Inlägg från: Anonym (Viva kärlek och bra sex) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Viva kärlek och bra sex)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Anonym (Sårad Man) skrev 2015-02-11 08:05:29 följande:
    Tre enkla frågor:
    1) Har du berättat för frun att du har haft sex med någon annan?
    2) Har du rakt ut sagt till din fru att du tänker ha sex med andra och frågat henne om hon i så fall vill veta eller inte?
    3) Lever ni i ett öppet förhållande som ni båda kommit överens om?

Om du inte kan svara ja på dessa frågor har du handlat omoraliskt hur du än försöker rättfärdiga det du gjort!
    Självklart har jag handlat omoraliskt enligt de gängse normerna. Det trodde jag framgått. Men nu handlar tråden om att vi kanske ska överväga att släppa lite på den enorma laddningen som finns just kring sex. Att - inte minst för din skull - ändra på moraluppfattningarna.

Ponera att du - när det kom fram att din fru haft en skön stund - skulle valt att inta förhållningssättet "å vad roligt för henne att hon haft en härlig stund". Och sedan välja att inte ladda det mer med tunga moraluppfattningar. Jag vill inte förringa din smärta, men någonstans har valet varit ditt att du är ett offer. För om du har rätt i det du framhållit i den här tråden. Om ditt rätt är allas rätt. Då skulle även din hustru tycka exakt som du. Exakt.
    Anonym (Svammel) skrev 2015-02-11 10:08:28 följande:

Men så bra! Då kan du ju visa den här tråden för din fru och förklara att det är du som är TS. För att "släppa lite på den enorma laddningen" menar jag.

Haha. Man kan säga mycket om dig. Men jag måste ge dig att du är enträgen. Du diskuterar inte sakfrågan alls. Om jag skulle skriva att jag berättat för min fru, skulle du sluta då? Är ditt uppdrag slutfört då?

Ditt enda fokus är tjaaaata på mitt exempel. Släpp mig och min situation, inte minst för din egen skull. Du kan ju inte må bra av att sitta där och försöka fjärrstyra mig. Du är inte allvetande. Och du är precis lika konstruktiv för den här diskussionen som ett kissnödigt barn i en toalettkö är i en debatt om offentliga toaletter.

Nu har jag berättat för min fru.

Låt oss sjunga och dansa tillsammans:
    Cause the players gonna play, play, play, play, play
    And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate
    Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake
    I shake it off, I shake it off

Anonym (Fegt) skrev 2015-02-12 17:59:40 följande:
    Men du förstår fortfarande inte vari det omoraliska består! Det är ju SVEKET, att du går bakom ryggen och inte berättar rakryggat för din fru som är omoraliskt. Inte sexet i sig. Jeeez, hur svårt kan det vara...
    Ni hatare är lika sega i huvudet som i bromsförmåga. Likt en gigantisk supertanker i backläge tuggar ni på trots att bromsen (jag har berättat för min fru) sändes ut för flera inlägg sedan. Hon vet! HON VET! 

Ni 4-5 stycken hatare lyckades att trasha tråden till oläslighet. Ni vann. 

Alla är glada nu. Ska vi sjunga en låt till - nåt från er kyrka? Vi tar väl nåt i moll? I kören: Fool, MaryM, Bedragen man, Hjortron.

Töser, jag bara retas med er. 

För er som vill läsa tråden utan deras bombmattor och som har funderingar kring detta så borde väl FL ha en funktion när man kan stänga av inlägg från dessa. Gör det. Sen kan du läsa med någorlunda behållning.
    MaryM skrev 2015-02-12 19:01:43 följande:
    Om du kallar mig för hatare så har du inte råkat ut för mycket näthat. Grattis!

Vad sa din fru då? Var det en bra diskussion?
    Andra människor kontaktade mig och gav dig och dina mörkersystrar det epitetet.

Vi har idag väldigt spännande diskussioner som du aldrig kommer att få reda på. Du har nämligen aldrig släppt sargen och släppt tanken fri. Förhoppningsvis är du ung eftersom livet kommer ge dig perspektiv. Om ett antal år kommer du att inse vad jag försökte att ventilera och diskutera om. Du kommer sannolikt inte att hålla med, men du kommer då att prata om rätt saker. Förlåt att jag har varit dryg och raljerande, men jag blir bara matt kära MaryM. Jag har måhända klumpat ihop er, men ni har också valt att klumpa ihop er. I din gegga ev gelikar har det förekommit ganska starka ord emot mig. Om du inte håller med om det beklagar jag dig. Och då får dina medsystrar väl be för dig.

