• Myran80

Sexuell attraktion till oattraktiv person

Har du känt stark fysisk/sexuell attraktion till någon som du inte objektivt finner vacker? Eller måste en person vara vacker i dina ögon för att du ska känna sexuell attraktion? Själv har jag älskat några partners och varit kär i dem utan att känna mig särskilt fysiskt attraherad. Har alltid tyckt de varit snygga och så men det har inte hjälpt Skulle vilja uppleva passion...

• Svar på tråden Sexuell attraktion till oattraktiv person
  • Anonym (lindis)

Jag har upplevt passion en gång med en som inte alls såg ut som dem jag brukar dras till. Vi var som två magneter, kunde inte låta bli varandra. Tyvärr kunde inte han låta bli andra heller visade det sig men det är en annan historia.

• Anonym (mickan)

Ja. Normalt har jag svårt för överviktiga män men den klart attraktivaste mannen på mitt arbete , är överviktig men det spelar ingen roll , han är så attraktiv och sexig så att jag blir generad av att prata med honom.

• Anonym (Jaha)

Ja! Jag har en förkärlek för män jag egentligen inte tycker är snygga. Jag vet inte varför.

• Rosebud

Att känna attraktion till någon är väl bland det mest subjektiva man kan göra?
    JAG tycker. Om du med "objektivt" menar vad många andra tycker eller ger uttryck för i Miss Universum- omröstningar, blir svaret ja.

Nästan alla de flickor/ kvinnor jag gillat i mitt liv har tillhört dem som ganska
    få män spanat in. Jag har faktiskt aldrig upplevt någon av dem som lägre, sämre,
    mindre snygg eller andrahandsval i något avseende. Har helt klart varit attraherad
    och lockad av dem även sexuellt. Även en bröstlös, plankig flicka med kortklippt
    tomboy- frilla.

Har alltid kroknat för flickor och kvinnor som kan kommunicera- även ordlöst.
    När de väl säger nåt så stämmer orden överens med gester, mimik och tonfall. 
    Intelligenta kvinnor med stark självkänsla och mod.

• Anonym (love is blind)

Blir jag kär ser jag inte hur personen ser ut överhuvudtaget, jag blir kär i deras intellekt och då blir de vackra för mig. Så länge de inte har utstuckna blödande ögon ungefär...

Det är först efter att det tagit slut som jag kan se mina ex så som de är och ja, då är det ju inte alla som hade kunnat göra schamporeklam direkt.

Men jag tycker det är härligt att man kan bli så kär.

• Myran80

#5 Jag förstår, men nu pratar jag inte om kärlek ? utan sexuell attraktion. För mig betyder inte kärlek att jag alltid är så attraherad. Fast jag kanske är konstig så ????.

• Anonym (love is blind)
    Myran80 skrev 2015-01-22 21:07:32 följande:

#5 Jag förstår, men nu pratar jag inte om kärlek ? utan sexuell attraktion. För mig betyder inte kärlek att jag alltid är så attraherad. Fast jag kanske är konstig så ????.

Nej, du är nog ganska vanlig. Men jag blir sällan attraherad utan att vara kär, jag måste känna personer eftersom jag går mer på hur de är och vad de kan än deras yttre.

En vacker yta är för mig som att se en bild i en TV-reklam- ögat tycker om symmetrin men man kan inte ha sex med den för det.

Jag vill ha djupet, tränga in i personens hjärna. Så det tar 1-2 kvällar med mycket samtal för mig att känna om det finns något att bli attraherad av där.
  • Anonym (Tjej)

Ja många gånger. Min första kille såg ut lite som en ödla och var hemskt underviktig. Min andra var kort och hade små pliriga ögon och var ganska hårig med stor mun, lite som en apa.
    Min nuvarande då har en grisnäsa och pytteliten mun och är lite överviktig.

Eh, inget av detta låter ju så fint men de har ju några fina drag också.

Ursäkta alla djurliknelser...

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-01-22 22:31:01 följande:

Ja många gånger. Min första kille såg ut lite som en ödla och var hemskt underviktig. Min andra var kort och hade små pliriga ögon och var ganska hårig med stor mun, lite som en apa.

Har varit sjukt attraherad av alla dessa, en enda beröring eller blick räcker för att jag ska bli våt.
  • Anonym (bimbo)
    Rosebud skrev 2015-01-22 20:55:39 följande:

Att känna attraktion till någon är väl bland det mest subjektiva man kan göra?
    JAG tycker. Om du med "objektivt" menar vad många andra tycker eller ger uttryck för i Miss Universum- omröstningar, blir svaret ja.

Nästan alla de flickor/ kvinnor jag gillat i mitt liv har tillhört dem som ganska
    få män spanat in. Jag har faktiskt aldrig upplevt någon av dem som lägre, sämre,
    mindre snygg eller andrahandsval i något avseende. Har helt klart varit attraherad
    och lockad av dem även sexuellt. Även en bröstlös, plankig flicka med kortklippt
    tomboy- frilla.

