Inlägg från: Anonym (Fuchsia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fuchsia)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-23 22:35:56 följande:

Tack för alla bidrag till debatten. Några få har jag tagit till mig av och verkligen gett mig en insikt.
    Men de flesta inläggen signalerar rädsla, vilket jag gärna diskuterar i ett annat fora.

Jag funderar över varför du måste göra detta i hemlighet? Varför inte ta en diskussion hemma där ni löser detta gemensamt?

- är hemligheten en krydda?

- är du rädd att förlora henne?

- är du rädd för att hon vill göra samma sak och att du inte vill ge henne samma frihet?

- har du någon slags "övermänniskosyn" på dig själv som gör att du tror att du aldrig kommer bli påkommen?

Jag har stött på många män som du i mitt liv och haft en långvarig "affär" på distans. Den killen vet att frun vet. Hon har givit honom ett implicit godkännande. De har pratat om mig. De lurar både sig själva och varandra men de har i alla fall diskuterat saken under åratal. De har försökt lösa sina problem med proffshjälp.

Du har inte ens funderat på att prata med henne? Varför?
  • Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-22 21:57:04 följande:

Jag är man 49 år. Varit gift i 23 år. Obrottsligt lojal. Bra familjefar och tagit stort ansvar för barnen.

Sexlivet är mer plikt än passion. För oss båda. Närheten viktig. Men den där sensationella åtrån saknas. Förbjudenheten. Fingertoppar som utforskar det okända.

Nu har jag efter moget övervägande bestämt mig för att ha en affär. Enbart av den anledningen att jag ta mig fan är värd det. Jag kommer att sköta det snyggt såklart och ge min älskarinna det klara regelverket från början. Jag kommer inte lova henne något och garantera att det aldrig kommer ut och eventuellt genera min fru.

Jag har försökt att prata med min fru. Men hon är väldigt konventionell och konservativ. Hon är rädd för förändring. Hon är fantastisk på alla andra sätt.

Och ja - självklart önskar jag min fru samma nöje och hoppas att hon sköter det snyggt och att hon inte får dåligt samvete.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag vet att jag sätter äktenskapet på spel. Men livet är fullt av risker. Jag vill inte dö nyfiken......

Sorry - ser nu att du pratat med henne. Det är svårt att få översikt via mobilen.

Tror ändå du skall tänka över mina ord.
  • Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2015-01-24 14:53:17 följande:

Jag har inte läst hela tråden så vet inte om det har kommit upp, men jag undrar en sak... Vad gör du om du blir kär i den andra kvinnan? Kanske du tror att det inte kommer att hända eftersom du älskar din fru, men tro mig. Det kan hända. Hemlig närhet med någon annan, gemensamma hemligheter... är i många fall grogrunden för känslor. Du kan bli kär i någon annan och ändå älska din fru. Vad gör du då när älskarinnan tröttnar på att vara den andra och vill vara i ett riktigt förhållande och du inte klarar av att bryta med henne och se henne med någon annan?

Detta är min erfarenhet också. Man blir lite "kär" i den man träffar. Inte alltid men ofta. Händer detta så är det oerhört smärtsamt att leva dubbelliv. Detta gäller också männens upplevelser även om de ofta har lättare att skilja på kärlek och sex.

Jag träffade på de männen jag talar om under en period när jag var single men inte ville binda upp mig. Det var flera år sedan nu. En hänger kvar i min bekantskapskrets trots att vi båda gått vidare. Båda lider av att inte kunna återförenas. Båda tänker och känner smärta ( återförenande har inte gått pga timingproblem). Jag hatar stundtals att vi råkats. Det gör så jäkla ont.

En annan vän jag brevväxlar med men aldrig haft en affär med säger detsamma. Smärtan med att bedra frun (även om de ska skilja sig) är enorm. Smärtan att inte kunna träffa älskarinnan när han vill också. Han lider dagligen över den kamp som pågår inom honom.

Vi är människor och inga sexmaskiner - de flesta av oss i alla fall. Tror ek du TS är annorlunda.

Lös dina problem. Prata med henne. Ge ett konkret exempel på vad som händer om ni inte löser era problem. Konsultera ett proffs.
  • Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-26 04:25:00 följande:
    1. Du skriver beräknande, i många andra sammanhang benämns det välstrukturerd eller att man planerar. Det ligger en värdering i "beräknande" precis som att du tror att gå bakom min hustrus rygg vore huvudsatsen. Nj, det är en konsekvens av hennes sätt att inte vilja tala om detta under flera år. Jag har på olika sätt försökt att närma mig ämnet  men hon har valt att inte bemöta mig. 
    Jag har alltså två val. Att bejaka mig själv och mina önskningar eller att tralla på. Jag har trallat på! Oj vad jag har trallat.

