Inlägg från: Hjortron |Visa alla inlägg
  • Hjortron

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Är du "värd det"? Ha då lite värdighet och kommunicera detta med din fru så att hon också får fatta ett eget beslut om hon tycker att det är VÄRT eller inte.

• Hjortron
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-22 23:32:17 följande:
    Jag måste ha uttryckt mig otydligt. Självklart skall min fru vara ovetande om detta. Eftersom detta är MIN ÖNSKAN. Allt är inte tvåsamhet. Alla beslut är inte för alla att fatta.
    Ja. Det är ju det som i alla fall jag ser som ett moraliskt dilemma. Du utför en handling som indirekt påverkar din fru men du ger henne ingen chans att själv handla utifrån denna verklighet, utan utifrån en falsk verklighet. Hon får fortsätta leva i tron om att allt är som vanligt, men hon kanske skulle föredragit något helt annat om hon vetat. Om man vill vara så egoistisk att föra en nära människa bakom ljuset så tycker jag att man borde leva sitt liv som en sådan fullt ut också, d.v.s ensam eller åtminstone ge personen ett självständigt val.
  • Hjortron
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-26 04:25:00 följande:
    1. Du skriver beräknande, i många andra sammanhang benämns det välstrukturerd eller att man planerar. Det ligger en värdering i "beräknande" precis som att du tror att gå bakom min hustrus rygg vore huvudsatsen. Nj, det är en konsekvens av hennes sätt att inte vilja tala om detta under flera år. Jag har på olika sätt försökt att närma mig ämnet  men hon har valt att inte bemöta mig. 
    Jag har alltså två val. Att bejaka mig själv och mina önskningar eller att tralla på. Jag har trallat på! Oj vad jag har trallat.

2. Kvinnor närmar sig mig. Jag behöver inte "leta efter någon att vara otrogen med". Tror du att jag skrev reko för att förhärliga mig själv? Jag är just den där mannen som du fantiserar om att ha en relation med. Den där som var på alla föräldramöten, som kvällsvandrade, som försörjde min familj väl, som jobbade aktivt med integration, som stod upp för kvinnor i genusdebatten (såklart för fan! är du knäpp eller?), som sade till på spårvägen när nån dummade sig...

Men jag vill känna en annan kvinnas kropp. Är det så jävla knepigt att ta till sig? Är det hela världen? Kan ni kvinnor sluta vara så märkligt dömande? Se det som det är, varken mer eller mindre.....
    Det är du som missförstår. Det är inte ett problem att du vill känna en annan kvinnas kropp. Felet och problemet består i att:

1) Samtidigt gå bakom ryggen på en annan människa.
    2) Rättfärdiga detta med att du "varit så schysst i övrigt".

Det sistnämnda påminner mig om den där "reko" poliskommissarien som var ute och föreläste om jämställdhet för jämnan samtidigt som han våldtog småflickor. Nej, otrohet och våldtäkt är inte samma sak utan det var bara ett exempel på hur ett schysst beteende aldrig kan rättfärdiga ett oschysst. Det funkar liksom inte så.

Sen tror jag faktiskt inte att folk här i tråden är särskilt rädda och jag tror inte att det endast är kvinnor här som är dömande. Det verkar vara ett mänskligt behov att bli rättvist och ärligt bemött i en relation oavsett kön och något alla relatera till.

Att du hävdar att folk här skriver utifrån rädsla och att det bara är kvinnor som dömer ser jag bara som försök att fortsätta rättfärdiga sätter du ser på saken. Du vill inte ha fel eller börja tvivla, därför måste det vara något "fel" på dem som skriver här - det handlar säkert bara om rädda, dömande kvinnor. Klockren projektion! Det säger kanske också om något om hur du ser på din fru?

