• Hustru

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

skicka pm till mig ???? orkar inte med moralisterna i offentligheten.

• Hustru
    Anonym (Sårad Man) skrev 2015-02-13 11:54:45 följande:

Naturligtvis har vi det båda bättre nu, men det beror på att jag fick reda på det och äktenskapet sprack. Hon berättade inte. Jag kom på dem.

Men inte sprack det pga att du kom på henne, det sprack ju minst lika mycket av alla de andra skälen.
    Jag har kommit på min man med otrohet, jag är inte överförtjust med om det spricker så beror det mer på vi inte har samsyn på andra saker. Just vårt sexliv är uselt, men intresset för barnen, samhällsdebatten, resorna, åsikterna, vardagen håller ihop oss. Också lödtet vi gav att vi skulle stötta varandra in "good and bad  time". Men sexet är en isolerad händelse.
    Min man har inte kommit på mig och skulle han göra det skulle han bli ledsen men att sklijas kommer han inte att vilja. Jag är en alldeles för bra hustru för det!
  • Hustru
    Fool skrev 2015-02-13 12:30:39 följande:

Men vem säger att äktenskapet inte kan spricka för att man inte har samsyn kring trohet?

Du skriver att ert äktenskap inte sprack pga otrohet och om det skulle spricka så skulle det vara pga att ni inte är överens om andra saker som ni kanske anser vara viktigare än trohet. Men det gäller ju bara er.... varför skulle inte andra människor  kunna skilja sig just pga att man anser att man inte har samsyn på just trohet för att de anser att just det är viktigt?
    Enligt diverse statistik påstås det att närmare 50 % av både män & kvinnor varit otrogna, sedan vet jag inte var dessa har dragit gränsen för otrohet. Men erfarenheten av bekanstskapskreten så är det inte otrohet som gör att de skiljs. Utan det har mer med dagens i-landsproblem att göra och att man vill hinna uppleva mer och att vi har råd att sklija oss. Dessutom blir människor äldre och lever inte längre med sin storfamilj. I denna diskussion undantar jag misshandel och missbruk som anledning till seperation. För mig är annan trohet viktigatre än sexuell, men inte för dig. jag respekterar det, men det vore bra om du kunde respektera min åsikt.
  • Hustru

Min man och jag är nog inga unikum, men det är möjligt att vi är en minoritet. Att paren sklijer sig flera år efetr otroheten behöver inte bero enbart på otrohet. För att du skulle få fakta och statistik kanske det borde lämnas med ett formulär vid skilsmässan där paren fyllt i anledning. Otrohet, leda, sjukdom med mera. Tänk då hade vi fakta och ändå hade jag inte litat på den.

• Hustru
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-13 17:25:14 följande:

Nej, inte på kö. Men jag har träffat en person vars yttre verkar vara som skapt för mig. Hon har även fantastiska kvaliteter som människa. Vår familjesituation verkar vara likartade. Vår sexuella frustration näst intill identisk. Jag är oerhört glad för det mötet. Mer än så berättar jag inte.

Livet är fantastiskt eftersom jag valt det förhållningssättet.

Blir så glad för dig!
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.