Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-26 04:25:00 följande:
1. Du skriver beräknande, i många andra sammanhang benämns det välstrukturerd eller att man planerar. Det ligger en värdering i "beräknande" precis som att du tror att gå bakom min hustrus rygg vore huvudsatsen. Nj, det är en konsekvens av hennes sätt att inte vilja tala om detta under flera år. Jag har på olika sätt försökt att närma mig ämnet men hon har valt att inte bemöta mig.
Jag har alltså två val. Att bejaka mig själv och mina önskningar eller att tralla på. Jag har trallat på! Oj vad jag har trallat.
2. Kvinnor närmar sig mig. Jag behöver inte "leta efter någon att vara otrogen med". Tror du att jag skrev reko för att förhärliga mig själv? Jag är just den där mannen som du fantiserar om att ha en relation med. Den där som var på alla föräldramöten, som kvällsvandrade, som försörjde min familj väl, som jobbade aktivt med integration, som stod upp för kvinnor i genusdebatten (såklart för fan! är du knäpp eller?), som sade till på spårvägen när nån dummade sig...
Men jag vill känna en annan kvinnas kropp. Är det så jävla knepigt att ta till sig? Är det hela världen? Kan ni kvinnor sluta vara så märkligt dömande? Se det som det är, varken mer eller mindre.....
Det är du som missförstår. Det är inte ett problem att du vill känna en annan kvinnas kropp. Felet och problemet består i att:
1) Samtidigt gå bakom ryggen på en annan människa.
2) Rättfärdiga detta med att du "varit så schysst i övrigt".
Det sistnämnda påminner mig om den där "reko" poliskommissarien som var ute och föreläste om jämställdhet för jämnan samtidigt som han våldtog småflickor. Nej, otrohet och våldtäkt är inte samma sak utan det var bara ett exempel på hur ett schysst beteende aldrig kan rättfärdiga ett oschysst. Det funkar liksom inte så.
Sen tror jag faktiskt inte att folk här i tråden är särskilt rädda och jag tror inte att det endast är kvinnor här som är dömande. Det verkar vara ett mänskligt behov att bli rättvist och ärligt bemött i en relation oavsett kön och något alla relatera till.
Att du hävdar att folk här skriver utifrån rädsla och att det bara är kvinnor som dömer ser jag bara som försök att fortsätta rättfärdiga sätter du ser på saken. Du vill inte ha fel eller börja tvivla, därför måste det vara något "fel" på dem som skriver här - det handlar säkert bara om rädda, dömande kvinnor. Klockren projektion! Det säger kanske också om något om hur du ser på din fru?
Igen - problemet är inte att du skulle vilja eller kunna vara nära en eller en flera kvinnor. Du måste ju bara vara ärlig med det, det är vad det handlar om.