OBS! Andra som vill veta vad vi pratar om kan citera mig i denna tråden. Ni kommer att bli inbjudna till det samtalet i ett hemligt forum som är kärleksfullt och hänsynstagande. Men ni blir utknuffade om ni inte tillför något.
    Anonym (Fegt) skrev 2015-02-12 17:59:40 följande:
    Men du förstår fortfarande inte vari det omoraliska består! Det är ju SVEKET, att du går bakom ryggen och inte berättar rakryggat för din fru som är omoraliskt. Inte sexet i sig. Jeeez, hur svårt kan det vara...
    Jag ger mig inte. Jag försöker en sista gång att förklara:

"Älskling, nej det såg jag inte." LÖGN, du hade sett, men orkade inte.
    "Älskling, jag läste att bilar kommer att falla i pris". LÖGN, du har inte läst nåt, du bara använde det knepet för att retoriskt argumentera emot den nya Corollan som din partner vill titta på.
    "Det ska bli jättetrevlig". LÖGN, du gillar ju inte Fredrik och Louise.
    "Jag spolade visst". LÖGN, du vet att du inte spolade.
    "Åh vad kul att se dig" LÖGN!

Vi ljuger jämt. Men att vi ljuger just om sex. Det är då det ultimata sveket. Lögnernas urmoder. Den största synden. 
    Jag tycker att detta är intressant att diskutera på ett högre plan. Att skrika syndare till mig tillför inget till diskussionen. Särskilt inte i den kakafonin som det blev.

Så övertyga inte mig med moralregler som kanske var relevanta i en annan tid. Blow me away mig med intelligens och samtidsinblick.
    MaryM skrev 2015-02-12 22:08:15 följande:
    OK. Jag har själv varit otrogen. Ljugit. Mycket. Det blev aldrig speciellt bra av det. Sen ett år tillbaka ungefär har mitt äktenskap fallit samman. Jag går i terapi. Jag försöker att ljuga så lite som möjligt i alla frågor. Men speciellt för dem som jag tycker om.  Det handlar en del om moral, visst, men framför allt för att livet blir så mycket bättre när jag inte ljuger. Mina relationer blir så mycket djupare och bättre och mer... mer. Det tror jag och hoppas att du har med din fru nu när du är ärlig. En chans för henne att ruckas lite, att kanske bli mer än den ganska stagnerade människa som du beskrivit.
    Är detta hat TS så ger jag upp, då får du ha det så bra i din lilla medlemstråd.
    Detta var inte hat! Detta var mycket klargörande. Jag har inte tid att rekapitulera hela tråden. Men om du hade denna tonen i dina inlägg har jag helt missuppfattat dig och dina intentioner.
    Och för det ber jag så hemskt mycket om ursäkt MaryM. På riktigt. Jag önskar dig all lycka på din livsresa.
    MaryM skrev 2015-02-12 22:35:38 följande:
    Tack tack.
    Är fortfarande nyfiken på vad din fru sa måste jag erkänna. :)
    Hur tänkte du nu? Tror du för ett ögonblick att jag skulle utelämna min fru och hennes privata känslor i det här forumet? Jag känner henne mycket väl som jag skrivit tidigare.
    Anonym (Sårad Man) skrev 2015-02-13 08:37:33 följande:

Det tog tid för mig att komma över sveket, men jag hade tur att träffa en tjej som är både yngre och hetare än exfrun. Kanske din fru också kan hitta någon bättre. Vem vet?

