Inlägg från: Anonym (inte ljuga!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte ljuga!)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-23 16:02:08 följande:

Ärlighet är en gråskala. INGEN är helt ärlig i något sammanhang, den som säger det är en hycklare. Barn ljuger för föräldrar. Lärare ljuger för barn. Du ljuger för chefen och chefen ljuger för dig. Och du ljuger redan idag för din partner.

Mitt syfte är självklart inte att såra någon och jag gör allt som står i min makt för att undvika detta.

Som barn klättrade jag högst upp i en tall som stod i en skogsdunge. Jag kände en svindlande känsla när jag kom upp. Jag gjorde det enbart för min skull och jag har aldrig haft behov av att berätta om det för någon. Det hade bara blivit bannor från föräldrar och lärare. Jag kunde ha dött. Jag kunde ha blivit rullstolsbunden. Men JAG klarade av mina egna rädslor när jag tog mig upp. Jag lever med minnet att jag klättrade upp och det har stärkt mig i vissa situationer i livet.

Det här är exakt samma sak. Exakt.

Men om hon fattar misstankar då? Om hos frågar dig rakt ut om du har nån annan? Ska du ljuga din fru rakt upp i ansiktet då? Om du gör det, tänk på att det kan skada henne väldigt mycket. Hon går runt med de där gnagande misstankarna, men du säger att det inte är någonting. Hon börjar undra om hon är paranoid etc. Det kan få en väldigt stor inverkan på hennes liv även om du inte erkänner något.
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.