2. Kvinnor närmar sig mig. Jag behöver inte "leta efter någon att vara otrogen med". Tror du att jag skrev reko för att förhärliga mig själv? Jag är just den där mannen som du fantiserar om att ha en relation med. Den där som var på alla föräldramöten, som kvällsvandrade, som försörjde min familj väl, som jobbade aktivt med integration, som stod upp för kvinnor i genusdebatten (såklart för fan! är du knäpp eller?), som sade till på spårvägen när nån dummade sig...

Men jag vill känna en annan kvinnas kropp. Är det så jävla knepigt att ta till sig? Är det hela världen? Kan ni kvinnor sluta vara så märkligt dömande? Se det som det är, varken mer eller mindre.....
    Läs min sista kommentar igen. Det du gör kommer påverka dig, din fru och barnen för resten av livet.

Scenarion - en eller flera kommer ske:

Du bedrar din fru en kortare tid men fylls av ångest och du undrar vad du gjort.

Du bedrar henne för resten av livet.

Du blir en notorisk bedragare som älskar jakten och måste ha en ny fräsch dam.

Du sårar din fru oerhört om hon kommer på dig.

Om du ej blir påkommen så kommet det du gör ändå påverka er relation. Barnen och hon kommer märka det. Relationen tar skada av det implicit även om du inte avslöjas.

Du kommer lida av att inte kunna vara nära den dam du väljer när du vill. Det är inte lätt att hålla i sär sex och känslor ens i din situation.

Du kommer lida av att sitta i soffan med din fru och tänka på den andre. Du kommer stöta ifrån dig frun då hon närmar sig fysiskt. Du kommer finna en massa fel och brister på henne du haft fördragsamhet med förut

Du kommer gråta blod om älskarinnan gör slut.

Du kommer såra älskarinnan den dag du fått nog eller tvingas till uppbrott. Du måste hantera hennes sorg eller inse att du är ett svin som inte bryr dig om henne.

Det du gör får konsekvenser oavsett vad som kommer hända.

Vad kommer barnen tänka om dig den dagen de fattar? (Jo de fattar och det kommer fram förr eller senare kanske 20-30 år senare).

Kommer du se dig själv i spegeln om ett år och vara stolt?
  • Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-27 00:06:37 följande:
    Hej.

1. Nej. Hemligheten är ingen krydda.

2. Det som sker det sker. Jag kan inte låsa in henne. Hota henne. Kräva "men vi sa ju för 25 år sedan-konsekvens" av henne. Jag hyllar henne för många saker. Vi skrattar oerhört. Rider mycket. Lyssnar gemensamt på P1. Har härliga vänner. Fantastiska utflugna barn. Reser. 

3. Nej, som jag skrev unnar jag henne detta av hela mitt hjärta. Bara hon sköter det snyggt och inte förgås av dåligt samvete (detta har jag sagt till henne givetvis).

4. Övermänniskosyn? Tvärtom, jag är bara en människa. Men jag vill bara ha några sköna och exotiska knull då och då. Inte starta världskrig. Ej heller skjuta tecknare. Inte ens köra berusad i bostadsområde.

Som du rättade dig själv så har jag försökt att tala med henne. I olika sammanhang, med olika ingångar på ett ej hotfullt sätt.

En fråga till dig: Eftersom du har stött på många män som jag - signaturen Hjortron gjorde en jämförelse mellan mig och polischefen Göran Lindberg - tycker du att den kopplingen känns relevant och ok i detta sammanhang? Att en högt uppsatt tjänsteman som använde makt, hot och våld emot försvarslösa tjejer spelar i samma division som det jag vill ventilera? Har dessa män varit som Stig Lindberg emot dig?
    Nej jag har mest mött ödmjuka förkrossade vilsna män som inte haft styrfart eller motivation nog att lösa sina problem.

Jag lunchade dock med en notorisk bedragare en gång. Jag ville se vad damerna föll för men såg "det" inte. Han var en gentleman mot mig men ett as av värsta sorten mot frun.

Jag lunchade med en annan man som darrade av åtrå när vi sa farväl. Han vände hemåt strax efter utan någon affär, försökte lappa ihop äktenskapet, skiljde sig och är nu störtförälskad och nyförlovad. Vi är vänner fortfarande.

