• MaryM

    Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-23 14:05:19 följande:

    Jag tycker mig märka en klar skillnad mellan manliga och kvinnliga svar. Och även om jag kallats patetisk och att en viss hätskhet så spårar jag enbart den typen av svar till rädsla. Jag lämnar den typen av polemik och försöker att lyfta frågan till något större:

    Vilka skyldigheter har man gentemot sig själv? Förutsatt att man bidragit till flockens väl och ve. Gjort allt det som verkar vara familjenormen.

    Nu då? Jag tycker att jag är värd passionens pirr. Fjärilshjordens flykt i magen. Andningen tätt, tätt, tätt. Och inte bara jag - det är alla förunnat. Du som läser det här. Din morsa....

    Är det en förändring i normerna som är på gång?


    Absolut.. men lögnerna... i mitt liv har de bara lett till lidande. Jag lever ärligt nu, men visst, är skild.. det är jobbigt ofta.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-23 16:02:08 följande:

    Ärlighet är en gråskala. INGEN är helt ärlig i något sammanhang, den som säger det är en hycklare. Barn ljuger för föräldrar. Lärare ljuger för barn. Du ljuger för chefen och chefen ljuger för dig. Och du ljuger redan idag för din partner.

    Mitt syfte är självklart inte att såra någon och jag gör allt som står i min makt för att undvika detta.

    Som barn klättrade jag högst upp i en tall som stod i en skogsdunge. Jag kände en svindlande känsla när jag kom upp. Jag gjorde det enbart för min skull och jag har aldrig haft behov av att berätta om det för någon. Det hade bara blivit bannor från föräldrar och lärare. Jag kunde ha dött. Jag kunde ha blivit rullstolsbunden. Men JAG klarade av mina egna rädslor när jag tog mig upp. Jag lever med minnet att jag klättrade upp och det har stärkt mig i vissa situationer i livet.

    Det här är exakt samma sak. Exakt.


    Alltså jag är ABSOLUT inte den som dömer. Men. Jag förstörde mitt äktenskap genom att vara oärlig. Vad sa du och vad sa din fru när ni pratade om detta? Har du sex med henne över huvud taget. Du får nog ge oss en bredare bild om du vill att vi ska förstå. Och nej, att klättra upp i tallen var svindlande och modigt. Att ljuga är inte det. Jag är ledsen, men jag tror bara inte att det kommer att leda till nåt gott i längden. Sanningen ska göra er fria.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-09 23:39:36 följande:

    Det är så roligt. Varje gång jag skriver i den här tråden ökar uttagen av blodtryckssänkande medicin på apoteken i Jönköping.


    Men TS. Du svarar inte på frågor. Har du pratat med din fru om att vvara med andra eller inte? Du har pratat om du vill ha bättre sex. Hon har inte svarat. Du tar det som ett tyst medgivande på att hon går med på det men inte vill veta? Eller hur? Vad tror du skulle hända om du sa nåt?

    Jag blir sur när du pratar om blodtryckssänkande. Jag har själv varit otrogen. Jag ångrar mina lögner. Jag är ingen liten moralist som du målar upp. Men det jag kommit fram till är att sanningen ska göra ett fria. Nej, är inte kristen, men det finns några guldkorn i Bibeln.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (följare) skrev 2015-02-10 06:01:08 följande:

    Jag har också varit otrogen mot min man, men mitt samvete var mer mot mig och mina barn. Någonstans vet de flesta att det finns sexuella drömmar hos många och om man då flertalet gånger säger jag vill ha sex då måste man som partner åtminstone vara beredd att diskutera. Är man inte det får man ta konsekvenserna.


    Men varför vill man nödvändigtvis forsätta leva med en som inte ens vill diskutera hur olycklig man är? Jag kan verkligen förstå att det är outhärdligt. Men åter igen, sanningen. "Jag behöver mer och bättre sex. om du inte vill det så kommer jag leta efter en älskare. Vill du inte det så är det slut ". Typ.

