Inlägg från: Anonym (Fegt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fegt)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-23 14:05:19 följande:

Jag tycker mig märka en klar skillnad mellan manliga och kvinnliga svar. Och även om jag kallats patetisk och att en viss hätskhet så spårar jag enbart den typen av svar till rädsla. Jag lämnar den typen av polemik och försöker att lyfta frågan till något större:

Vilka skyldigheter har man gentemot sig själv? Förutsatt att man bidragit till flockens väl och ve. Gjort allt det som verkar vara familjenormen.

Nu då? Jag tycker att jag är värd passionens pirr. Fjärilshjordens flykt i magen. Andningen tätt, tätt, tätt. Och inte bara jag - det är alla förunnat. Du som läser det här. Din morsa....

Är det en förändring i normerna som är på gång?

Man har naturligtvis både skyldigheter mot sig själv och sin familj. Det som är ruttet med otrohet är ju att man sviker sin partner genom att fatta beslut som påverkar relationen (jodå, det gör det) som partnern förvägras information om. Felet är alltså inte att man bejakar sin livslust och kåthet.

Det är helt enkelt fegt och respektlöst mot din fru. Man-up och stå för din längtan. Ta diskussionen med henne. Hon kanske förvånar dig. Vem vet.
  • Anonym (Fegt)

En fundering till.

Du skriver att du ska ha tydliga regler för älskarinnan. Det är väl bra, men det är bra naivt att tro att det skulle skydda dig från upptäckt. Du kan aldrig kontrollera situationen helt. Det mest oväntade kan hända som avslöjar er.

Dessutom, som Hjortron skrev, du kommer att förändras av erfarenheten. Relationen till din fru kommer därmed också att förändras. Du ger dig verkligen in i okänd terräng och riskerar att såra din fru väldigt mycket. Tycker du inte att det är bättre att berätta för henne - i klarspråk - vad du vill? Då har du ju ryggen fri för just sveket. Och din fru kan själv bestämma om hon vill stanna i relationen på de nya premisserna. Fair. Respektfullt. Reko - som du ju påstår att du är.

• Anonym (Fegt)
    Letitia skrev 2015-01-29 15:40:22 följande:
    DET har du helt rätt i. Förr eller senare kommer älskarinnan att ringa på hemnumret, fast hon lovat att aldrig någonsin göra det. Hon har något så viktigt att hon bara MÅSTE säga det just då, eller så är hon så orolig för att hon inte hört av honom på länge...

Eller så drabbas hon av samvetskval - eller bara vanlig simpel lust att djävlas - och kontaktar frun direkt för att "hon har rätt att veta vilket svin hennes man är".

Man är verkligen ute på moras om man ger sig in i sådant här!
    Kan hända. Eller så blir man sedd av en tredje person som känner frun... eller älskarinnans man. Och berättar. Eller något annat som gör att man blir avslöjad. Det finns alltid tecken som någon klok och observant person  kan upptäcka.
  • Anonym (Fegt)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-09 00:10:21 följande:

Hej allihopa!

Här nedan har jag samlat en del citat från den här tråden. 

Det som vissa skribenter alltså hoppar sig alldeles jättearga för är det faktumet att jag inte berättar för min fru. Detta blir man jättearg över utan att känna min fru. 

Jag tror mig veta hur min fru vill ha det. Hon vill absolut inte skiljas, det vet jag med säkerhet. Hon vill inte bli lämnad. Hon har ett bra liv med mig och det vi gör med vänner och släkt. 

Hon vill inte heller ha sex särskilt ofta, inte med mig i alla fall. 

Detta har jag accepterat under flera år. Ett ganska vitt äktenskap. 

Men nu vill jag ha sex med någon annan. Bara sisådär. Alla såren som jag skulle skapa med att skilja mig tror jag att min hustru och barn skulle lida av.

Jag vill heller inte vara den snuskgubbe jag blivit utmålad som. Mina sexuella fantasier ligger hos kvinnor som är äldre än mig och med viss rondör. Kvinnor som även dom bara vill ha det skönt en stund utan alla andra förpliktelser. Alltså "jaga lammkött" är verkligen inte jag.

Är jag verkligen så gräslig? Är äktenskapslöftet om evig trohet det viktigaste vi har i den värld som vi skapar? Jag är så förundrad över ert hat. 

----------

Att du bejakar din lust är verkligen inte gräsligt. Jag kan absolut förstå din längtan efter hett och passionerat sex. Och det är heller inget konstigt att du inte vill lämna din fru och det liv du delar med henne.

Men, problemet som jag ser det är att du inte anser att du sviker din fru trots att du nog inte har varit helt tydlig med vad du valt att göra. Det är det som många hakar upp sig på. Att du tar beslut som påverkar ert liv hon inte får medverka i. Har du verkligen i klarspråk sagt att du vill ha sex med andra, att du kommer att ha det oavsett vad hon säger och att du är beredd att ta konsekvenserna? Om svaret är ja, så är det ju bara att njuta på. Om svaret är nej, då sviker du henne och det ni kommit överens om. Och det tycker jag är fegt.
  • Anonym (Fegt)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 08:34:50 följande:
    Självklart har jag handlat omoraliskt enligt de gängse normerna. Det trodde jag framgått. Men nu handlar tråden om att vi kanske ska överväga att släppa lite på den enorma laddningen som finns just kring sex. Att - inte minst för din skull - ändra på moraluppfattningarna.
    Men du förstår fortfarande inte vari det omoraliska består! Det är ju SVEKET, att du går bakom ryggen och inte berättar rakryggat för din fru som är omoraliskt. Inte sexet i sig. Jeeez, hur svårt kan det vara...
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.