Inlägg från: Anonym (Tja...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tja...)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Jodå, been there, done that...

Jag behövde det då, ångrar inget. Det fick mig att överleva under en period då min fru var helt okontaktbar i samlivsfrågor.

Jag letade på BC och andra dejtingsajter och det var förvånande lätt att få kontakt. Jag hade ett antal olika affärer under några år. Det var enbart singelkvinnor som såg en fördel i att vara med en gift man eftersom de då inte ville binda sig. Då är en vänstrande man rätt bra. Han är liksom lite "ofarlig", och han är inte så påträngande eftersom han inte kan träffas när som helst.

Jag var helt öppen med att jag var gift och sökte prassel. Raka puckar. Då behöver man inte slösa tid på dem som inte vill veta av upptagna män. De som inte bryr sig eller gärna vill träffa en gift man finns där och skriver det sällan i sin presentation, så man "får kyssa många grodor" osv. Men de finns!

Jag vet att det är många killar på BC som aldrig får napp, men jag träffade säkert 4-5 st där och 2-3 på andra sidor. Det är viktigt att vara noga med sin presentation, gärna skriva mycket i dagböcker o.dyl. om sig själv sina motiv för otroheten. Det får vissa kvinnor att stanna upp reflektera.

Lägg inte upp några kuk-bilder på BC. Det är nog det vanligaste felet män gör. Av nån obegriplig anledning tror män att det första en kvinna vill se är en bild på deras kuk, men inget kan vara mer fel. 99% av kvinnorna gillar inte det.

De flesta kvinnor vill dessutom ha en man som kan skriva längre meningar än 3-4 ord, formulera sig väl och stava hyfsat. Börja aldrig med att fråga om en träff. Det bästa är att inte närma sig det ämnet alls i början när man börjar skriva med en kvinna. Efter hand, när det verkar som man synkar och har nåt gemensamt så kommer den frågan upp naturligt. Men pressa inte fram det. Otåliga män är desperata och det är inte sexigt.

Lycka till!

• Anonym (Tja...)

Men fattar ni inte, alla "hobbyfeminister"? Vi män har av kvinnorörelsen anklagats för att vara egoistiska drumlar som inte deltar i hemarbete och familjeliv utan bara jobbar och sen ägnar oss åt oss själva på fritiden, och orsaken till att kvinnorna inte velat ha sex är att de inte orkat efter att ha skött hela Familjen AB ensamma.

När nu männen har ändrat sig och är ansvarstagande familjefäder som tar sin del i allt som rör familjelivet och hushållsarbetet så faller det argumentet, men likförbannat kvarstår problemet att kvinnor tappar lusten till sex inom äktenskapet. (Ja, jag vet att det finns undantag, men problemet finns i massor av relationer, vanligare så än det motsatta.)

Vi män som verkligen har velat lösa problemet enligt regelboken åker ständigt på bakslag. Det kan bli bättre under en tid, men sen är man snart tillbaka på ruta 1. Till slut blir man frustrerad och söker andra lösningar. Javisst, lösningen borde vara att separera och leva loppan på egen hand. Men vi som också gjort så, hittat en kvinna som verkar ha motsvarat ens ideal på sexfronten, och efter ihopflyttning efter ett tag funnit sig sitta i samma sits igen, tappar tron på att det går att lösa detta enligt regelboken.

Varför skilja sig och träffa en ny när det ändå blir det samma? OK, man borde iofs då leva solo och bara träffa kvinnor för sex, och det är det jag skulle göra om jag separerade från min sambo nu (vilket börjar framstå som det enda möjliga). Men det finns så mycket som talar emot att man ska separera som barn, ekonomi, umgänge etc.

Ni som säger att det otrohet alltid kommer fram vet inte vad ni pratar om, för den otrohet som ni inte kommer fram finns ju inte med i statistiken. Och det förekommer en hel del! Tro mig, jag vet! Jag har sett relationer där otroheten har fungerat som den borde: som en ventil under en svår period och sen har paret hittat tillbaka igen. Sånt förekommer faktiskt.

