• adizze

Är detta normalt?

Nu har det gått 8 dagar sen min abort..

Min fråga ligger i hur normalt de är att jag slutade blöda dag 6 helt och vaknar upp dag 8 helt blodig om trosan?

Utöver det har jag diarré och jätte ont i magen...

Någon som har varit med om samma sak och kom kan dela med sig... Känner mig lite orolig :(

• Svar på tråden Är detta normalt?
  • Anonym (Anna)

När jag gjorde abort så blödde jag också lite i omgångar. Jag slutade nästan och sedan började det om igen. Tror att det var lite tester kvar som kroppen inte lyckats stöta ut och därför började jag blöda igen. Men efter ca 2-3 veckor slutade jag blöda helt och har inte haft några besvär efter.

Det kan ju också vara så att du fått mens, den kan ju komma igång rätt tidigt för vissa. Men det är nog inte det mest troliga i det här läget.

Jag mådde också allmänt dåligt ett tag efteråt, hormonerna är ju kvar i kroppen ett tag så det är säkert det som gör att du mår som du mår. Om du känner dig orolig så kontakta kliniken där du gjorde abort. Kanske är kvar rester som behöver skrapas.

• Anonym (Lisa)

Jätteont ska du inte ha! Så kontakta kliniken!

• Anonym (Varit där)

Efter min abort hade jag jätteont, länge. Läkaren sa att han aldrig varit med om någon som hade så ont som jag. Aborten hade fortlöpt som normalt och att jag hade SÅ ont berodde troligen på att vi människor är olika.

Jag blödde i flera veckor, från och till.

• Anonym (Varit där)

Jag igen..

Gjorde du en medicinsk eller kirurgisk abort?

Jag har gjort båda delarna och efter den medicinska trodde jag aldrig att jag skulle repa mig, jag var i så dåligt skick. Smärta, blödning.. så ont jag hade!

Efter den kirurgiska hade jag ont men långt ifrån samma intensiva smärta som den medicinska.

• adizze
    Anonym (Varit där) skrev 2015-01-23 13:24:59 följande:

Jag igen..

Gjorde du en medicinsk eller kirurgisk abort?

Jag har gjort båda delarna och efter den medicinska trodde jag aldrig att jag skulle repa mig, jag var i så dåligt skick. Smärta, blödning.. så ont jag hade!

Efter den kirurgiska hade jag ont men långt ifrån samma intensiva smärta som den medicinska.

Jag gjorde en medicinsk abort.

Aborten pågick i 4 dagar, jag var inlagd alla dessa dagar. Tabletterna man får för att föra upp i slidan fungerade inte på mig förrän den 4e dagen. Den smärtan jag upplevde i de 4 dagarna var det värsta jag varit med om. Jag fick även genomgå en sorts skrapning för att få ut moderkakan. Men jag oroar mig för art de kommer så stora klumpar när jag väl blöder, ca 4 cm x 4 cm. Plus så får jag ont i ryggen och revbenen, denna smärtan avtar så fort jag fått ut bitarna.

Tack för ditt svar! :)
Svar på tråden Är detta normalt?