Inlägg från: Anonym (Sårad Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sårad Man)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Jag är en reko man och far TS. För fem år sedan kom jag på min fru sedan 13 år tillbaka med en annan man. Jag trodde att vi hade det bra. Jag blev fullkomligt förkrossad. Det slutade med skilsmässa och eftersom min fru flyttade från stan blev jag boendeförälder. Hon träffar dem bara varannan helg.

Jag hade önskat att hon hade sagt något. Jag hade ingen aning om att hon var missnöjd. Vi hade kunnat jobba på det tillsammans. När kom på henne förändrades min bild av henne för alltid. Det fanns ngen väg tillbaka.

• Anonym (Sårad Man)

Min exfru föll för en man hon träffade via jobbet. Det gjorde så vansinnigt ont, men det hade sårat mig ännu mer om hon kallt planerat att vara otrogen och aktivt letat efter någon att vara otrogen med.

• Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Tji) skrev 2015-01-28 12:22:07 följande:
    Vad är skillnaden? Var det så att hon snubblade i ett konferensrum och ramlade på hans kuk?

Klart det var ett medvetet val och planerat. Kärlekshistorier som utvecklas på jobbet brukar normalt växa fram under en tid. Man tillåter sig själv lite mer varje gång, först en liten fika, sen kanske en lunch på tu man hand, förtroliga samtal, bekräftelse, blink i korridoren och sen ser man till att tillfället infinner sig där man faktiskt kan knulla. Enkelt för den otrogne att skylla på att det inte var planerat, men det finns tid innan dess att man hamnar i säng att stoppa alltihop, eller att prata med sin partner, men man låter det ske, små små steg och så var det "oops, inte planerat".
    Naturligtvis. Jag håller henne helt ansvarig. Enligt henne blev hon blixtförälskad. Såklart hade hon inte blivit det om hon inte redan varit missnöjd med hur det var med oss och någonstans hade hon garanterat planer på att lämna mig. Ja hon lämnade mig för den mannen. Men att inte vara blixtförälskad och inte ha blivit kär i någon annan utan sätta in en annons där man letar efter någon att vara otrogen med tycker jag är något värre. Jag hade blivit lika sårad men moraliskt är det värre.
  • Anonym (Sårad Man)
    Letitia skrev 2015-01-29 15:42:38 följande:
    Här håller jag också med. Just det där planerandet och letandet äcklar mig. Så kallt och cyniskt. Att falla för någon man t.ex. arbetar tillsammans med, emot sin vilja och fast man försöker att kämpa emot - är mänskligt.
    Ja det är mänskligt. Nu har det gått fem år. Jag har fortfarande kvar ett ärr inom mig men jag har gått vidare. Jag har träffat en underbar tjej som älskar om möjligt mer än mitt ex. Min exfru har gift sig med den där mannen. Det var ingen tillfällig fling. Jag hade bara önskat att hon vågat bryta upp först innan de träffades.
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Vardag) skrev 2015-02-01 20:33:32 följande:

Förstår dig, känner precis som du. Har det väldigt bra men så trist i sängen. Söker spänning...

Prata med din respektive då. Gå till en sexterapeut eller sexolog. Ge inte upp och svik din partner!
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-05 21:35:48 följande:

Hon sex år äldre än jag. Vi var båda gifta. En samsyn i det vi gjorde.
    FANTASTISK sex. Enbart köttets lustar. Båda nyktra. Båda sexuellt utsvultna.

Parallella tankar om detta ämne. Jag visade henne tråden. Vi tog upp alla aspekter av det, utom vissa tråkmoralister som påstod att det var något riktat MOT andra människor när det i själva verket var FÖR kåthet och glädje. Vi skakade på huvudet.

Jag är oerhört glad för att jag tog steget. Jag vet inte om jag kommer att göra det igen. Det känns inte aktuellt nu. Jag har ett riktigt sexigt minne och lever i baksvallet av det när jag sitter på spårvagnen eller på kontoret.

Ingen dog. Ingen tog skada. Bara två enkla människor som gav varandra en skön stund.

Mitt råd till människor: LEV IDAG. Verkligheten är roligare än fantasier. Rosa är snyggare än grått.

