• nyckelpiga77

Pulled pork i stekpåse?

Har tänkt att göra pulled pork för första gången nu i helgen. Äger dock ingen gjutjärnsgryta eller lergryta, har kollat runt lite och det verkar som om det går att göra det i stekpåse också? Eller, det är klart att det går. Men blir det gott?! Flört
    Jag har även en kastrull som tål ugnsvärme men den är rostfri. Läste någonstans att det inte blir lika bra i "tunna" kastruller?!
    Ja ni ser ju, är helt vilse...tacksam för tips! Glad

• Svar på tråden Pulled pork i stekpåse?
  • Nyfikna72

Det primära är nog att den står i ugnen, i vad spelar nog ingen roll så länge kärlet tål värmen.

• nyckelpiga77

Tack för era svar! Lutar åt den rostfria kastrullen...tänker att det borde vara lättare att kolla när köttet är klart i den.

• MallaL

Pulled pork behöver inte alls stå i ugnen i en gryta. Köttet kan ugnsstekas i en vanlig långpanna, sedan dras isär, därefter kokas i gryta på spisen

• MammaBella

Jag brukar sätta den i en liten form och täcka med folie alternativt en kastrull eller gryta som köttet precis får plats i och täcker med fuktat bakplåtspapper.

• Carnitas

Enklast köra form/ungsfast gryta, och sen alu-folie över.
    När det kommer till tjockleken på kastrullen, så finner jag detta inte speciellt viktigt.
    Viktiga är en låg och jämn temperatur.

Tänk på det om man kryper mot 90-100grader, så stiger tiden innan det är klart med flera timmar.
    Men bra temperatur om man kör den under tiden man är på jobbet tex.

Svar på tråden Pulled pork i stekpåse?