Och så var det han som under tio år försökt lappa ihop sitt äktenskap i omgångar. Killen som verkligen kan prata om djupa saker och gör det med frun. Killen som tar in proffshjälp för att lösa problemen men det skiter sig gång på gång. Killen som är en sann gentleman men som antagligen lider av Mr Nice guy syndrome (han vill inte göra någon besviken). Killen som vann en del av mitt hjärta och jag antagligen en del av hans. Jag vet i alla fall att vi båda lidit oerhört i omgångar.

Lika storartad de positiva delarna i den historien är lika ont gör det idag två år senare. Jag hatar att vara i hans stad. Jag hatar varenda utrop på stationen till hans stad. Sårskorpan rivs av gång på gång trots att vi aldrig ses. Ibland önskar jag att vi aldrig råkats alls.

Det gör ont även om reglerna är solklara och respekten 100-procentig. Vi är bara människor. Starka krafter sätts i omlopp när vilsna själar möts om så bara för en natt.

Du kommer förändras av det du gör (och tyvärr så förändras inte de flesta till det bättre). Det kommer göra ont också på alla möjliga sätt. En dag kommer du stå där och fundera om priset att förbli gift verkligen är lägre än priset att få din frihet. Och vilka har tagit stryk under den resan?

Vad sa hon när du "gav henne fri"? (punkt 3)
  • Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Fegt) skrev 2015-01-27 17:04:36 följande:

En fundering till.

Du skriver att du ska ha tydliga regler för älskarinnan. Det är väl bra, men det är bra naivt att tro att det skulle skydda dig från upptäckt. Du kan aldrig kontrollera situationen helt. Det mest oväntade kan hända som avslöjar er.

Dessutom, som Hjortron skrev, du kommer att förändras av erfarenheten. Relationen till din fru kommer därmed också att förändras. Du ger dig verkligen in i okänd terräng och riskerar att såra din fru väldigt mycket. Tycker du inte att det är bättre att berätta för henne - i klarspråk - vad du vill? Då har du ju ryggen fri för just sveket. Och din fru kan själv bestämma om hon vill stanna i relationen på de nya premisserna. Fair. Respektfullt. Reko - som du ju påstår att du är.

Det står "regelverk" och detta kan innefatta även hustrun. Han har ju pratat med henne även om jag gissar att hon inte gjort vågen precis.
  • Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Emmy) skrev 2015-01-27 22:06:57 följande:

Du kan ju sätta regler för din älskarinna men du kan aldrig bestämma över hennes känslor och får hon känslor för dig kanske hon berättar för din fru.

TS kanske inte heller klarar att följa reglerna. Det är lätt att vara "förnuftig" när inga känslor är inblandade. Även om man inte är kär så finns ofta känslor där ändå. Vem är en 100-procentig knullmaskin i det långa loppet?
  • Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-09 00:10:21 följande:

Hej allihopa!

Här nedan har jag samlat en del citat från den här tråden. 

Det som vissa skribenter alltså hoppar sig alldeles jättearga för är det faktumet att jag inte berättar för min fru. Detta blir man jättearg över utan att känna min fru. 

Jag tror mig veta hur min fru vill ha det. Hon vill absolut inte skiljas, det vet jag med säkerhet. Hon vill inte bli lämnad. Hon har ett bra liv med mig och det vi gör med vänner och släkt. 

Hon vill inte heller ha sex särskilt ofta, inte med mig i alla fall. 

Detta har jag accepterat under flera år. Ett ganska vitt äktenskap. 

Men nu vill jag ha sex med någon annan. Bara sisådär. Alla såren som jag skulle skapa med att skilja mig tror jag att min hustru och barn skulle lida av.

Jag vill heller inte vara den snuskgubbe jag blivit utmålad som. Mina sexuella fantasier ligger hos kvinnor som är äldre än mig och med viss rondör. Kvinnor som även dom bara vill ha det skönt en stund utan alla andra förpliktelser. Alltså "jaga lammkött" är verkligen inte jag.

Är jag verkligen så gräslig? Är äktenskapslöftet om evig trohet det viktigaste vi har i den värld som vi skapar? Jag är så förundrad över ert hat. 

----------

Jaha? Du vågar alltså inte berätta för din fru vad du gjort?

Tja, om ett knull bara är ett knull, varför vågar du inte säga till din fru vad du gjort? Jag menar om det nu är så ofarligt så borde det väl vara lugnt att berätta det för henne?

?så är det du och inte jag som springer omkring och blåser frugan, gömmer dig bakom en rad patetiska ursäkter och är för feg för att stå för det du gör inför henne.

?svarar du bara helt enkelt på frågan. Går väl snabbare än att ducka på det viset du gör nu.