Jag tycker att du ska berätta för din fru så att också hon kan ta steget. Hon kanske är trogen mot dig av nån sorts pliktkänsla. Släpp henne fri och låt henne hitta en skön älskare!
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Svammel) skrev 2015-02-09 08:03:25 följande:
    Vi tar det en gång till - Du vågar alltså inte berätta för din fru? Du kan skriva inlägg efter inlägg här i tråden om hur rätt och riktigt du handlar, men för den person du valt att leva med så kan du inte stå för vad du gjort? 
    Jag säger detsamma. Jag har läst dina inlägg TS, men jag kan inte se någonstans att du berättat för din fru. Du kan tycka att du känner henne, och du känner henne garanterat mer än vi, men man känner aldrig en människa så bra som man tror.

Jag tycker att det är fegt att gå bakom ryggen. I mitt fall hade jag önskat att min fru berättat att hon var missnöjd med vårt förhållande så att vi antingen kunde ha arbetat på det eller skiljt oss så att jag kunde få chansen att hitta en ny (vilket jag nu har gjort - och hon är yngre och hetare än min fru var så jag kanske har god karma).

Att däremot ha ett öppet förhållande som båda är nöjd med är helt OK. Jag tycker att du ska satsa på det TS. Om din fru inte vill ha sex med dig men inte har något emot att du har sex med andra skulle det ju funka alldeles utmärkt!
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 00:33:48 följande:
    Hej Mi000.

Jag bor inte i Jönköping så visa du tråden för din vännina, finns det inte något annat du kan lägga dig i som du inte har med att göra? Öppna dina vänninors familjers post? Fråga ut grannars barn om saker? Det är väl det ni sysslar med när kyrkans mörkermän får styra?

Om du nu hade läst tråden kunde du väl åtminstone ha så pass mycket slutledningsförmåga att stryka just Jönköping eftersom jag två gånger skrivit om att åka spårvagn. Ni har Vättern-röding, Elmia-mässan och ett stort vägtroll som håller på att ruttna bort - ingen rälsbunden kollektivtrafik. 

Men be din vänninas man läsa tråden. Och kommentera den. Det är härligt när det mer och mer visar sig att ämnet är relevant att diskutera och belysa.

Alla läsare av tråden, dela med dig av dina tankar. Jag tycker att det finns gråskalor. Andra tycker olika. VAD TYCKER DU. (OBS! Du kommer att få några slevar glödhet ilska från hat-moralisterna. Men det känns inte efter ett tag.)

Puss till "hustru" som givit insikter och delat med sig privat till mig på ett väldigt naket sätt.
    Tre enkla frågor:
    1) Har du berättat för frun att du har haft sex med någon annan?
    2) Har du rakt ut sagt till din fru att du tänker ha sex med andra och frågat henne om hon i så fall vill veta eller inte?
    3) Lever ni i ett öppet förhållande som ni båda kommit överens om?

Om du inte kan svara ja på dessa frågor har du handlat omoraliskt hur du än försöker rättfärdiga det du gjort!
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 08:34:50 följande:
    Självklart har jag handlat omoraliskt enligt de gängse normerna. Det trodde jag framgått. Men nu handlar tråden om att vi kanske ska överväga att släppa lite på den enorma laddningen som finns just kring sex. Att - inte minst för din skull - ändra på moraluppfattningarna.

Ponera att du - när det kom fram att din fru haft en skön stund - skulle valt att inta förhållningssättet "å vad roligt för henne att hon haft en härlig stund". Och sedan välja att inte ladda det mer med tunga moraluppfattningar. Jag vill inte förringa din smärta, men någonstans har valet varit ditt att du är ett offer. För om du har rätt i det du framhållit i den här tråden. Om ditt rätt är allas rätt. Då skulle även din hustru tycka exakt som du. Exakt.
    Det funkar såklart om man lever med en sådan person. Gör du det? Om du vet att din fru skulle bli sårad av dina handlingar, varför då vara egoistisk och göra dem?

Faktiskt kan jag säga att jag och min nya tjej har det lite så. Vi har haft trekanter några gånger med en extra kille. Jag älskar att se hur hon njuter! Men det är skillnad. Det är något vi gör tillsammans, och vi väljer tillsammans vilken man vi ska blanda in. Jag vet att hon älskar mig. Den kille vi bjuder in är just bara en extra kille. Där finns inga känslor alls inblandade.