Svek? Tja... men vi män som verkligen velat förstå varför kvinnan inte vill ha sex, som har gått i familjeterapi, egen terapi för att försöka fatta vad det är för fel en själv, i praktiken skött hela hushållet på egen hand för att kvinnan ska få förverkliga sig själv och vila upp sig osv. osv. men ändå blir inget bättre. Tror ni inte att vi känner oss svikna? Och att vi tappar tron på äktenskapet som institution?

Jag tycker att exklusiv sex är överskattat. Man sätter sex på en piedestal som nåt heligt. Vi skulle leva i en mycket lyckligare värld om sex var avdramatiserat och man kunde få ha sex med den man ville och det vore lika självklart som att ta en fika med nån man vill umgås med. Svartsjukan, behovet att äga en människa, ställer till med en massa elände i världen.

• Anonym (Tja...)
    Hjortron skrev 2015-01-26 10:14:29 följande:
    Menar ni på största allvar att det är en manlig egenskap att vara oärlig? Det är ju otroligt nedvärderande av det egna könet i så fall (och ingenting som jag egentligen köper). Däremot verkar omogenhet vara en ständigt gemensam faktor, långt framför själva könet.
    Här på FL försvaras kvinnors handlande, oärligt eller inte, i större utsträckning än mäns handlande. En kvinnas handlingar betraktas alltid som mer motiverade eftersom männen per definition är tölpar som får skylla sig själva. Lex FL!
  • Anonym (Tja...)
    Johan75 skrev 2015-01-26 11:00:06 följande:
    Möjligt - men ett samlag mellan en man och en kvinna har i princip alltid potentialen att mynna ut i en avkomma. Helt nya frågor och problem skulle behöva besvaras och lösas. 
    Jo, men det ligger ju mer på teknikalitetsnivån. Det finns gott om saker vi gör i vardagen som vi "utsätter oss för" som riskerar att få livslånga konsekvenser, med det hindrar oss inte från att göra dem ändå.

Sätter du dig i bilen riskerar du att skada dig själv eller nån annan med men för livet, eller t.o.m. döda. Sånt händer varje dag.

När du eldar i din kamin, tänder ett stearinljus eller röker i sängen riskerar du att bränna ner ditt hus och kanske andras. Händer också alldeles för ofta.

osv. osv. Vi sätter alltså sex på en piedestal jämfört med annat i livet.
  • Anonym (Tja...)
    Fool skrev 2015-01-26 11:27:22 följande:
    Du kanske inte varit tillräckligt tydlig med att du vill knulla andra än din partner när du gått in i nya förhållanden, jag menar det är ren skitsnack att sitta och påstå att det inte går att lösa detta enligt regelboken när det enda du behöver göra är att öppna käften och berätta för en eventuell partner att monogami inte är din grej och att du föredrar att ha sex med andra än din partner så får personen själv välja om hon vill eller inte vill vara med på det.

Det här är typisk skitsnack som många otrogna ägnar sig åt, först går man sjävmant med på ett sexuellt exklusivt förhållande, när saker och ting inte riktigt blir som de önskat sig så går man bakom ryggen på sin partner. Då kan man fråga sig, om man nu inte har för avsikt att leva monogamt, varför går man då in i ett monogamt förhållande öht? Ok visst en gång kan man förstå det , men du verkar ha gjort detta flera ggr? Är det inte dags att byta taktik och köra med öppna kort redan från början om vilket slags förhållande du vill ha istället för att springa omkring och bedra folk till höger och vänster? Om du inte är monogam varför låtsas du vara det?