Är du "värd det"? Ha då lite värdighet och kommunicera detta med din fru så att hon också får fatta ett eget beslut om hon tycker att det är VÄRT eller inte.

Rätt stor skillnad mellan att komma överens om att ha sex med andra och att gå bakom ryggen, som TS?

Så oerhört feg du är.

Jag tycker det är fruktansvärt fegt att gå bakom ryggen på sin partner för att EN sak i förhållandet inte funkar. Är sexet viktigare än partnern, gör partnern den tjänsten att göra slut istället. Man är ingen reko make o far om man inte är ärlig.

Problemet är inte att du vill ha passion utan att du vill ljuga för din fru. Hade du skrivit att du vill ha passion och berätta om dina planer för din fru så hade du sannolikt fått helt andra svar.

Alltså du är verkligen ett unikum i att kläcka ur dig klyshor TS.... Ärlighet är en gråskala... vilket kvalificerat skitsnack...vem och varför man ljuger spelar väl ingen roll, poängen är väl snarare ATT man ljuger.

Skilj dig och knulla runt om du vill, men gå inte bakom ryggen på någon som du LOVAT trohet och lojalitet till. Det är bara fult och ett stort svek. 

Oavsett hur mycket du vill rationalisera det så är det fortfarande fult, illojalt och smutsigt. 

Antingen så gör du det schysst och skiljer dig från din fru eller så efterlever det löfte du lovade henne i kyrkan.

Ett knull betyder ingenting jämfört med det ni redan har och kan få med lite arbete. Du kan inte äta kakan och ha den kvar.

Jag anser att det enda schyssta du kan göra mot din fru är att säga någonting i stil med: "Om inte du vill förändra vårt sexliv så måste jag få ligga med andra eller så vill jag lämna dig (om det är det du vill hellre än att fortsätta ha det som ni har det)". Det är aldeig okej att bedra någon som du älskar oavsett anledning.

Nu blir det läskigt känner jag...är det en ny Göran Lindberg vi har att göra med?

Igen - problemet är inte att du skulle vilja eller kunna vara nära en eller en flera kvinnor. Du måste ju bara vara ärlig med det, det är vad det handlar om.

Såhär är det alltid på FL. Folk älskar att ladda ur sig svavelosande stycken. En del har det nog som hobby att få kläcka ur sig hemskheter med gott samvete. Fienden är ju uppenbarligen ett svart får. I

I många andra trådar där TS uppenbarligen är ett offer händer ofta samma sak. Folk vill alltid fört eller senare läxa upp TS. Oftast ökar aggressiviteten ju senare folk anländer. Jag tror ibland det beror på att när en tråd är lång så orkar de inte läsa allt och får därmed inte alla valörer. Ibland beror det eventuellt på att när de läser så blir tidslinjen kort. En tråd som utspelats under flera veckor blir 15 minuter lång. Man läxar då upp TS för att vara velig och ändra sig då hon/han kanske jobbar sig igenom en kris.

Du velar i alla fall inre på något vis. Folk här älskar att hata dig ändå.

I ditt fall skulle man kanske kunna säga att ni har en tyst överenskommelse. Ni har pratat om saken flera gånger. Hon ändrar sig inte. Du har gett henne fri. Hon gör inte detsamma. Det kan bero på att hon inget vill veta. Ger hon dig fri så vet hon vas du gör. Men det kan fortfarande vara så att hon stoppar huvudet i sanden.

Ingen vet

Du kan leva så här i flera år. Det kan gå bra. Der kan gå åt helvete med stor smärta.
  • Anonym (Fuchsia)
    Fool skrev 2015-02-11 23:07:22 följande:
    Om TS skriver att han varit med någon så utgår jag från att han varit med någon och inte att han skriver det för att provocera... som du själv skriver, tro kan man göra i kyrkan... eller var det inte så?

Vad andra män du träffat sagt får stå för dem, jag utgår ifrån vad TS skriver, och det han skrivit sen trådstarten är en enda lång radda med bortförklaringar, rättfärdigande och självförhärligande, utan någon som helst samvete eller empati, utan att ens kunna svara på enkla frågor. dvs långt ifrån dessa tacksamma stackars gentlemen du träffat på....

"Låt TS komma fram till vad han vill själv" ....hmmm jag tror TS gjort det ganska glasklart för alla vad det är han han vill... debatten har väl snarare handlat om inte kan stå för det han gör inför sin fru eller ens sig själv?
    Jag tror bestämt att du missat att han berättat för frun. Läs kommentaren ovan din sista.
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.