Igen - problemet är inte att du skulle vilja eller kunna vara nära en eller en flera kvinnor. Du måste ju bara vara ärlig med det, det är vad det handlar om.
  • Hjortron
    Anonym (-) skrev 2015-01-26 09:55:53 följande:
    Erm .. du är på kvinnodominerat feministiskt forum. Vad hade du förväntat dig. Vill du ha mer respons från den manliga sidan får du ju skriva på Flashback, där har du mer maskulinistiskt perspektiv.
    Menar ni på största allvar att det är en manlig egenskap att vara oärlig? Det är ju otroligt nedvärderande av det egna könet i så fall (och ingenting som jag egentligen köper). Däremot verkar omogenhet vara en ständigt gemensam faktor, långt framför själva könet.
  • Hjortron
    Anonym (Tja...) skrev 2015-01-26 10:20:49 följande:
    Här på FL försvaras kvinnors handlande, oärligt eller inte, i större utsträckning än mäns handlande. En kvinnas handlingar betraktas alltid som mer motiverade eftersom männen per definition är tölpar som får skylla sig själva. Lex FL!
    För det första är det du skriver helt irrelevant för sakfrågan eller det jag skrev och för det andra så håller jag absolut inte med dig då jag inte fått det intrycket alls när jag läst på detta forum.
  • Hjortron
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-26 23:33:34 följande:
    Om nu ärlighetens altare är så heligt. Du hänvisar till det ständigt och ganska tjatigt. Varför skriver du under signatur och inte med ditt fulla namn? Dina inlägg är de mest kontraproduktiva jag mött. Du är antingen en hycklare eller en gycklare. Välj själv.
    INGENTING som du skrivit har givit mig någon insikt. Jag öppnar upp, du spjärnar emot och låser in med Elisabethanska drag. 
    Nämen ojdå. Jag kom visst åt något känsligt? :D Ditt behov av att raljera tyder på det. Jag uttrycker framförallt mina åsikter här eftersom detta är ett diskussionsforum. Men det är klart, man kan ju alltid hoppas att man kan påverka någon i synnerhet om det innebär mindre lidande på något minsta sätt.

Jag både kan och väljer att kommunicera ärligt och schysst gentemot både mig själv och mina nära. Jag trivs absolut bäst så. Det kanske inte alltid är populärt (?) men förmodligen långt mer uppskattat än lögner och svek.

Sen är ju inte det att vara en gycklare, att du uttrycker dig så är bara väldigt patetiskt. (Grattis, du kan rimma?) Du beter dig väldigt omoget och verkar inte må så bra.

Jag är mindre anonym än många andra då jag har min "normala" FL-profil och har inte valt en helt anonym avsändare. Jävla larv.

• Hjortron
    Fool skrev 2015-02-11 10:24:09 följande:

Japp dåliga-ursäkts-festen fortsätter ser jag....

självklart är det ju inte ditt fel att du var otrogen, det är din fru som borde skärpa sig och anamma en annorlunda inställning till din otrohet... så måste det ju vara... jag menar om jag snor din plånbok så är det ju inte jag som är dum utan du som inte tar det med en klackspark.....party on....viva la vida loca.....

Men ang din frus inställning, förutsätter inte det att hon öht är medveten om vad du gör? Hur ska hon annars kunna anamma en annan inställning till att du har "sköna stunder" med andra?
    HA HA HA! Ja det är verkligen humor. :)
    Fool skrev 2015-02-11 10:47:59 följande:
    Därför att TS är en kallhamrad narccissist utan någon som helst känsla för empati eller skuldkänslor. Men eftersom TS inte gärna vill se sig själv i det ljuset så hittar han på den ena efter den andra ursäkten som på något magiskt sätt rättfärdigar det han gör, tar allt ansvar ur hans händer och lägger det på någon eller något annat.

Detta är något TS har gjort sen trådstarten och kommer antagligen fortsätta göra tills han blir påkommen (om han blir det) eftersom hans välmående och hur han ser på sig själv hänger på att han kan upprätthålla bilden av en "reko man" för sig själv. Klassisk rationalisering, TS råkar bara vara väldigt duktig på det Flört

Lite så tror jag det är....
    Precis så.
    MaryM skrev 2015-02-11 11:02:39 följande:
    TS. Ärlighet är nyckeln. Har inte läst ett enda "moralistiskt" inlägg i den här tråden. typ att "tvåsamhet för evigt är det enda rätta, du är SJUK som tycker nåt annat". Tvärtom har varenda person skrivit att vi förstår din längtan efter bra sex.
    Däremot tycker jag (av egen bitter erfarenhet) att man ska vara ärlig mot sin partner. VARFÖR är du inte det? Jag har fortfarande inte fattat det av alla dina svar. Är du ärlig så får du antingen svaret "OK, ha du sex med andra" och så en del "regler" kring detta som ni själva kommer fram till eller så får du svaret " jag lämnar dig om du gör så". Jaha. Är det så ENORMT hemskt då?

Hur som helst blir det är en ärlig diskussion där ni kan mötas, inte slentrian och slöseri med ens liv.
    TS undviker den frågan hela tiden och hoppar hellre på personen som tar upp vad det centrala är, allt för att skjuta fokus på vad det egentligen handlar om till något helt annat. Nej, det handlar inte om honom och om att vara ärlig mot sin fru utan det handlar om andra människor och deras moralpanik över sex o.s.v, o.s.v. Rent svammel alltså och ett uppvisande av en helt fascinerande förmåga att låta folks budskap flyga rätt över huvudet. Swish säger det bara! :)

Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.