Har alltid kroknat för flickor och kvinnor som kan kommunicera- även ordlöst.
    När de väl säger nåt så stämmer orden överens med gester, mimik och tonfall. 
    Intelligenta kvinnor med stark självkänsla och mod.

Ja, bra! Samma här. Utifrån sett är nog utseende väldigt okorrelerat till mina attraktioner. Men för mig är de alla supersnygga.
  • Frökenfrykena
    Myran80 skrev 2015-01-22 20:05:56 följande:

Har du känt stark fysisk/sexuell attraktion till någon som du inte objektivt finner vacker? Eller måste en person vara vacker i dina ögon för att du ska känna sexuell attraktion? Själv har jag älskat några partners och varit kär i dem utan att känna mig särskilt fysiskt attraherad. Har alltid tyckt de varit snygga och så men det har inte hjälpt Skulle vilja uppleva passion...

Absolut, vissa äldre män kan jag ibland tycka ha något väldigt sexuellt av sig ibland även om de ofta inte är lika vältränade och har lite häng här och där.
  • Kolibri12

Vacker och attraktiv är två olika saker för mig. Jag kan tycka att en man är vacker, eller snygg, utan att han för den skull är sexuellt attraktiv. Det handlar mer om att jag kan se att det rör sig om en man som många tycker är snygg, och jag kan hålla med. Men utan sexuell utstrålning är han inte attraktiv, om han inte har "det". En man som inte är särskilt snygg alls egentligen kan däremot vara så het så jag nästan svimmar. Otroligt sexuellt attraktiv, men vacker, snygg? Nej, men det är då helt ointressant.
    Passion är fantastiskt när den slår tillDrömmer 

• nanneN
    Myran80 skrev 2015-01-22 20:05:56 följande:

För mig sitter attraktionen väldigt sällan i utseendet.
    Jag kan gå igång som fan på en personlighet eller någons humor eller erfarenhet eller bara någons röst eller sättet dom pratar på, medans en snygg fasad inte gör någonting för mig om det inte finns något innehåll.
    En kille kan vara värsta fotomodellen med tvättbrädsmage och miljoner på banken, men jag känner inte ett skit såvida det inte finns något som attraherar mig innanför all yta.
  • Anonym (kär)

första gången jag träffade min sambo så tyckte jag han var jätte trevlig men absolut inte min typ, han var "för stor" och inte min typ av kille jag drogs av, Sedan träffade jag honom igen på ett bröllop och då fick vi ögonkontakt som varade i några sekunder- ingen av oss tog bort ögonkontakten på flera sekunder och det fick mig att bli generad och sen började jag tänka på honom. efter ett tag kontaktade han mig och ja nu efter 1.5 år är vi sambo och jag har lätt för att gå igång på honom. jag älskar hans leende, hans armar och bröstkorg kan jag inte sluta ta på dem =). Visst har han mage men det är inget jag äcklar mig på då han har massa andra fina kroppsdelar =)

• Morning Star

Jag har haft några av mina absolut bästa sexuella erfarenheter tillsammans med tjejer jag inte skulle vända mig om efter på stan, men som jag klickat så fantastiskt bra mentalt med så att vi i princip bara behövt säga hej för att båda ska gå igång. Hjärnan är en fantastisk erogen zon ibland!

Motsatsen finns också, att tjejer med vettlöst fin kropp visar sig vara totalt avtändande när de börjar prata med en. Slutsatsen blir att man aldrig ska döma nån efter enbart utseendet.

• MammAmma

De enda två personer jag varit sexuellt attraherad av har inte varit/är inte objektivt fysiskt attraktiva. De är inte fula alls, men de har inte ett utseende som skulle få mig att vända mig om efter dem på stan direkt. Men JÖSSES vad jag tänt på dem!!

Jag har tyckt om dem som personer och den sexuella kemin har varit sprakande. Killen jag träffar nu är den andra i hela mitt liv jag varit sexuellt attraherad av, jag kan inte ens vara i närheten av honom utan att få handsvett, munnen torkar, pulsen skenar och nedre delen av magen knyter sig och jag vill bara kasta mig över honom Kan aldrig sova när han ligger bredvid mig... Han är otränad, lätt överviktig (typisk 'nörd') och har ärr lite här och var. Inget av detta stör mig öht. I mina ögon är han perfekt ändå

• TomNorr

Vacker och attraktiv är nästan som 2 helt olika saker tycker jag. T ex kan fotomodeller vara vackra, men inte det minsta attraktiva.
    Om någon är attraktiv beror på så mycket mer än utseende, det handlar
    mest om utstrålning och personkemi.

• Anonym (sully)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-01-22 22:31:01 följande:

Det är något possitivt att vara djurvän
Svar på tråden Sexuell attraktion till oattraktiv person