    Jag vet att det är jobbigt med barnen, tro mig. Men jag vill i alla fall leva ärligt.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Svammel) skrev 2015-02-11 10:31:15 följande:
    Precis. Förstår inte varför TS förvägrar sin fru att vara lycklig för hans skull nu när han har fått ha en "skön stund". Varför TS? Varför vill du inte låta din fru dela din glädje?
    Hahahahhaaaa
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 10:45:01 följande:
    Haha. Man kan säga mycket om dig. Men jag måste ge dig att du är enträgen. Du diskuterar inte sakfrågan alls. Om jag skulle skriva att jag berättat för min fru, skulle du sluta då? Är ditt uppdrag slutfört då?

    Ditt enda fokus är tjaaaata på mitt exempel. Släpp mig och min situation, inte minst för din egen skull. Du kan ju inte må bra av att sitta där och försöka fjärrstyra mig. Du är inte allvetande. Och du är precis lika konstruktiv för den här diskussionen som ett kissnödigt barn i en toalettkö är i en debatt om offentliga toaletter.
    TS. Ärlighet är nyckeln. Har inte läst ett enda "moralistiskt" inlägg i den här tråden. typ att "tvåsamhet för evigt är det enda rätta, du är SJUK som tycker nåt annat". Tvärtom har varenda person skrivit att vi förstår din längtan efter bra sex.
    Däremot tycker jag (av egen bitter erfarenhet) att man ska vara ärlig mot sin partner. VARFÖR är du inte det? Jag har fortfarande inte fattat det av alla dina svar. Är du ärlig så får du antingen svaret "OK, ha du sex med andra" och så en del "regler" kring detta som ni själva kommer fram till eller så får du svaret " jag lämnar dig om du gör så". Jaha. Är det så ENORMT hemskt då?

    Hur som helst blir det är en ärlig diskussion där ni kan mötas, inte slentrian och slöseri med ens liv.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (följare) skrev 2015-02-12 06:02:00 följande:
    .....och vad hände? Tror många vil veta hur hon reagerade.blev hon arg, ledsen eller tyckte det var härligt där dig!
    TS har nog inte berättat, det var nog ett "skämt" tyvärr..
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-12 18:43:37 följande:

    Ni hatare är lika sega i huvudet som i bromsförmåga. Likt en gigantisk supertanker i backläge tuggar ni på trots att bromsen (jag har berättat för min fru) sändes ut för flera inlägg sedan. Hon vet! HON VET! 

    Ni 4-5 stycken hatare lyckades att trasha tråden till oläslighet. Ni vann. 

    Alla är glada nu. Ska vi sjunga en låt till - nåt från er kyrka? Vi tar väl nåt i moll? I kören: Fool, MaryM, Bedragen man, Hjortron.

    Töser, jag bara retas med er. 

    För er som vill läsa tråden utan deras bombmattor och som har funderingar kring detta så borde väl FL ha en funktion när man kan stänga av inlägg från dessa. Gör det. Sen kan du läsa med någorlunda behållning.


    Om du kallar mig för hatare så har du inte råkat ut för mycket näthat. Grattis!

    Vad sa din fru då? Var det en bra diskussion?
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-12 21:18:48 följande:
    Andra människor kontaktade mig och gav dig och dina mörkersystrar det epitetet.

    Vi har idag väldigt spännande diskussioner som du aldrig kommer att få reda på. Du har nämligen aldrig släppt sargen och släppt tanken fri. Förhoppningsvis är du ung eftersom livet kommer ge dig perspektiv. Om ett antal år kommer du att inse vad jag försökte att ventilera och diskutera om. Du kommer sannolikt inte att hålla med, men du kommer då att prata om rätt saker. Förlåt att jag har varit dryg och raljerande, men jag blir bara matt kära MaryM. Jag har måhända klumpat ihop er, men ni har också valt att klumpa ihop er. I din gegga ev gelikar har det förekommit ganska starka ord emot mig. Om du inte håller med om det beklagar jag dig. Och då får dina medsystrar väl be för dig.

