuta en god (förmodligen dyr) middag och då vill jag inte ha andras barn skrikandes bakom mig heller.

• En PantherTant

Tycker det är lite skrämmande att behovet av åldersgräns tydligen finns. Uppfostrar folk inte längre sina barn?

Jag vill inte ha åldersgränser. Vi har 3 barn under skolåldern, och äter ofta ute, både i hemtrakten men speciellt under resor. Barnen har från nyfödda varit med på restauranger och vet hur man uppför sig. Tycker det är fel att vår familj ska lida för att andra fega o lata föräldrar inte har lärt sina barn att uppföra sig. Skulle vara trist om man i fortsättningen tvingades äta på snabbbmatsställen under resor av den orsaken att man är en barnfamilj.

• Anonym (K)

Hur ska det gå för de som bestämt vill amma överallt de själva vill tänka sig att gå?

• Anonym (Sunshine)
    En PantherTant skrev 2015-01-22 13:14:39 följande:

Tycker det är lite skrämmande att behovet av åldersgräns tydligen finns. Uppfostrar folk inte längre sina barn?

Jag vill inte ha åldersgränser. Vi har 3 barn under skolåldern, och äter ofta ute, både i hemtrakten men speciellt under resor. Barnen har från nyfödda varit med på restauranger och vet hur man uppför sig. Tycker det är fel att vår familj ska lida för att andra fega o lata föräldrar inte har lärt sina barn att uppföra sig. Skulle vara trist om man i fortsättningen tvingades äta på snabbbmatsställen under resor av den orsaken att man är en barnfamilj.

Vad menar du, att alla restauranger kommer att införa åldersgräns, även utomland?

Det är redan idag möjligt att ha en åldersgräns, och ändå är det knappt någon som har det. Så du kan vara lugn.
  • Duckan

EnPantherTant, om några restauranger väljer att införa ett förbud betyder det inte alla restauranger gör det. Du kan vara lugn.
    Vi äter också ute med barn, hemma och utomlands, men vi tar henne inte med på alla ställen vi väljer att gå till.

• Petrol

Ja varför inte, om något ställe så vill ha 60års gräns så är jag inte den som tänker säga emot även om det betyder att jag inte får komma in på en halv evighet ungefär.

• Zuzanne

Nej, självklart inte. Barn är människor, inte djur. I vuxnas sällskap skall de inte nekas tillträde. Ett gäng vuxna som druckit lite väsnas och stör betydligt mer än ett barn.

• Åttiotalist
    Zuzanne skrev 2015-01-22 13:44:22 följande:
    Nej, självklart inte. Barn är människor, inte djur. I vuxnas sällskap skall de inte nekas tillträde. Ett gäng vuxna som druckit lite väsnas och stör betydligt mer än ett barn.

Samtidigt hör inte barn hemma överallt. Går jag till en bättre restaurang tar jag inte med skrikande barn av hänsyn till andra gäster men också för min egen skull.
  • suziz
    Anonym (Sunshine) skrev 2015-01-22 13:20:10 följande:
    Vad menar du, att alla restauranger kommer att införa åldersgräns, även utomland?

Det är redan idag möjligt att ha en åldersgräns, och ändå är det knappt någon som har det. Så du kan vara lugn.
    Är det? Det finns ju lagar mot åldersdiskriminering så man måste ju (i Sverige) ha ett giltigt skäl för att kunna sätta en åldersgräns.
  • Mrs Green

Visst kan enstaka finkrogar få ha åldersgräns, tycker jag. De finns ju oftast i större städer och där finns det ändå gott om alternativ.

Svar på tråden Åldersgräns på barn på restauranger, är det okej?