Sen har du missuppfattat saker helt och hållet, det är inte exklusiv sex man sätter på pedistal, det är ärlighet. Du kanske borde prova på det någon gång, dvs vara ärlig med vad för slags förhållande du vill ha, stå för den du är, helst redan från början så kanske du slipper känna dig "ägd" eller "missförstådd". Om du inte är monogam så ska du väl kanske undvika att gå in i ett monogamt förhållande?
    Nu är det du som snackar skit eftersom du inte vet nåt om hur mina förhållanden sett ut. I det första gick jag in på samma premisser som alla unga människor gör, med sexet satt på en piedestal. I det andra var jag extremt noga med att berätta om mina preferenser och diskuterade öppet förhållande etc. Men när det brände till visade det sig att hon inte lyssnat/inte trott jag menade allvar osv. (Har inte tid just nu att brodera ut med detaljer, men det är inte alls så enkelt som du försöker beskylla mig för.)

Allt utgår ifrån att vi har en alldeles för snäv syn på sex och när och med vem det är OK att ha det. Hela samhällets normer lägger en våt filt över det och är det som orsakar problem i relationer. Både kvinnor och män kontrolleras genom regler kring sex.
  • Anonym (Tja...)
    Johan75 skrev 2015-01-27 07:25:26 följande:
    Tja, eller så kanske vi sätter avkomman på en pidestal? 

Teknikaliteter vet jag inte riktigt om jag håller med om då det i grund och botten är väldigt mycket känslor inblandade. Om du får ett eller flera barn med dina "kaffekompisar" - hur ska du förhålla dig till det barnet? Hur påverkar det barnet vilken tid du kan lägga ner på nuvarande familj? Ska eventuellt arv från dig delas lika mellan alla möjliga avkommor? Vad kan det nya barnets mamma förvänta sig av dig när det kommer till uppfostran? Ska du vara pappaledig med det nya barnet och därmed minska din nuvarande familjs inkomst? Ska du försörja eventuella barn som din sambo får med de män som hon finner intressanta för stunden? Vilka rättigheter har barnet att veta vem som är pappa - och hur efterlever man de rättigheterna?

Sen kommer den där biologiska skillnaden mellan kvinnor och män. Medan män i princip kan skaffa barn på löpande band så kan en kvinna endast skaffa barn med en man, åtminstone en åt gången. 

Men visst - nog värdesätter jag mina barn, min partner och mitt sexualliv mer än bilkörning. 

Sen hoppas man väl även att antalet personer som röker i sängen 2015 är väldigt lågt. 
    Du missförstod mig nog. Jag menar att huruvida man blir med barn eller inte är en teknikalitet, på samma sätt som om man krockar osv. Man kan skydda sig väldigt långt, men risken finns alltid eftersom man inte helt kan styra sin tillvaro.

På samma sätt riskerar man ju att välja fel partner och medvetet skaffa barn med. Det kan innebära ett livslångt lidande.

Jag anser att man i grunden fortfarande värderar just sexet mycket högre än allt annat i livet, och det är bara en social konstruktion med starka historiska kopplingar. Det finns exempel på samhällen där man uppfostrar barn gemensamt och där vem som är barnens biologiska föräldrar är av underordnad betydelse, för att ta ett exempel. Det fungerar där och skulle kunna fungera här. Men tack vare vår historia där vikten av att veta blodsbanden är så stark, och hur hela vårt ekonomiska system är uppbyggt så skulle det i praktiken vara extremt svårt att genomföra, det håller jag med om. Och det skulle ta generationer. Fast vi tar steg efter steg i den riktningen, där skola och dagis tar allt större ansvar i uppfostran, där kärnfamiljen är en krympande del av familjebildningarna och samhället tar ett allt större ekonomiskt ansvar för att ensamstående föräldrar ska klara sig osv.

Om man ser på det så är vi nog redan på god väg mot ett samhälle där vem som är föräldrar till ett barn spelar allt mindre roll. Hörde också på radion att nu kommer en ny lagstiftning initierad från EU som ska bryta upp vår arvslagstiftning och göra det möjligt att beröva sina barn även laglotten.

Små, små steg. Rätt vad det är lever vi i ett helt annat samhälle. På gott och ont.
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.