Jag delar upp mitt svar på dina tre inlägg i två:

1. Låt oss prata om dig som sitter iklädd i din offerkofta. Varför blev du sårad just för detta? Varför var detta sveket så stort? Var det för att du underpresterade när det gällde vissa saker? Och att eftersom vi män är det vi gör så var det en attack emot ditt ego, snarare än familjebilden? Vad var det egentlligen som var så farligt? Jag tycker att du ska jobba med det så att du inte har taggen kvar. Valet är ditt hur du väljer att se på ditt liv. 
    Förutom att du låter bitter och så jävla kränkt (vilket är ditt val) så är du ganska tjatig och inkrökt. Jag börjar känna allt mer sympati för ditt ex och tro mig förstå hennes bevekelsegrunder att lämna dig på ett gement sätt (jag kunde inte låta bli, du utmanar mig hela tiden med samma trista tjat).

2. Visst hoppas jag att min fru, mina barn och till och med du får växa upp i ett samhälle där inte just bara denna del (sex) är omgärdad av så mycket böböbö (klassisk orgelmusik i moll). 

Kom låt oss dansa nakna i snön och ta ett uppfriskande vinterbad. Livet är nu. Sex är roligare än inget sex. YOLO som vissa säger. 
    Anonym (Sårad Man) skrev 2015-02-13 11:18:02 följande:
    En del tycker så. En del tycker inte så. Du ska vara tillsammans med någon som tycker så. Om din fru inte tycker så ska du vara med någon annan. Men skilj dig först!
    Svara på mina frågor. Du berättar för mig vad jag ska göra. Hur var du i sängen? Varför valde din hustru någon annan än dig? Vilka moves hade du? Hur tillfredsställde du henne? Hur lyhörd var du? Var ditt sexliv bra? Fanns du på alla plan för henne? Blev hon imponerad av dig? Var du MANNEN för henne?

Dina inlägg blir allt mer patetiska. Gå lite inåt innan du berättar hur andra ska göra. I början försökte jag att lyssna på dig men du diskvalificerar dig med din låga nivå på debatten. 

Bosse Ringholm hade mer variation i sin berömda presskonferens än du har i din inlägg.
    ChristianH skrev 2015-02-13 17:02:28 följande:
    Sa hur gar det med alskarinnorna, star de pa ko?
    Nej, inte på kö. Men jag har träffat en person vars yttre verkar vara som skapt för mig. Hon har även fantastiska kvaliteter som människa. Vår familjesituation verkar vara likartade. Vår sexuella frustration näst intill identisk. Jag är oerhört glad för det mötet. Mer än så berättar jag inte.

Livet är fantastiskt eftersom jag valt det förhållningssättet.
    Fool skrev 2015-02-13 12:20:14 följande:
    Bland det löjligaste jag läst på länge.... så typiskt att försöka lägga ansvaret för andras pissiga beteende på den som drabbas av deras pisiga beteende.

Enligt ditt eget resonemang så borde vem som helst kunna göra vadsomhelst mot dig och du ska ta allt med ett leende eftersom du väljer ju själv hur du ska ta det.

Att du dessutom själv inte kan leva som du lär när du känner dig så himla kränkt och illa behandlad av vad folk skriver här, till den milda grad att du funderar över att göra en ny sluten tråd där du bara släpper in fansen så du kan gotta dig åt medhåll gör ju dethela ännu mer komiskt.

Jag menar om man nu ska applicera din egen filosofi på dethela , varför blir du så upprörd över det folk skriver här TS? Varför funderar du på att öppna en hemlig tråd för att slippa få kritik när allt du behöver göra är att själv välja hur du ska ta kritiken...det är ju ditt eget val?

Och på tal om offerkoftor så verkar din egen kofta vara ganska fin den med när du beklagar dig så mycket över samhället som inte accepterar att du kan doppa snorren lite var du vill trotts att du lovat din fru trohet en gång i tiden.... jag menar självklart är det ju samhällets och universums fel att just du inte kan hålla dina löften... så måste det ju vara. Jag tycker mig höra orgelmusik från ditt håll med....