    OBS! Andra som vill veta vad vi pratar om kan citera mig i denna tråden. Ni kommer att bli inbjudna till det samtalet i ett hemligt forum som är kärleksfullt och hänsynstagande. Men ni blir utknuffade om ni inte tillför något.
    Tycker det är sjukt b att skriva såna saker till mig när du inte ens läst mina inlägg.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-12 21:52:44 följande:
    Jag ger mig inte. Jag försöker en sista gång att förklara:

    "Älskling, nej det såg jag inte." LÖGN, du hade sett, men orkade inte.
    "Älskling, jag läste att bilar kommer att falla i pris". LÖGN, du har inte läst nåt, du bara använde det knepet för att retoriskt argumentera emot den nya Corollan som din partner vill titta på.
    "Det ska bli jättetrevlig". LÖGN, du gillar ju inte Fredrik och Louise.
    "Jag spolade visst". LÖGN, du vet att du inte spolade.
    "Åh vad kul att se dig" LÖGN!

    Vi ljuger jämt. Men att vi ljuger just om sex. Det är då det ultimata sveket. Lögnernas urmoder. Den största synden. 
    Jag tycker att detta är intressant att diskutera på ett högre plan. Att skrika syndare till mig tillför inget till diskussionen. Särskilt inte i den kakafonin som det blev.

    Så övertyga inte mig med moralregler som kanske var relevanta i en annan tid. Blow me away mig med intelligens och samtidsinblick.
    OK. Jag har själv varit otrogen. Ljugit. Mycket. Det blev aldrig speciellt bra av det. Sen ett år tillbaka ungefär har mitt äktenskap fallit samman. Jag går i terapi. Jag försöker att ljuga så lite som möjligt i alla frågor. Men speciellt för dem som jag tycker om.  Det handlar en del om moral, visst, men framför allt för att livet blir så mycket bättre när jag inte ljuger. Mina relationer blir så mycket djupare och bättre och mer... mer. Det tror jag och hoppas att du har med din fru nu när du är ärlig. En chans för henne att ruckas lite, att kanske bli mer än den ganska stagnerade människa som du beskrivit.
    Är detta hat TS så ger jag upp, då får du ha det så bra i din lilla medlemstråd.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-12 22:25:58 följande:
    Detta var inte hat! Detta var mycket klargörande. Jag har inte tid att rekapitulera hela tråden. Men om du hade denna tonen i dina inlägg har jag helt missuppfattat dig och dina intentioner.
    Och för det ber jag så hemskt mycket om ursäkt MaryM. På riktigt. Jag önskar dig all lycka på din livsresa.
    Tack tack.
    Är fortfarande nyfiken på vad din fru sa måste jag erkänna. :)
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-18 10:34:48 följande:
    Då var det utrett. 

    Men du skrev ett svar på en kvinnas inlägg som inte ansåg att alla mån är gubbsjuka. En tidigare post skrev att alla män trots allt är gubbsjuka.

    Menar du att bara för att du råkat ut för två män med flera års mellanrum på en buss som tryckt sig emot dig drar slutsatsen att "de flesta män är gubbsjuka". Det innebär att din pappa, bror, far- o morbröder, nästan alla dina arbetskamrater sannolikt är gubbsjuka. Stämmer verkligen det?

    PS. Apropå äckel. Jag har också råkat ut för kvinnor som tagit mig mellan benen. Inte ett dugg kul. En tjej satte sig i mitt knä och juckade. Mycket obekvämt och tragiskt. Den sistnämnda var en arbetskamrat som aldrig återkom till jobbet.
    Hahaha ja det låter ju som att dra ganska förhastade slutsatser.

    Hon din arbetskamrat, var hon full? Shit vad pinsamt.. brrrr... dör lite inombords.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-19 08:38:40 följande:
    Jo, hon var berusad men säkert väldigt olycklig och osedd. Jag kan fortfarande känna dåligt samvete för att jag inte ställde upp för henne som medmänniska och kollega.
    Sjukskrev hon sig sen eller vad hände? Brr, så himla tragiskt, vill aldrig bli så desperat.. brrr....
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.