• Letitia

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Jag tycker att det känns tråkigt och trist att vara så där beräknande, och medvetet leta efter någon att vara otrogen med. Tror faktiskt inte heller att chanserna är så stora att du ska träffa en kvinna som du kan känna den där passionen för, på dejtingsidor för folk som vill vara otrogna eller ha en affär med någon som är upptagen. Det känns både för sunkigt och för tillrättalagt.

Jag tror att passionen kommer när man råkar träffa någon och blir förälskad, men kämpar emot, för man vet att det är fel att vara otrogen av religiösa eller moraliska skäl - men sedan faller ändå... Det krävs liksom den "spänningen". Har man från början bestämt sig för att hitta någon just i syfte att ha sex, så finns ju inte något motstånd mer.

• Letitia
    Anonym (Fegt) skrev 2015-01-27 17:04:36 följande:

En fundering till.

Du skriver att du ska ha tydliga regler för älskarinnan. Det är väl bra, men det är bra naivt att tro att det skulle skydda dig från upptäckt. Du kan aldrig kontrollera situationen helt. Det mest oväntade kan hända som avslöjar er.

DET har du helt rätt i. Förr eller senare kommer älskarinnan att ringa på hemnumret, fast hon lovat att aldrig någonsin göra det. Hon har något så viktigt att hon bara MÅSTE säga det just då, eller så är hon så orolig för att hon inte hört av honom på länge...

Eller så drabbas hon av samvetskval - eller bara vanlig simpel lust att djävlas - och kontaktar frun direkt för att "hon har rätt att veta vilket svin hennes man är".

Man är verkligen ute på moras om man ger sig in i sådant här!
    Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
  • Letitia
    Anonym (Sårad Man) skrev 2015-01-28 07:55:06 följande:

Min exfru föll för en man hon träffade via jobbet. Det gjorde så vansinnigt ont, men det hade sårat mig ännu mer om hon kallt planerat att vara otrogen och aktivt letat efter någon att vara otrogen med.

Här håller jag också med. Just det där planerandet och letandet äcklar mig. Så kallt och cyniskt. Att falla för någon man t.ex. arbetar tillsammans med, emot sin vilja och fast man försöker att kämpa emot - är mänskligt.
  • Letitia
    Anonym (Tji) skrev 2015-01-28 12:22:07 följande:
    Vad är skillnaden? Var det så att hon snubblade i ett konferensrum och ramlade på hans kuk?

Klart det var ett medvetet val och planerat. Kärlekshistorier som utvecklas på jobbet brukar normalt växa fram under en tid. Man tillåter sig själv lite mer varje gång, först en liten fika, sen kanske en lunch på tu man hand, förtroliga samtal, bekräftelse, blink i korridoren och sen ser man till att tillfället infinner sig där man faktiskt kan knulla. Enkelt för den otrogne att skylla på att det inte var planerat, men det finns tid innan dess att man hamnar i säng att stoppa alltihop, eller att prata med sin partner, men man låter det ske, små små steg och så var det "oops, inte planerat".
    Fast om man reagerar med åtrå och förälskelse på en person av motsatt kön, så är suget att gå just den där ljuva vägen du beskriver väldigt stort... Det är inte så konstigt, eftersom det finns en massa belöningshormoner i rörelse. Man kan nästan säga att det finns ett program i våra hjärnor som styr den utvecklingen... samtidigt som man naturligtvis KAN bryta precis som du säger. Vi människor är ju både som andra djur och INTE djur, på samma gång.
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.