Jag är förövrigt övertygad om att min exfru hade blivit precis lika sårad som jag blev om det var jag som varit otrogen mot henne.
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Stön) skrev 2015-02-12 00:14:49 följande:
    Jomen tjena. Jag känner igen ordvändningarna.

Och nu - ska den här tråden obegripligt som så många andra leva vidare på ett eller annat inslängt köttben då och då?

Att ni orkar. Gäsp.
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-12 23:47:37 följande:
    Hur tänkte du nu? Tror du för ett ögonblick att jag skulle utelämna min fru och hennes privata känslor i det här forumet? Jag känner henne mycket väl som jag skrivit tidigare.
    Då gissar jag att hon inte blev glad.
  • Anonym (Sårad Man)

För övrigt är det ingen här som varit emot ett öppet förhållande, ett sånt där du kan ha sex med andra med din frus vetskap. Vi är alltså inga moralister.

...och jag undrar om du hade blivit lika sårad av att någon säger "Jag spolade visst" men att det visade sig vara en lögn, som du skulle bli om någon sa "Jag lovar, jag är trogen" och det visat sig inte vara sant. Jag vet hur jag själv känner.

• Anonym (Sårad Man)

Det tog tid för mig att komma över sveket, men jag hade tur att träffa en tjej som är både yngre och hetare än exfrun. Kanske din fru också kan hitta någon bättre. Vem vet?

• Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-13 11:02:17 följande:
    Kom låt oss dansa nakna i snön och ta ett uppfriskande vinterbad. Livet är nu. Sex är roligare än inget sex. YOLO som vissa säger. 
    En del tycker så. En del tycker inte så. Du ska vara tillsammans med någon som tycker så. Om din fru inte tycker så ska du vara med någon annan. Men skilj dig först!
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-13 11:43:13 följande:
    Svara på mina frågor. Du berättar för mig vad jag ska göra. Hur var du i sängen? Varför valde din hustru någon annan än dig? Vilka moves hade du? Hur tillfredsställde du henne? Hur lyhörd var du? Var ditt sexliv bra? Fanns du på alla plan för henne? Blev hon imponerad av dig? Var du MANNEN för henne?

Dina inlägg blir allt mer patetiska. Gå lite inåt innan du berättar hur andra ska göra. I början försökte jag att lyssna på dig men du diskvalificerar dig med din låga nivå på debatten. 

Bosse Ringholm hade mer variation i sin berömda presskonferens än du har i din inlägg.
    Jag tror att hon tyckte att jag var tråkig. Hon ville förändra mycket saker hemma. Köpa mycket nytt, kök, bil, möbler mm mm, fast vi inte hade råd. Jag var den tråkige "revisorn" som hela tiden sa nej. Den hon är med nu är likadan som hon (de sitter också djupt i skuldfällan nu). I sängen var det snarast hon som var tråkig, men det har jag inte fattat förrän nu när jag har min nya sexiga tjej. Med henne har jag fått uppleva saker jag aldrig fått uppleva med exfrun.

Om hon hade berättat att hon var missnöjd hade vi kunnat arbeta på vår relation. Kanske hade den kunnat gå att rädda. Kanske inte.
  • Anonym (Sårad Man)

Mannen hon är med nu har tagit med henne på dyra resor, som de lånat pengar till. Köpt husvagn, som de lånat pengar för att köpa, fixat nytt kök, som de lånat pengar för att få råd med. Barnens grejor betalar jag, annars hade de aldrig fått något annat än mat.

• Anonym (Sårad Man)

Naturligtvis har vi det båda bättre nu, men det beror på att jag fick reda på det och äktenskapet sprack. Hon berättade inte. Jag kom på dem.

• Anonym (Sårad Man)

Och ja, vårt sexliv var bra. Jag hade nog velat ha lite mer spänning där, men sånt var inte hon intresserad av.

• Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-16 19:13:32 följande:
    Jätteäckligt. Jag hoppas att du skällde ut båda två inför allihopa. 
    Jag var ung och rädd. Ena gången var i Italien. Det räckte att man var ung och blond (äkta blond ja). Jag hade långbyxor och tröja.
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.