Inlägg från: villbildafamilj |Visa alla inlägg
  • villbildafamilj

BF oktober 2015

Hej! Jag hoppar gärna in här. :) Plussade nyss, har försökt i 1 år och 3 månader. Detta blir både mitt och sambons första barn. Vi är helt i extas och kan inte riktigt förstå att det verkligen händer. :) Super glada! :) Bf är beräknat till den 15/10! :)

• villbildafamilj

Jag har varit osäker, men nu har jag fått det svart på vitt.. JAG ÄR GRAVID ! :D
    Och jag är suppper glad men chockad! 

Här är min stegring sedan i fredags (längst ner)! :D

• villbildafamilj
    Mango skrev 2015-02-08 09:35:58 följande:

Hej! Jag plussade för två dagar sen och har kommit fram till att jag tror att jag är i V6. Om man köper ett test som visar vilken vecka man är i, hur långt tillbaka kan den se? Hur pålitligt är det?

Dem visar till 92 % säkerhet när befruktningen skedde. Så jag som fick gravid 2-3 idag, är i veckan 4-5. Och jag är i vecka 5 (4+3) Så den stämmer bra på mig! :)
  • villbildafamilj
    hannap90 skrev 2015-02-08 11:49:00 följande:

Jag hoppar gärna in här :) Plussade i början av veckan. Jag och min sambo väntar vårt första barn, jag 24 och han är 28.

Jag skall till barnmorskan den 16:e och förhoppningsvis får jag då veta hur långt gången jag är. Har nämligen inte haft mens på 3 månader, men är nästan säker på att det tog sig någon i januari :)

Grattis! :) Vad mysigt. 

Får jag fråga när du ringde barnmorskan efter ditt plus? :) 

• villbildafamilj
    hannap90 skrev 2015-02-08 13:57:08 följande:

Tack så mycket! :) Jag ringde samma dag faktiskt :)

Åhh, ja är faktiskt lite nervös för att ringa imorgon! Hehe men det går nog bra! :)
  • villbildafamilj
    hannap90 skrev 2015-02-08 17:37:23 följande:

Det kommer nog gå superbra! :) känns efterlängtat att få ringa det där samtalet och säg "hej, jag är gravid" haha :D

Haha ja det ska bli väldigt kul. Känns jätte konstigt och säga JAG är gravid! Åååhhh det är en så otrolig känsla. :) men det går nog fin fin imorgont!
  • villbildafamilj
    hannap90 skrev 2015-02-08 19:26:30 följande:

Ja, det tyckte jag med :D håller tummarna för imorgon!

Tack så mycket! :D
  • villbildafamilj
    hannap90 skrev 2015-02-08 17:07:03 följande:
    Jag ska också dit den 16:e februari :) hoppas det går bra för oss bägge!

Jag ringde bm idag! :D åååh vilken känlsa det var å få säga att jag är gravid! :D Kändes nästan som att jag ljög.. Men så är ju inte fallet!! :D Tjoohoo,,

Jag fick också tid den 16 februari! :D Lycka till till oss!

• villbildafamilj
    hannap90 skrev 2015-02-10 11:15:30 följande:
    Åh jaså? Va spännande :D då får vi hoppas de går bra för oss alla!
    Jajamensan! :) Ja de får vi verkligen! Super spännande detta! :D
  • villbildafamilj

Jag fick även stegring idag! :) Understa testet är från 6/2 (BIM), sen är de 7/2, 8/2 och det översta är från idag den 10/2! :) Det ser bra ut, eller vad tror ni ? :)

• villbildafamilj
    Minniz skrev 2015-02-09 20:21:36 följande:

Hej tjejer!! Grattis till alla pluss, bästa känslan när det lilla strecket kommer fram! Jag själv plussade i förra veckan och har bf 4 okt, har en liten son på sju månader. Vi är några tjejer som startat en grupp på fb " gravid med bf i oktober 2015" där vi kan följas åt genom graviditen och även efter! Ni är mer än välkomna att hänga på! Det är blandat första gångs mammor och de med barn sen innan, detta ger bara mer kunskap! Varmt välkomna, skulle ni inte hitta skicka ett meddelande till Minna Holi (mig) så fixar jag de! Hoppas vi syns! Kram

Jag har skickat pm till dig! :) 
  • villbildafamilj
    Tog ett test nu ni ikväll bara för att se hur det såg ut! :) Det blev väääldigt starkt. Hur kan det komma sig? Urinen var ganska så utspädd (väldigt ljus iallafall). Här är bilder på testet. Även en bild på jämförelse på testet från igår morse till nu ikväll.

• villbildafamilj

Hejsan! :) 

Hur mår ni allihopa? :) Hur långt har ni nu hunnit komma? Själv är jag i vecka 20 (19+4) Har rul imorgon, nervös så in i bomben! Har ni gjort rul än? tog ni reda på kön? :) Vi ska inte ta reda på kön. jag vill bäde veta men ändå inte. :P så sambon fick bestämma, och då blev det att vänta tills liten är här. :9 jag kallar dock h*n redan för han, då jag tror det är en liten pojke! :P Men vi får se i oktober! :)

Svar på tråden BF oktober 2015