PS! Du vet väl att det går alldeles utmärkt att leva i ett samhälle där sex inte är omgärdat av en massa böböbö redan nu, finns massor med folk som lever så, allt du behöver göra är att vara ärlig med vad för slags förhållande du vill ha redan från början och ge fan i att ge löften du inte har för avsikt att hålla....hade du tex sagt till din fru redan från början att... "den dagen vi slutar ha sex eller då sexet inte blir som jag vill ha det så kommer jag knulla första bästa kvinna jag får tag på".... så hade du antagligen inte suttit här och citerat yolo....
    1. Ja, du väljer faktiskt själv hur du vill uppleva saker. Du formulerar det som att en kärleksakt är riktad MOT någon. Så när du älskar gör du det inte FÖR någon, varje samlag är en krigshandling. Kul för dig. Du tjatar samma klagovisor hela tiden. 
    2. Jag känner mig inte kränkt. Var har du fått det ifrån? Jag tycker att dina och dina klostersystrars inlägg är tråkiga och tjatiga. Ert horisontperspektiv ligger i kant med dina stortår. Synd om dig.
    3. Om du på något plan hade tillfört något nytt än dina inledande litanior hade jag läst och lärt. Men dina ständiga "på stället marsch" sliter bara på folks näthinnor.

Du kunde inte skriva ett enda inlägg utan att berätta hur jag ska leva mitt liv. Och hur min hustru känner sig. Vad tråkigt att det finns sådana som du.

Vad du menar med "... och citera yolo" förstår jag inte.

Låt mig gissa att ditt inlägg som svar på detta kommer att inledas med "Du är det obehagligaste kräket som jag någonsin mött." Sådan är din retorik.
    Anonym (Gubbsjuk) skrev 2015-02-13 19:38:20 följande:

Förlåt om jag var hård mot dig och kallade dig för gubbsjuk.

De flesta männen är ju trots allt det.

Om du fortsätter att träffa denna kvinna så finns risken att du år känslor för henne (och hon dig). Tänker du skilja dig i så fall och satsa på henne?

Läs vad du skrev. Läs din andra mening igen. Be om ursäkt igen.

Risken att vi människor blir kära i varandra finns alltid. Känslor föds inte automatiskt via sex. Söker du själv partners genom att ligga med dom?

Om jag blir kär i någon annan person kommer jag att skilja mig, tack för omtanken.
    Paulina P P skrev 2015-02-16 10:35:02 följande:
    Jag har råkat ut för en hel del. Bland annat har män vid två tillfällen, men flera års mellanrum, men ändå, gnuggat sina kön mot mig när jag stod upp på bussen. Det enda jag gjorde var att stå upp.
    Jätteäckligt. Jag hoppas att du skällde ut båda två inför allihopa. 
    Anonym (Sårad Man) skrev 2015-02-17 08:37:11 följande:
    Jag var ung och rädd. Ena gången var i Italien. Det räckte att man var ung och blond (äkta blond ja). Jag hade långbyxor och tröja.
    Sitter du där och trollar "sårad man"? Paulina P?
    Paulina P P skrev 2015-02-18 10:11:43 följande:
    Tja. Det råkar faktiskt vara min man som är den sårade mannen. Han har använt min inloggning. Jag är ledsen för det han råkade ut för. Nu blev det ju ett lyckokast för mig. Exfrun har jag bara träffat någon enstaka gång när hon ska hämta barnen.

Med tanke på att jag råkat ut för en del "äckel" är jag glad att vi träffats... och förvånad över att hans ex dumpade honom.
    Då var det utrett. 

Men du skrev ett svar på en kvinnas inlägg som inte ansåg att alla mån är gubbsjuka. En tidigare post skrev att alla män trots allt är gubbsjuka.

Menar du att bara för att du råkat ut för två män med flera års mellanrum på en buss som tryckt sig emot dig drar slutsatsen att "de flesta män är gubbsjuka". Det innebär att din pappa, bror, far- o morbröder, nästan alla dina arbetskamrater sannolikt är gubbsjuka. Stämmer verkligen det?

PS. Apropå äckel. Jag har också råkat ut för kvinnor som tagit mig mellan benen. Inte ett dugg kul. En tjej satte sig i mitt knä och juckade. Mycket obekvämt och tragiskt. Den sistnämnda var en arbetskamrat som aldrig återkom till jobbet.
    MaryM skrev 2015-02-18 11:13:48 följande:
    Hon din arbetskamrat, var hon full? Shit vad pinsamt.. brrrr... dör lite inombords.
    Jo, hon var berusad men säkert väldigt olycklig och osedd. Jag kan fortfarande känna dåligt samvete för att jag inte ställde upp för henne som medmänniska och kollega.
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.