Inlägg från: Mira14 |Visa alla inlägg
  • Mira14

BF oktober 2015

Hej,

Vi har precis plussat med vårt efterlängtade första barn. Vi är båda 28, snart 29 år och att få till vår efterlängtade lilla knodd tog 13 försök. Jag är i chock, har inte alls förstått än. Jag mår ju som vanligt, kanske till och med bättre?! Häng gärna på är om ni har BF i oktober så kan vi diskutera åkommor, magar och annat skoj!

• Svar på tråden BF oktober 2015
  • Mira14
    Marie14 skrev 2015-02-05 17:59:03 följande:
    Å vad kul att du plussat - kommer ihåg att vi har kommenterat i samma tråd. Jag är gravid nu också :) Tror vi hade missfall ungefär samtidigt!
    Grattis till ditt plus! Dock var det nog inte jag, jag har aldrig fått missfall (peppar peppar) men jag har varit halvt aktiv i BIM-trådar så det kanske kan vara därifrån

Grattis alla andra som plussat! Hur mår ni?

Jag mår toppen, är inte trött, inte illamående, inte hungrigare än vanligt så mår prima men jag är ju bara i v.6 så det hinner säkert komma..
  • Mira14
    Novas skrev 2015-02-13 18:41:31 följande:

Hoppar in här. Väntar första barnet ca 14 okt om allt, peppar peppar, går som det ska.

En bit över 35 så jag är kanske äldst härinne i tråden som väntar första barnet? V 6-7 mao, inte så my symptom. Ömma bröst, lite molvärk och ostadig/illamående på kvällen men inget mer... funderar på om man ska vara orolig. Tänk om det bara är en tom säck eller så...? Hur mår ni andra?

Grattis till ditt plus Du behöver inte vara orolig, det var jag också för en vecka sedan men jag säger bara en sak, NJUT

För några dagar sedan fick jag en extrem hunger, jag blir aldrig mätt och är alldeles skakig när jag inte ätit på någon timme. Igår blev jag otroligt törstig och idag har jag varit fruktansvärt illamående så jag tror det börjat på riktigt nu.. Jag hoppas jag inte börjar kräkas bara.

Så var inte orolig, vissa mår bra hela graviditeten, vissa mår kasst innan de ens plussat och för vissa kommer det senare. Jag är i vecka 6+4 idag, BF 4/10. Min sambo blir överlycklig när jag säger att jag mår dåligt för han tycker det är ett kvitto på att det är en liten plutt där inne!
  • Mira14
    Novas skrev 2015-02-13 19:04:55 följande:

Tack skönt att höra. Men 4 okt då är du väl i V7 snart 8?

Ja precis, går in i vecka 8 på måndag!
  • Mira14
    ylvali81 skrev 2015-02-13 19:15:15 följande:

Oj, meddelandet avbröts.

Började testa 6 dagar innan vad jag trodde skulle bli BIM neg sedan 4 dagar innan Bim neg då gav jag upp hoppet och började tro att vi skulle få invänta nästa månad. En dag innan BIM nytt test först såg det negativt ut, efter en kvart tjugo minuter då började det framträda ett streck?! Spökstreck tänkte jag. Test nästa morgon, även nu ett mycket svagt streck som visade sig allt tydligare efter att de fem minuterna hade gått. Testa eftermiddag, lite snabbare och starkare resultat. Test BIM+1 klockade 5minuter resultatet kan inte betyda annat än GRAVID! Tjohooo från en numera testnarkoman?!?!

Vi hade försökt länge innan vi lyckades nu och jag hade bestämt mig för att köpa ett storpack (20 test) för skulle jag plussa ville jag veta hur tidigt jag kunde göra det så började testa ÄL + 6.. haha, plussade ÄL + 10 tror jag det var och fortsatte tills testen var slut, haha! Tidigare månad har jag testat en gång/månad i snitt så det var kul att det tig dig just detta försök!

Grattis föresten!
Svar på tråden BF oktober 2015